Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουσενίδης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΣπαράκης, Βασίλειος
dc.contributor.otherSparakis, Vasilios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-29
dc.date.accessioned2011-08-29T11:22:43Z
dc.date.available2011-08-29T11:22:43Z
dc.date.copyright2011-06
dc.date.issued2011-08-29
dc.identifier.otherΤΡΑ-ΧΡΗ/2011/00016el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/199
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της εν λόγω διατριβής είναι να δείξει την εξέλιξη, που υπήρξε στην Ελλάδα όσον αφορά την Αντιμετώπιση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες (εφεξής Ξέπλυμα Χρήματος), αλλά και την αναγκαιότητα για την περαιτέρω βελτίωση και εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου, ιδιαίτερα στην παρούσα χρονική στιγμή που επιχειρείται η αναδιάρθρωση της οικονομίας της Χώρας μας για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση. Μετά την εξέταση κάποιων βασικών παραμέτρων, όπως είναι ο ρόλος των Διεθνών οργανισμών και Περιφερειακών οργάνων στην ομοιογενή αντιμετώπιση του ξεπλύματος χρήματος από όλα τα κράτη, οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Προτύπων για την αντιμετώπιση του ξεπλύματος χρήματος και η διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου αντιμετώπισης του ξεπλύματος χρήματος στην Ελλάδα, αναλύονται οι Οικονομικές και Κοινωνικές επιπτώσεις του ξεπλύματος χρήματος παγκοσμίως και στην Ελλάδα ειδικότερα. Ένα από τα συμπεράσματα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι ότι, αν και οι Οικονομικές και Κοινωνικές επιπτώσεις του ξεπλύματος χρήματος για μια χώρα είναι πάρα πολύ σοβαρές, ένας από τους κυριότερους παράγοντες που εμποδίζουν την αντιμετώπιση του ξεπλύματος χρήματος είναι η έλλειψη της πολιτικής βούλησης. Επίσης προκύπτει ότι η επαρκής αντιμετώπιση της νομιμοποίησης εσόδων στην Ελλάδα θα μπορούσε να είχε εμποδίσει τις εγκληματικές εκείνες δραστηριότητες που επέτειναν την οικονομική κρίση στη χώρα μας. Τέλος, ως προτάσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αντιμετώπισης του ξεπλύματος χρήματος στη χώρα μας παρουσιάζονται: α) η αντιστροφή του βάρους της απόδειξης του «πόθεν έσχες» στους δικαιούχους των υπερβολικών εσόδων, β) η αυστηροποίηση της εφαρμογής του «πόθεν έσχες» ειδικά στις ιδρύσεις επιχειρήσεων και στις Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου των εταιριών και γ) η κατάργηση της ευχέρειας των υπεράκτιων εταιριών να καλύπτουν τους πραγματικούς τους δικαιούχους.el_GR
dc.format.extent46 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΝομιμοποίηση εσόδων απο εγκληματικές δραστηριότητεςel_GR
dc.titleΑντιμετώπιση της νομιμοποίησης εσόδων απο εγκληματικές δραστηριότητες στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this thesis is to show the progress that has been done in Greece for the prevention of Money Laundering, and the need for further improvement and implementation of the institutional framework, particularly at this time where the restructuring of our country’s economy is attempted in order to address the financial crisis. After going through some basic parameters, such as the role of the international organizations and regional bodies for the uniform anti-money laundering treatment by all nations, the factors affecting the effective implementation of the International Standards for tackling money laundering and the establishment of the anti-money laundering institutional framework in Greece, the economic and social consequences of money laundering worldwide and Greece is analyzed. One of the conclusions arising from the above is that, even though the Economic and Social Impacts of money laundering are very important for a country, one of the major factors hindering the treatment of money laundering is the lack of political will. It also shows that adequate treatment of money laundering in Greece could have prevented the criminal activities that exacerbated the economic crisis in our country. Finally, the following are given as suggestions for improving the effectiveness of tackling money laundering in our country: a) the shifting of the burden to prove the true source of excess revenues to their beneficiaries, b) to be more strict regarding the true source of capital especially where start-ups and increases of share capital of companies is concerned and c) removing the option of offshore companies to cover their beneficiaries.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record