Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαυλάκης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΚατσαβουνίδου, Ελευθερία
dc.contributor.otherKatsavounidou, Eleftheria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-08-28
dc.date.accessioned2014-08-29T06:46:00Z
dc.date.available2014-08-29T06:46:00Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-08-29
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00228el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1701
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ποιότητα της διεπαγγελματικής συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών υγείας εξαρτάται από παράγοντες όπως η επικοινωνία, η επαγγελματική επάρκεια, η δυσκολία συνεννόησης με τους ασθενείς, η αριθμητική επάρκεια του προσωπικού, η τήρηση του καθηκοντολογίου, η ύπαρξη κοινών στόχων ως μέλος μιας ομάδας και η ικανότητα διαχείρισης μιας αντιπαράθεσης στον χώρο εργασίας. Σκοπός: Ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η αποτύπωση και η μελέτη του επιπέδου συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων στο χώρο δύο ιδιωτικών νοσοκομείων στη Κύπρο. Επίκεντρο της εργασίας αποτελεί η καταγραφή των απόψεων των εργαζομένων υγείας για το πως αντιλαμβάνονται τον όρο διεπαγγελματική συνεργασία και ποια χαρακτηριστικά την προάγουν. Υλικό –μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 190 εργαζόμενοι όλων των επαγγελματικών ομάδων στα δύο νοσοκομεία. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με ανώνυμο ερωτηματολόγιο 28 ερωτήσεων οι οποίες εκτός από τα δημογραφικά στοιχεία, αφορούσαν ερωτήσεις σχετικά με το επίπεδο συνεργασίας, επικοινωνίας, ύπαρξης κοινών στόχων μεταξύ των εργαζομένων του ίδιου κλάδου αλλά και μεταξύ των εργαζομένων διαφορετικού κλάδου. Επίσης, υπήρχαν ερωτήσεις που αφορούσαν την επαγγελματική επάρκεια, την τήρηση του καθηκοντολογίου, τη συμπεριφορά των εργαζομένων, τη διαχείριση των συγκρούσεων και τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη διεπαγγελματική συνεργασία. Για την επεξεργασία των ερωτηματολογίων σχεδιάστηκε ειδική βάση δεδομένων με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS στην οποία εισήχθησαν τα δεδομένα για να γίνει η στατιστική επεξεργασία και ανάλυσή τους. Αποτελέσματα: Το 83% των ερωτηθέντων όρισε τη διεπαγγελματική συνεργασία ως συνεργασία με μέλη του ίδιου επαγγελματικού κλάδου αλλά και με μέλη διαφορετικού κλάδου. Τα ατομικά χαρακτηριστικά που προάγουν την καλή συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών υγείας σε ένα χώρο εργασίας είναι η κοινωνική ευαισθησία, οι γνώσεις, η προθυμία, η εργατικότητα, η καλή ανατροφή, οι καλοί τρόποι και η ικανή διοίκηση. Οι συνηθέστεροι λόγοι που ευθύνονται για την προβληματική επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών είναι η μη αριθμητική επάρκεια προσωπικού (56%), η δυσκολία συνεννόησης με τους ασθενείς (54%) και ο φόρτος εργασίας (55%). Η συμπεριφορά που εκδηλώνουν οι εργαζόμενοι όταν βρίσκονται σε αντιπαράθεση είναι η αποφυγή της (43%) ή η διαπραγμάτευση προς αμοιβαίο όφελος με την αντίθετη πλευρά (24%). Τέλος, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της διεπαγγελματικής συνεργασίας είναι η καλύτερη ποιότητα παρεχόμενης φροντίδας (96%), το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (95%), η ευκολότερη δουλειά (73%), η ταχύτερη διεκπεραίωση εργασιών (91%) και ο σωστότερος καταμερισμός εργασίας (92%). Συμπεράσματα: Η κοινωνική ευαισθησία, οι γνώσεις, η προθυμία, η εργατικότητα, η καλή ανατροφή, οι καλοί τρόποι και η ικανή διοίκηση είναι δυνατόν να προάγουν τη διεπαγγελματική συνεργασία ενώ η μη αριθμητική επάρκεια προσωπικού, η δυσκολία συνεννόησης με τους ασθενείς και ο φόρτος εργασίας οδηγούν σε προβληματική επικοινωνία.el_GR
dc.format.extent92 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιεπαγγελματική συνεργασίαel_GR
dc.subjectInterprofessional collaborationel_GR
dc.subjectΔιεπαγγελματική συνεργασία -- Υπηρεσίες υγείαςel_GR
dc.subjectInterprofessional collaboration -- Health servicesel_GR
dc.titleΑποτύπωση και μελέτη της διεπαγγελματικής συνεργασίας των επαγγελματιών υγείας σε ιδιωτικά νοσοκομεία στην Κύπροel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe interprofessional collaboration among health professionals depends on communication, professional competence, poor communication with the patients, personnel shortage, job description, common goals as a part of a team and the ability of conflict management at work. The aim of the presence study is the survey and record of the collaboration level among health professionals at two private hospitals in Cyprus. The survey records the opinion of health professionals about interprofessional collaboration and its characteristics. Method and Material: A stratified sample of 190 of health care professionals participated in the survey. Data were collected via a anonymus questionnaire of 28 questions which were concerning demographic data, co-operation and its dimensions, communication and workplace conflict, professional efficiency, job description and advantages of interprofessional collaboration. Data analysis was completed using the SPSS statistical package. Results: 83% of the sample considered interprofessional collaboration as working together with people of the same but also of the different specialty in the same field. The elements which facilitate the interprofessional collaboration is the social awareness, knowledge, willingness, good manners and capable leadership. The main reasons which dramatically affects interprofessional collaboration are the personnel shortage(56%), the poor communication with the patients(54%) and the heavy workload(55%). The greatest advantage of interprofessional collaboration was the improved quality of care(96%), the positive workplace environment(95%), the ‘easiest’ work(73%), the well-balanced duty allocation(92%) and the faster completion of tasks(91%). Conclusion: Social awareness, knowledge, willingness, good manners and capable leadership can promote interprofessional collaboration and the lack of personnel, the poor communication with the patients and the heavy workload can cause problems of interprofessional communication.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής