Show simple item record

dc.contributor.advisorΤάλιας, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΤζωρτζόπουλος, Αθανάσιος
dc.contributor.otherTzortzopoulos, Athanasios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-08-28
dc.date.accessioned2014-08-29T06:44:55Z
dc.date.available2014-08-29T06:44:55Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-08-29
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00229el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1700
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διασφάλιση και βελτίωση της αξιοπιστίας των εργαστηριακών αποτελεσμάτων και της συνολικής ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας του κλινικού Βιοχημικού εργαστηρίου της νοσηλευτικής μονάδος Αγρινίου του Γενικού Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας. Αυτό υλοποιείται χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης αποτελεσμάτων (εσωτερικός έλεγχος ποιότητας), εξωτερικής επιβεβαίωσης (εξωτερικός έλεγχος ποιότητας), έρευνες ικανοποίησης ασθενών (χρηστών των υπηρεσιών του εργαστηρίου) εισάγοντας στο εργαστήριο τυποποιημένες διοικητικές και τεχνικές διαδικασίες οι οποίες ικανοποιούν τις απαιτήσεις του προτύπου διαπίστευσης κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 15189:2012 που είναι εξειδικευμένο στα κλινικά εργαστήρια. Η καταγραφή της ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας του Βιοχημικού εργαστηρίου, έδειξε ότι υπάρχει μια πλειοψηφική γενική ικανοποίηση των εξωτερικών ασθενών 44,2% και 45,6% πολύ και αρκετά ικανοποιημένοι αντίστοιχα, με ένα μικρότερο ποσοστό (4,8%) να εκφράζει δυσαρέσκεια και συγκεκριμένα σχόλια-ζητήματα. Η αποτύπωση της γνώμης των εξωτερικών ασθενών, αναδεικνύει ορισμένα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα της προ-αναλυτικής κυρίως διαδικασίας και βοηθά στην εξεύρεση τρόπων για αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων διαγνωστικών υπηρεσιών. Στην παρούσα μελέτη επίσης, στην προσπάθεια βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών του Βιοχημικού εργαστηρίου, διερευνήθηκαν αναλυτικά τα κριτήρια (διοικητικές και τεχνικές διαδικασίες) που πρέπει να τηρούνται στο εργαστήριο στο πλαίσιο εισαγωγής και εφαρμογής συστήματος διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο διαπίστευσης κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 15189:2012, εξειδικευμένο για τα κλινικά εργαστήρια. Μέρος των απαιτήσεων και διαδικασιών του προτύπου εφαρμόζεται πιλοτικά στο εργαστήριο με αποτέλεσμα να έχουν αναδειχθεί συγκεκριμένα προβλήματα διοικητικής και τεχνικής-επιστημονικής φύσεως και έχουν διεξαχθεί συμπεράσματα και προτάσεις με τις οποίες μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία διαπίστευσης και να επιτευχθεί συνολικά βελτίωση των παρεχόμενων διαγνωστικών υπηρεσιών του εργαστηρίου.el_GR
dc.format.extent190 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.titleΒελτίωση ποιότητας υπηρεσιών υγείας: Εισαγωγή συστήματος ποιότητας κατά ISO 15189 στο βιοχημικό εργαστήριο της νοσηλευτικής μονάδας Αγρινίου του Γενικού Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe overall aim of this study was to assess and improve the level of quality of healthcare and diagnostic services provided by the clinical biochemistry laboratory of the public district hospital in Agrinio, Greece. This was achieved, firstly, by investigating the percentage of patients’ satisfaction by the pre-analytical, analytical and meta-analytical laboratory services as this was formulated in a single patient questionnaire. Secondly, there was an attempt to introduce and implement all aspects of a quality management system by studying and analyzing all accreditation requirements according to the internationally recognized standard ISO 15189 which is specialized to clinical laboratories. The results showed that most external patients (44.2% and 45.6%, Very and Quite satisfied, respectively) were generally satisfied by the laboratory services and very few were not satisfied at all (4.8%). Most patients expressed their opinion in specific major or minor problems that they faced during the entire process from booking an appointment or collecting the blood sample to reporting the laboratory test results. Introduction and implementation of both management and technical requirements of ISO 15189:2012 standard were analyzed with a specific emphasis on the biochemistry laboratory, highlighting elements of particular importance such as personnel competence (technical and scientific/medical) and patient care-related aspects: accommodation and environment, resolution of complaints, laboratory test evaluation (e.g. measurement of uncertainty), interpretation and reporting of results. Continuous assessment of patients’ satisfaction and implementation of ISO 15189 requirements will, with no doubt, improve the level of quality of laboratory diagnostic and health-care services of Agrinio public hospital but also contribute to the improvement of public health in the area.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record