dc.contributor.advisor | Γλυκού, Ιωάννα | |
dc.contributor.author | Ζάρκος, Βασίλειος | |
dc.contributor.other | Zarkos, Vasilios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-07-17 | |
dc.date.accessioned | 2015-07-17T10:54:04Z | |
dc.date.available | 2015-07-17T10:54:04Z | |
dc.date.copyright | 2015-05 | |
dc.date.issued | 2015-07-17 | |
dc.identifier.other | MBA/2015/00291 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1933 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σήμερα, πολύ περισσότερο από κάθε άλλη φορά, η επένδυση μέσω της κατάρτισης στο ανθρώπινο κεφάλαιο αποτελεί επιτακτική ανάγκη, γεγονός που οδηγεί την επιχείρηση που επιδιώκει την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω αυτής, προς την κατεύθυνση της εφαρμογής της Διαχείρισης της Γνώσης (ΔΓ) στην πράξη. Από την άλλη το ανθρώπινο κεφάλαιο μιας επιχείρησης μπορεί να θεωρηθεί ως επενδυτής της επιχείρησης, με την έννοια ότι οι εργαζόμενοι επενδύουν στην επιχείρηση με τις ειδικές τους γνώσεις. Στόχος των εργαζομένων είναι να διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στη διακυβέρνηση της επιχείρησης, συμβάλλοντας στην αναδιανομή των πόρων και ελέγχοντας την κατανομή των επενδύσεων.
Η σημερινή κοινωνία έχει εισέλθει σε μια οικονομία βασισμένη στη γνώση, με τις επιχειρήσεις να ανακαλύπτουν έννοιες όπως η γνώση, το πνευματικό κεφάλαιο και την διαχείριση της γνώσης. Η γνώση είναι σημαντική γιατί συνεπάγεται διαρκή, ετερογενή κατανομή πόρων, μεταβάλλει τη φύση των αποφάσεων που συνδέονται με επενδύσεις σε πόρους, όπως επίσης μεταβάλλει τη φύση της εργασίας και της ιδιοκτησίας. Η γνώση του εργαζομένου είναι βαθιά ενταγμένη στην επιχείρηση με αποτέλεσμα και οι δυο να επωφελούνται από μια στενή σχέση εργασίας και να αποτελούν το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Οι επιχειρήσεις σήμερα δραστηριοποιούνται σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, όπου ο έντονος ανταγωνισμός επιβάλλει εκτός από τις επενδύσεις για την οργάνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, επενδύσεις για την ανάπτυξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, μέσω της δια βίου κατάρτισης και επιμόρφωσης. Τα νέα δεδομένα στην παραγωγική διαδικασία με την εξάπλωση και χρήση των νέων τεχνολογιών, δημιουργούν παράλληλα και νέες προοπτικές προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική χρήση αυτών των τεχνολογιών προς όφελος της κατάρτισης των εργαζομένων.
Η ταυτόχρονη εξάπλωση και χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), με την ταυτόχρονη εξάπλωση και χρήση του διαδυκτίου, έδωσε παράλληλα σημαντική ώθηση στην Εκπαίδευση από Απόσταση μέσω του Διαδικτύου (ΕΑΔ), δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και δυνατότητες για κατάρτιση. Και ενώ η ανάπτυξη των ΤΠΕ δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική κατάρτιση από απόσταση μέσω διαδικτύου, νέοι προβληματισμοί ανακύπτουν κατά την διερεύνηση της σκοπιμότητας υιοθέτησής της από τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους.
Η προβληματική που αναπτύσσεται στην υιοθέτηση της ΕΑΔ από τις επιχειρήσεις, εντοπίζεται κυρίως στους παράγοντες που την εμποδίζουν και οι οποίοι συνδέονται είτε με τη διαδικασία της κατάρτισης, είτε με τον οργανισμό - επιχείρηση που τις υιοθετεί.
Σκοπός λοιπόν της παρούσας εργασίας, είναι να διαπιστώσουμε αν οι Ελληνικές ΜμΕ γνωρίζουν τι είναι Διαχείριση Γνώσης και αν υιοθετούν πρακτικές τέτοιες ώστε να δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της ανάπτυξης των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων τους.
Ως εκ τούτου το ερευνητικό πεδίο της παρούσας εργασίας αφορά το βαθμό υιοθέτησης της Δ.Γ. από τις επιχειρήσεις αλλά και της εκπαίδευσης από απόσταση μέσω διαδικτύου (ΕΑΔ) για την κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εργαζομένων τους καθώς και τον εντοπισμό των παραγόντων εκείνων που δρούν ανασταλτικά κατά την εφαρμογή της στο επιχειρησιακό περιβάλλον. Παράγοντες οι οποίοι συνδέονται είτε με την εκπαιδευτική διαδικασία είτε με την έλλειψη τεχνολογικών υποδομών των επιχειρήσεων ή τεχνολογικών γνώσεων από τους εκπαιδευόμενους – εργαζόμενους ή ακόμα αδυναμία προσδιορισμού κατά την εργασία τους χρόνου ικανού για κατάρτιση.
Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια καταγραφής των παραγόντων που πρωτίστως εμποδίζουν την υιοθέτηση της ΕΑΔ στο χώρο εργασίας και σε χρόνο εργασίας των εργαζομένων, αλλά ταυτόχρονα και μια προσπάθεια ανάδειξης ισχυρών παραγόντων υποκίνησης για την υιοθέτηση της από τις επιχειρήσεις, όπως η μείωση του κόστους της κατάρτισης, ή η ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των επιχειρήσεων αυτών μέσω της παράλληλης υιοθέτησης της Διαχείρισης Γνώσης (ΔΓ). | el_GR |
dc.format.extent | 152 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Συγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον -- Εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού -- Τεχνολογικές εξελίξεις | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού | el_GR |
dc.subject | Human resource training | el_GR |
dc.title | Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω της ανάπτυξης της γνώσης και των δεξιοτήτων των εργαζομένων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Today more than ever before, investment in human resources through training is more than necessary, leading each company seeking to gain a competitive advantage through training, towards the implementation of the Knowledge Management (KM) in practice.
Moreover, human capital of an enterprise can be considered as an investor in the enterprise, in the sense that employees invest in the company with their expertise. The aim of employees is to play an active role in corporate governance, contributing to the redistribution of resources and controlling the distribution of investments. .
The world today is currently in the phase of the knowledge-based economy and the enterprises are discovering concepts such as knowledge, intellectual capital and knowledge management. Knowledge is important because it implies ongoing, heterogeneous distribution of resources, change the nature of the decisions associated with investment in resources, as well as change the nature of work and property. The knowledge of workers is deeply integrated into the business so they both benefit from a closer working relationship and they constitute the competitive advantage.
Businesses today operate in a continuously changing socio-economic environment where intense competition requires not only investments in organizing of business activities, but also investments in the development and exploitation of human resources, through lifelong education and training. The new situation in the production process with the deployment and use of new technologies creates new perspectives in order to effectively use these technologies for the benefit of employee’s training.
The deployment and use of Information and Communication Technologies (ICT), with the simultaneous deployment and use of the internet, also gave significant impetus to Distance Learning via Internet, creating new opportunities and possibilities for training. And while developing ICT creates all the necessary conditions in order to have effective distance training via the Internet, new concerns have raised regarding the feasibility of adoption distance training via the Internet by businesses and workers.
The problematic developed regarding the adoption of Distance Learning via Internet by businesses, mainly focused on the blocking factors which are connected either with the process of training, or with the organisation - firm which adopts it.
Therefore, the aim of this study is to find out if the Greek SMEs are aware of what Knowledge Management is, if they adopt practices able to create competitive advantage through the development of knowledge and skills of their employees.
Therefore the research field of this study concerns the degree of adoption of Knowledge Management from enterprises as well as the distance learning via internet in order to cover the training needs of their employees and to identify those factors that act as a brake when implementing to business environment. Factors related either with the educational process, or the lack of technological infrastructures of enterprises or technological knowledge trainees – workers or even inability of determining during the work sufficient time for training.
So there is an effort of recording the factors that primarily impede the adoption of the distance training via internet in the workplace and in working time of employees, as well as a strong effort to promote motivation factors for the adoption the distance learning by the enterprises, such as reducing the cost of training, the strengthening of enterprises competitive advantage through the parallel adoption of Knowledge Management (KM). | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |