Show simple item record

dc.contributor.advisorΑντζουλάτος, Άγγελος
dc.contributor.authorΜεταλλινός, Σπυρίδων
dc.contributor.otherMetallinos, Spyridwn
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-09-01
dc.date.accessioned2014-09-02T05:51:03Z
dc.date.available2014-09-02T05:51:03Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-09-02
dc.identifier.otherMBA/2014/00247el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1714
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη εποχή η διακίνηση κεφαλαίων, οι δραστηριότητες των εταιρειών και φυσικά οι πηγές αλλά και ο τρόπος διάθεσης του ανθρωπίνου δυναμικού δεν γνωρίζουν σύνορα. Σε αυτήν την παγκοσμιοποιημένη εικόνα οι επιχειρήσεις με σκοπό την διοχέτευση των προϊόντων και υπηρεσιών προς επίτευξη κέρδους, έρχονται σε επαφή με ποικίλες κουλτούρες και ένα μωσαϊκό ανθρώπων. Οι διαφορές αυτές διαπιστώνονται τόσο εξωτερικά της επιχείρησης (πχ. καταναλωτικό κοινό) όσο και εσωτερικά (πχ. ανθρώπινο δυναμικό συνολικά). Τα μεγέθη της διαφορετικότητας γίνονται αντιληπτά όταν αναλογιστούμε για παραδειγμα τη διαφορετικότητα του ακροατηρίου που λαμβάνει τα διαφημιστικά μηνύματα μιας πολυεθνικής επιχείρησης ή τις ταυτόχρονα αρκετές διαφορετικές γλώσσες και διαλέκτους που πιθανά να πρέπει να γραφεί κάποιος κανονισμός αυτή της επιχείρησης, απευθυνόμενος στο σύνολο του προσωπικού. Η διαφορετική καταγωγή, η διαφορετική θρησκεία, τα ξεχωριστά ήθη και έθιμα είναι προκλήσεις στις οποίες η επιχείρηση πρέπει να έχει μία πειστική απάντηση, με σκοπό την επιβίωσή της. Σ’ένα τέτοιο περιβάλλον πρέπει να θεωρείται αναπόφευκτη η δημιουργία συγκρούσεων και αντίθετων τάσεων. Αντικειμενικός σκοπός είναι η ερμηνεία του φαινομένου, ο καθορισμός των αιτιών του και εν συνεχεία η αντιμετώπιση-περιορισμός καθώς και η πρόληψή του. Με αφετηρία τα παραπάνω ο συγγραφέας , λαμβάνοντας υπόψη και τις προσωπικές εμπειρίες από διάφορους εργασιακούς χώρους, θεώρησε πως πρέπει να παρουσιάσει και εξετάσει το φαινόμενο των συγκρούσεων. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να εκθέσει και να πληροφορήσει σχετικά με τα κύρια σημεία της υπάρχουσας βιβλιογραφίας επί των συγκρούσεων. Αρχικά περιγράφονται τα γενεσιουργά αίτια των συγκρούσεων και παρουσιάζοντας μεθόδους επίλυσης και πρόληψης αυτών. Πρόσθετα καταδεικνύεται, αναπτύσσεται το μοντέλο παρατήρησης και «πρόβλεψης» συγκρουσιακών συμπεριφορών ΤΚΙ και παρατίθέται έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια Δημόσιου Οργανισμού και ιδιωτικής επιχείρησης , με τις παραμέτρους του ΤΚΙ προς διερεύνηση των συγκρουσιακών συμπεριφορών. Τα παραπάνω διαρθρώνονται σε πέντε ξεχωριστά κεφάλαια, όπως:  1ο Κεφάλαιο: Παρουσιάζεται το φαινόμενο της σύγκρουσης. Συναντάμε διάφορους αποδεκτούς ορισμούς και αίτια, σύμφωνα με την κείμενη βιβλιογραφία. Διαχωρίζονται τα παρατηρούμενα είδη των συγκρούσεων και περιγράφεται η διαδικασία εμφάνισης αυτών. Τέλος βρίσκουμε τα αποτελέσματα των παραπάνω δράσεων.  2ο Κεφάλαιο: Ασχολείται με τη διαχείριση και την επίλυση των συγκρουσιακών συμπεριφορών. Παρουσιάζονται μοντέλα συγκρούσεων και στρατηγικές που γενικότερα ακολουθούνται από τις αντίθετες πλευρές.  3ο Κεφάλαιο: Αντιλαμβανόμαστε στο παρών, προτεινόμενους στη βιβλιογραφία τρόπους-προτροπές τόσο σε ατομικό όσο και ανώτερο επίπεδο με στόχο την πρόληψη.  4ο Κεφάλαιο: Στο τελευταίο θεωρητικό κεφάλαιο παρουσιάζεται το μοντέλο ΤΚΙ. Στο μοντέλο αυτό γίνεται μία προσπάθεια καταγραφής της ανθρώπινης συμπεριφοράς μέσω ενός ερωτηματολογίου. Πραγματικά δεν θα δούμε ποτέ κάποια ερώτηση, παρά την κλήση του εξεταζόμενου να επιλέξει μεταξύ δύο δεδομένων καταστάσεων. Από τις δοθείσες απαντήσεις σκιαγραφείται ο «συγκρουσιακός» χαρακτήρας του κάθε συμμετέχοντα, οποίος κατηγοριοποιείται σε πέντε διαφορετικά είδη. Η πολυτιμότητα του μοντέλου συνίσταται στην ακρίβεια σκιαγράφησης. Συμπεριφορές που απεικονίζονται στο χαρτί, πραγματοποιούνται στη πραγματική ζωή. Ωστόσο το χαρακτηριστικό αυτό αναβαθμίζεται ακόμη περισσότερο όπως διαπιστώνεται στο κεφάλαιο αυτό παρακάτω.  5ο Κεφάλαιο :Το κεφάλαιο αυτό περιέχει την παράθεση και επεξήγηση των αποτελεσμάτων μιας έρευνας με κεντρικό περιεχόμενο το μοντέλο ΤΚΙ. Με την βοήθεια της στατιστικής ανάλυσης και έχοντας ως δεδομένη την ορθότητα του μοντέλου έγινε προσπάθεια να συνδεθεί η παρατηρούμενη συμπεριφορά με διάφορες παραμέτρους όπως φύλο, ηλικία, εισόδημα κ.α. Πιθανές διαμορφούμενες τάσεις αυξάνουν την δυνατότητα πρόβλεψης του μοντέλου. Η δυνατότητα αυτή θα βοηθήσει στην αντιστοίχηση ‘η/και επιλογή του κατάλληλου προσωπικού στην κατάλληλη θέση εντός ενός οργανισμού (σε περίπτωση που το εν λόγω προσωπικό απασχολείται ήδη στον οργανισμό) και πρόσθετα στην περιγραφή των επιθυμητών στοιχείων της προσωπικότητας προσωπικού με σκοπό την πλήρωση θέσεων σε αυτόν. Το τελευταίο αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για οποιοδήποτε τμήμα διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού οποιοδήποτε οργανισμού. Πρόσθετα η απόδειξη ύπαρξης σύνδεσης μεταξύ διαφόρων ,όπως προαναφέρθηκαν, παραγόντων με την εκδηλωμένη συγκρουσιακή (ή μη) συμπεριφορά είναι ένα στοιχείο που «έπεισε» τον συγγραφέα για την ενασχόλησή του με τη Διαχείριση Συγκρούσεων.  6ο Κεφάλαιο: Στο τελευταίο κεφάλαιο ο αναγνώστης βρίσκει τον επίλογο και συμπεράσματα για την Διοικητική των Συγκρούσεων.el_GR
dc.format.extent43 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑσάφεια ρόλωνel_GR
dc.subjectRole conflictel_GR
dc.subjectConflict managementel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεωνel_GR
dc.titleΔιαχείρηση συγκρούσεων-Conflict managementel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn modern era capital movement, enterprise’s activities and of course resources and distribution of human capital meet no limits. In that globalised picture enterprises under the objecting of channeling their products and services towards profit achievement, contact a wild variety of cultures and humans. These differences are being noted between the outer environment of the enterprise (i.e. consumers, clients etc) and the inner environment (i.e. human resources). The size of difference become more emphasized when we comprehend for instance, the diversity under which an imaginary audience that receives commercial messages of a globalized enterprise, or the variance of languages and dialect that regulation of the same enterprise should be translated in order to be addressed to the sum of the personnel. Different origin, different religion, the distinguished cultures and customs are part of the challenges that an enterprise should respond convincingly, willing to survive. In such an environment conflict creation and opposite trend developments should be considered inevitable. The objective is to interpret the phenomenon, determine each cause, come up against each establishment and furthermore prevent each development. Starting from the above, taking under consideration personal experience throughout different workplaces, and the writer considers that the phenomenon of conflict should be introduced and examined. The purpose of this paperwork is to reveal and inform about main issues of existing bibliography concerning conflicts. Primary root causes of conflict are being described while resolution and prevention methods are being presented. Furthermore model TKI, an instrument of observation and prediction, is being introduced. Additionally a relevant research, aiming conflict behavior exploration, conducted within the frames of public and private sector, under the TKI parameters. The above are deviated in five different chapters as: Chapter 1: Introduction of conflict phenomenon. Different accepted definitions and causes, in accordance with the existing bibliography, are introduced. Observed kinds of conflicts are mentioned and the procedure of their development is being described. Finally the results of the above are being presented. Chapter 2: This chapter is related to conflict management and resolution. Models of conflict and strategies being followed by opposite sides are mentioned. Chapter 3: The third chapter includes, in accordance with the existing bibliography, suggested methods to prevent conflict, as an individual or as a team/group/organization etc. Chapter 4: Within the last theoretical chapter, TKI model is introduced. With that model an attempt is being carried to record human behavior throughout a questionnaire. Actually despite the call to the participant answering a questionnaire, he will find no question to answer, since he discovers that answers ought to be given, are simply a choice between two given behavioral situations. From the answers given, the conflict character of each participant is outlined and divided in five different kinds. Model preciousness consists of the accuracy of the above description. Behaviors depicted throughout the answers-choices are indeed observed in real life. Furthermore this characteristic is being upgraded even more from the outcomes of the next chapter. Chapter 5: This chapter includes the apposition and explanation of the outcomes of a research, with central point TKI model. Through statistical analysis and considering the rightness of the model as valid an attempt was conducted in order to connect the observational behavior with certain parameter as gender, age, income etc. Potential trends that are being induced from the observation increase models prediction ability. Additionally that ability may help towards the selection of an employee being given the ideal position within the organization (in case that the employee is already part of the organization) and evermore the description of the desirable elements of an employee’s personality in order to enter primary to the organization. Last statement is a useful tool for every HR department of an organization. The connection between several factors of an individual and his conflict behavior is an element that convinced the writer, to involve with conflict management. Chapter 6: Within this last chapter, the reader will find final conclusion and outcomes about Conflict Managementel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record