dc.contributor.advisor | Καϊτελίδου, Δάφνη | |
dc.contributor.author | Καραθανάση, Κωνστανττίνα | |
dc.contributor.other | Karathanasi, Constantina | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2011-08-23 | |
dc.date.accessioned | 2011-08-23T12:01:03Z | |
dc.date.available | 2011-08-23T12:01:03Z | |
dc.date.copyright | 2011-07 | |
dc.date.issued | 2011-08-23 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2011/00053 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/170 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Το χειρουργείο αποτελεί ίσως το απαιτητικότερο λειτουργικό τμήμα του νοσοκομείου με εξαιρετικά περίπλοκο κλινικό και διοικητικό περιβάλλον και πολλαπλές απαιτήσεις τόσο από το προσωπικό όσο και από την ηγεσία. Είναι ένας χώρος εξαιρετικά στρεσσογόνος που είναι στελεχωμένος με εξειδικευμένο προσωπικό διαφορετικών ειδικοτήτων με πολλαπλά ακόμα και αντικρουόμενα πολλές φορές συμφέροντα που καθιστά την οργανωτική του δομή δύσκολη, αυξάνοντας την ευθύνη των προϊστάμενων χειρουργείων, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη συνεχή βελτίωση της περιεγχειρητικής νοσηλευτικής φροντίδας και της παραγωγικής διαδικασίας.
Σκοπός: Ο εντοπισμός των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και γνώσεων που θα πρέπει να διαθέτει ένας προϊστάμενος ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στο δύσκολο ρόλο του για μία ποιοτική παροχή φροντίδας στον άρρωστο που πρόκειται να χειρουργηθεί, αποτέλεσε το σκοπό αυτής της έρευνας.
Υλικό – Μέθοδος: Η έρευνα διεξήχθη από το Δεκέμβριο του 2010 έως το Φεβρουάριο του 2011 σε στρατιωτικά και πολιτικά (δημόσιου και ιδιωτικού χαρακτήρα) νοσοκομεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας. Το δείγμα αποτέλεσαν 125 νοσηλευτές χειρουργείου, 6 προϊστάμενοι νοσηλευτές και 27 χειρουργοί, σύνολο 153 ερωτηθέντες εκ των οποίων οι 106 ήταν γυναίκες και οι 47 άνδρες.
Χρησιμοποιήθηκε το Nurse Manager Questionnaire που περιλάμβανε 52 ικανότητες διαχωρισμένες σε δύο στήλες μία για τη γνώση και κατανόηση και μία για την εφαρμογή και χρήση τους και ζητήθηκε να βαθμολογηθεί η κάθε ικανότητα ανάλογα με το πόσο απαραίτητη ή όχι είναι για την επάρκεια του προϊσταμένου χειρουργείου. Επιπλέον στο ερωτηματολόγιο προστέθηκαν 6 ερωτήσεις ποιότητας για τον έλεγχο της γνώσης και χρήσης δεικτών και πρωτοκόλλων ποιότητας. Ο έλεγχος αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου ήταν α=0,987.
Αποτελέσματα: Η γενική οργάνωση του τμήματος, η λήψη αποφάσεων, οι αρχές ηθικής, και η αποτελεσματική επικοινωνία,
Από τον ποιοτικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των νοσηλευτών (55,3%) δεν έχει γνώση των πρωτοκόλλων ποιότητας ενώ αυτοί που τα γνωρίζουν δεν τα θεωρήθηκαν οι περισσότερο απαραίτητες ικανότητες για την επάρκεια του προϊσταμένου. Βρέθηκε στατιστική συσχέτιση των ικανοτήτων που θα πρέπει να διαθέτει ο προϊστάμενος με το επίπεδο εκπαίδευσης των νοσηλευτών, την ηλικία, την προϋπηρεσία καθώς και το επάγγελμα (μεταξύ νοσηλευτών και ιατρών) (p≤0,05).Από τον ποιοτικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των νοσηλευτών (55,3%) δεν έχει γνώση των πρωτοκόλλων ποιότητας ενώ αυτοί που τα γνωρίζουν δεν ταχρησιμοποιούν (54,7%). Για τη θέση του μάνατζερ καταλληλότερος θεωρήθηκε από όλους ο προϊστάμενος χειρουργείου σε ποσοστό 53,8%.
Συμπεράσματα: Προϋπόθεση για μία επιτυχημένη διοίκηση χειρουργείου (Operating Room Management) είναι ο προϊστάμενος που σε ρόλο manager οφείλει να είναι εφοδιασμένος με δεξιότητες και γνώσεις που τον βοηθούν να βελτιώνει την παραγωγικότητα και αποδοτικότητα, να προάγει την ασφάλεια, την ποιότητα και την αποτελεσματική παροχή έγκαιρης φροντίδας στον ασθενή από τη στιγμή που εισέρχεται στο χειρουργείο έως την έξοδό του. | el_GR |
dc.format.extent | 139 σ. πιν. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Οργάνωση και διοίκηση χειρουργείου | el_GR |
dc.subject | Προϊστάμενος χειρουργείου | el_GR |
dc.title | ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ. Ποιές ικανότητες πρέπει να διαθέτει ένας προϊστάμενος χειρουργείου για τη ποιοτική φροντίδα του ασθενούς στο χειρουργείο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Operating room is probably the most demanding department with an extremely complex clinical and administrative environment and multiple demands from both staff and leadership. It is an extremely stressful place staffed with qualified personnel with multiple and even conflicting interests, which sometimes makes it difficult to be organized, increasing the responsibility of the OR managers.
Purpose: The purpose of this study was to identify managerial competencies, skills and knowledge necessary for a competent OR nurse so to be distinguished as superior and provide quality care.
Material and Methods: The survey was conducted from December 2010 until February 2011 in military, public and private hospitals in Athens, Thessaloniki and Thessaly. The sample consisted of 125 surgical nurses, 6 superior OR nurses and 27 surgeons, all 153 respondents (106 women and 47 men).
Nurse Manager Questionnaire was used which was comprising by 52 separate skills in two columns one for knowledge and understanding, and one for ability to implement and/or use. The sample of 153 surgical nurses and surgeons were asked to rate each competency depending on how essential they perceived it for the OR superior nurse. In addition to the questionnaire 6 quality control questions were added. Reliability of the questionnaire was Cronbach a = 0.987.
Results: The decision-making, ethical principles, and effective communication were identified as the most necessary competencies
Conclusion: The OR nurse manager must be equipped with for the superior OR nurse. The nurse’s educational preparation, age and experience effected several competencies (p≤0,05). Quality study show that the majority of nurses (55.3%) were not aware of the quality guidelines and checklists and those who knew did not use them (54.7%). The study also show that the most qualified person for the position of the manager is the operating room supervisor nurse (53.8%).
competencies and knowledge to help improve productivity and efficiency, promote safety and quality of care to the patient. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |