dc.contributor.advisor | Θεοδώρου, Μάμας | |
dc.contributor.author | Νικολάου, Μάριος | |
dc.contributor.other | Nicolaou, Marios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-03-27 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-27T08:30:42Z | |
dc.date.available | 2015-03-27T08:30:42Z | |
dc.date.copyright | 2015-03 | |
dc.date.issued | 2015-03-27 | |
dc.identifier.other | ΠΥΣΣ/2015/00001 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1810 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Οι Υπηρεσίες Υγείας είναι ένα από τα κυριότερα σημεία εισόδου των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας στο υπάρχον κρατικό και μη κρατικό υποστηρικτικό σύστημα. Με τον όρο υποστηρικτικό σύστημα εννοείται το νομικό σύστημα καθώς και το σύστημα προστασίας και στήριξης των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας το οποίο κατά κύριο λόγο αποτελούν μαζί με τις Υπηρεσίες Υγείας, οι αστυνομικές αρχές, οι Υπηρεσίες κοινωνικής ευημερίας, τα καταφύγια και τα συμβουλευτικά κέντρα.
Η αδυναμία των επαγγελματιών υγείας να διαχειριστούν ικανοποιητικά τα περιστατικά αυτά αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα τόσο για τις ίδιες τις Υπηρεσίες Υγείας όσο και για την καλύτερη δυνατή πρόληψη και αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού προβλήματος. Η παρούσα έρευνα στόχο είχε να μελετήσει πώς οι επαγγελματίες υγείας διαχειρίζονται τα περιστατικά οικογενειακής βίας μέσα από τις απόψεις των θυμάτων, τα οποία προσέρχονται στις Υπηρεσίες Υγείας. Τα θέματα που διερευνήθηκαν ήταν η λεκτική και ιατρική προσέγγιση των επαγγελματιών υγείας, η πληροφόρηση και οι παραπομπές και το τι θεωρούσαν οι γυναίκες σημαντικό κατά την παρουσία τους στις Υπηρεσίες Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μεθοδολογία με ημιδομημένες συνεντεύξεις που έγιναν με 12 γυναίκες, οι οποίες έκαναν χρήση των υπηρεσιών υγείας και είχαν φιλοξενηθεί στο καταφύγιο θυμάτων βίας στην οικογένεια του Συνδέσμου Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας στην Οικογένεια. Η ανάλυση περιεχομένου των 12 συνεντεύξεων ανέδειξε, όσο αφορά την λεκτική προσέγγιση, ενδείξεις ότι αυτή ήταν ανεπαρκής και προβληματική, ενώ η ιατρική φροντίδα χαρακτηρίστηκε ικανοποιητική από τις συμμετέχουσες.
Σε αντίθεση, η πληροφόρηση και οι παραπομπές σε αρμόδιες υπηρεσίες εμφανίζονται φτωχές, άστοχες και σε κάποιες περιπτώσεις λανθασμένες. Ως προς το τι θα ήθελαν κατά την παραμονή τους στις Υπηρεσίες Υγείας τα θύματα έθιξαν την απουσία ειδικού χώρου για ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν θέματα τα οποία μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά. Η έρευνα συμπεραίνει ότι χρειάζεται να δοθεί σημασία και να επενδυθεί χρόνος στις Υπηρεσίες Υγείας ως προς τη συστηματική εκπαίδευση των επαγγελματιών με έμφαση στη βελτίωση του τρόπου επικοινωνίας με τα θύματα αλλά και τον εμπλουτισμό των γνώσεών τους για την παραπομπή σε αρμόδιες υπηρεσίες. Εξίσου σημαντικό είναι να ληφθούν υπόψη οι επιθυμίες των θυμάτων για δημιουργία ενός κατάλληλα διαμορφωμένου χώρου όπου θα μπορούν να μιλήσουν για την κατάσταση τους.
7
Περαιτέρω έρευνες και συνεχής παρακολούθηση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τους επαγγελματίες υγείας μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της κατάστασης. | el_GR |
dc.format.extent | 59 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Υπηρεσίες υγείας | el_GR |
dc.subject | Health services | el_GR |
dc.subject | Domestic violence | el_GR |
dc.subject | Ενδοοικογενειακή βία | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας σε γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Health services are one of the main entry points for victims of domestic violence in existing government and non-government support system. With the term support system we mean the legal system and the system for protection and support of victims of domestic violence, which mainly are the health services, the police, the social welfare services, the shelters and the counselling centres.
The inability of health professionals to adequately manage the domestic violence cases is a major disadvantage for the health services and also for the prevention and handling of this social problem. This research was aimed to study how health professionals manage incidents of domestic violence through the views of the victims, who come to health services. The issues investigated were verbal and medical approach of health professionals, information and referrals, and what the women considered important during their presence in the health services. A qualitative methodology with semi-structured interviews was used to conduct 12 women who used health services and were accommodated in the domestic violence shelter of the Association for the prevention and handling of violence in the family. The content analysis of 12 interviews showed an indication that the verbal approach was inefficient and problematic, while the medical care was characterized satisfactory from the women.
In contrast, information and referrals to appropriate services appear poor, misguided and in some cases incorrect. As to what they would like during their presence in the health services, victims raised the absence of a specific space for psycho-emotional support. The results indicate issues that can be improved significantly. The research comes to the conclusion that there should be more time and attention for the training of health professionals with emphasis on improving the way of communication with victims and increases their knowledge about the referral to relevant services. It is equally important to take into account the wishes of the victims for an appropriate room where they can speak about their situation. Further research and ongoing monitoring of services offered by health professionals can help to improve the situation. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |