dc.contributor.advisor | Τάλιας, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Τζωρτζόπουλος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.other | Tzortzopoulos, Athanasios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-08-28 | |
dc.date.accessioned | 2014-08-29T06:44:55Z | |
dc.date.available | 2014-08-29T06:44:55Z | |
dc.date.copyright | 2014-06 | |
dc.date.issued | 2014-08-29 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2014/00229 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1700 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διασφάλιση και βελτίωση της αξιοπιστίας των
εργαστηριακών αποτελεσμάτων και της συνολικής ποιότητας των παρεχόμενων
υπηρεσιών υγείας του κλινικού Βιοχημικού εργαστηρίου της νοσηλευτικής μονάδος
Αγρινίου του Γενικού Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας. Αυτό υλοποιείται
χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης
αποτελεσμάτων (εσωτερικός έλεγχος ποιότητας), εξωτερικής επιβεβαίωσης
(εξωτερικός έλεγχος ποιότητας), έρευνες ικανοποίησης ασθενών (χρηστών των
υπηρεσιών του εργαστηρίου) εισάγοντας στο εργαστήριο τυποποιημένες διοικητικές
και τεχνικές διαδικασίες οι οποίες ικανοποιούν τις απαιτήσεις του προτύπου
διαπίστευσης κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 15189:2012 που είναι εξειδικευμένο στα κλινικά
εργαστήρια.
Η καταγραφή της ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας
του Βιοχημικού εργαστηρίου, έδειξε ότι υπάρχει μια πλειοψηφική γενική
ικανοποίηση των εξωτερικών ασθενών 44,2% και 45,6% πολύ και αρκετά
ικανοποιημένοι αντίστοιχα, με ένα μικρότερο ποσοστό (4,8%) να εκφράζει
δυσαρέσκεια και συγκεκριμένα σχόλια-ζητήματα. Η αποτύπωση της γνώμης των
εξωτερικών ασθενών, αναδεικνύει ορισμένα οργανωτικά και λειτουργικά
προβλήματα της προ-αναλυτικής κυρίως διαδικασίας και βοηθά στην εξεύρεση
τρόπων για αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων διαγνωστικών υπηρεσιών.
Στην παρούσα μελέτη επίσης, στην προσπάθεια βελτίωσης των παρεχόμενων
υπηρεσιών του Βιοχημικού εργαστηρίου, διερευνήθηκαν αναλυτικά τα κριτήρια
(διοικητικές και τεχνικές διαδικασίες) που πρέπει να τηρούνται στο εργαστήριο στο
πλαίσιο εισαγωγής και εφαρμογής συστήματος διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το
πρότυπο διαπίστευσης κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 15189:2012, εξειδικευμένο για τα
κλινικά εργαστήρια. Μέρος των απαιτήσεων και διαδικασιών του προτύπου
εφαρμόζεται πιλοτικά στο εργαστήριο με αποτέλεσμα να έχουν αναδειχθεί
συγκεκριμένα προβλήματα διοικητικής και τεχνικής-επιστημονικής φύσεως και έχουν
διεξαχθεί συμπεράσματα και προτάσεις με τις οποίες μπορεί να προχωρήσει η
διαδικασία διαπίστευσης και να επιτευχθεί συνολικά βελτίωση των παρεχόμενων
διαγνωστικών υπηρεσιών του εργαστηρίου. | el_GR |
dc.format.extent | 190 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Quality of health services | el_GR |
dc.title | Βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών υγείας: Εισαγωγή συστήματος ποιότητας κατά ISO 15189 στο βιοχημικό εργαστήριο της νοσηλευτικής μονάδας Αγρινίου του Γενικού Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The overall aim of this study was to assess and improve the level of quality of
healthcare and diagnostic services provided by the clinical biochemistry laboratory of
the public district hospital in Agrinio, Greece. This was achieved, firstly, by
investigating the percentage of patients’ satisfaction by the pre-analytical, analytical
and meta-analytical laboratory services as this was formulated in a single patient
questionnaire. Secondly, there was an attempt to introduce and implement all aspects
of a quality management system by studying and analyzing all accreditation
requirements according to the internationally recognized standard ISO 15189 which is
specialized to clinical laboratories.
The results showed that most external patients (44.2% and 45.6%, Very and Quite
satisfied, respectively) were generally satisfied by the laboratory services and very
few were not satisfied at all (4.8%). Most patients expressed their opinion in specific
major or minor problems that they faced during the entire process from booking an
appointment or collecting the blood sample to reporting the laboratory test results.
Introduction and implementation of both management and technical requirements of
ISO 15189:2012 standard were analyzed with a specific emphasis on the biochemistry
laboratory, highlighting elements of particular importance such as personnel
competence (technical and scientific/medical) and patient care-related aspects:
accommodation and environment, resolution of complaints, laboratory test evaluation
(e.g. measurement of uncertainty), interpretation and reporting of results.
Continuous assessment of patients’ satisfaction and implementation of ISO 15189
requirements will, with no doubt, improve the level of quality of laboratory diagnostic
and health-care services of Agrinio public hospital but also contribute to the
improvement of public health in the area. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |