dc.contributor.advisor | Κοντοδημόπουλος, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Θωμά, Μαρία | |
dc.contributor.other | Thoma, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-08-28 | |
dc.date.accessioned | 2014-08-29T06:34:58Z | |
dc.date.available | 2014-08-29T06:34:58Z | |
dc.date.copyright | 2014-07 | |
dc.date.issued | 2014-08-29 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2014/00223 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1691 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: H ικανοποίηση των ασθενών γενικά, συνεπώς και των οδοντιατρικών ασθενών και η διερεύνηση των παραγόντων που την επηρεάζουν, αποτελούν σημαντικό δείκτη αποτελεσματικότητας και αξιολόγησης της ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών ενός φορέα παροχής φροντίδας υγείας, με στόχο την ανάδειξη και κατ’ επέκταση τον εξορθολογισμό των παρεκκλίσεων. Επιπλέον, η αυξανόμενη αναγνώριση της συμβολής της στοματικής υγείας στην ποιότητα ζωής των ατόμων, έχει οδηγήσει στην αύξηση των μελετών αποτίμησής της.
Σκοπός: Βασικός σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής ήταν α) η μέτρηση της ικανοποίησης των οδοντιατρικών ασθενών από τις υπηρεσίες στοματικής υγείας που τους παρέχονται στην Οδοντιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, η διερεύνηση και ο προσδιορισμός των παραγόντων εκείνων που την επηρεάζουν, την καθορίζουν και τη διαμορφώνουν καθώς και ο εντοπισμός προβλημάτων τα οποία δρουν ανασταλτικά στην παροχή των υπηρεσιών αυτών και β) η αποτίμηση της σχετιζόμενης με τη στοματική υγεία ποιότητας ζωής αυτών των ασθενών και η διερεύνηση των κοινωνικοοικονομικών μεταβλητών που την προσδιορίζουν.
Μεθοδολογία: Για τη μέτρηση της ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε ένα δομημένο, σε πέντε θεματικές ενότητες, ερωτηματολόγιο το οποίο περιελάμβανε και το εργαλείο μέτρησης της σχετιζόμενης με τη στοματική υγεία ποιότητας ζωής, το OHIP-14. Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε ασθενείς με γενικευμένα προβλήματα στο στόμα, που αντιμετωπίστηκαν της Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα Stata v. 11.2 (Stata Corp. TX, USA).
Αποτελέσματα: H ανταπόκριση στην έρευνα ήταν 64%, ενώ το 95,7% του δείγματος είχε θετική άποψη για τις παρεχόμενες υπηρεσίες οδοντιατρικής περίθαλψης. Κυριότεροι προσδιοριστικοί παράγοντες της ικανοποίησης, σύμφωνα με την έρευνα, είναι η εξυπηρέτηση και η συμπεριφορά των φοιτητών και των επιβλεπόντων καθηγητών, ενώ ή έναρξη και η χρονική διάρκεια θεραπείας καταγράφηκαν ως αποτρεπτικοί λόγοι χρήσης των υπηρεσιών της Σχολής.
Η σχετιζόμενη με τη στοματική υγεία ποιότητα ζωής των ασθενών καταγράφηκε ως αρκετά ικανοποιητική και συνδέεται με το εισόδημα, το κάπνισμα, το επίπεδο αυτοαξιολόγησης, το άγχος και τον κύριο λόγο επίσκεψης.
Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τους τομείς της Οδοντιατρικής Σχολής που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των ασθενών της, καθώς και εκείνους που χρήζουν βελτίωσης και αποδεικνύουν ότι συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της στοματικής υγείας των κατοίκων του Λεκανοπεδίου Αττικής. Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας της, προγράμματα πρόληψης και προαγωγής υγείας ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, θα μπορούσαν να διορθώσουν τις αποκλίσεις από τις προσδοκίες τόσο των ασθενών όσο και της Διοίκησης της Σχολής.
Αν και οι περιορισμοί της μελέτης δεν επιτρέπουν τη γενίκευση των αποτελεσμάτων στο σύνολο των ελλήνων οδοντιατρικών ασθενών, η χάραξη ενιαίας, μακροχρόνιας και αποτελεσματικής πολιτικής, με έμφαση στην πρόληψη και την προαγωγή της στοματικής υγείας, παιδιών, ενηλίκων, ατόμων τρίτης ηλικίας και ευπαθών ομάδων, αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας. | el_GR |
dc.format.extent | ix, 92 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα ζωής ασθενών | el_GR |
dc.subject | Στοματική υγεία | el_GR |
dc.subject | Oral health | el_GR |
dc.title | Διερεύνηση του βαθμού και των παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών της Οδοντιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Introduction: Patient satisfaction in general, and therefore that of dental patients also, and the research of the factors that affect it, are an essential indicator of the quality of the services of a bearer of healthcare, with the aim of correction of any deviation. Moreover, the growing acknowledgement of the oral health in the improvement of everyday life, has led to the increase of the research done on this matter.
Aim: The main goal of this thesis was: a) the measurement of the satisfaction of the dental patients towards the oral health care system provided by the Dental School of Athens, Greece (National and Kapodistrian University of Athens), and also to determine the factors that affect it.
Last but not least, it aimed to determine the factors that undermine the providing of the above services. b) the measurement of the oral health related quality of life and the determination of the socio- economic variables that play an important role in it.
Material and Methods: In order to measure the satisfaction, a questionnaire that consisted of five parts was used. In this questionnaire also included the index of measurement of the oral health related quality of life - the OHIP-14. These questionnaires were distributed to patients with generalized oral health problems, that were treated in the Dental School of Athens. Statistical analysis of the data was performed with the use of the Stata v.11.2 (STATA Corp, TX, USA) software.
Results: The response was 64%, from which 95.7% was satisfied with the health care provided in the University. The main factors that lead to an overall satisfaction are the behavior and the services provided by the students and the professors of the department. On the contrary, the onset and duration of the treatment were discouraging for the patients to begin treatment at the dental school. The oral health related quality of life was very satisfactory and correlated with the income, smoking, self evaluation, stress and the main reason of the visit to the dental clinic.
Conclusions: The results of this research show the aspects of the Dental School that contribute to the satisfaction of the patients, as well as those that need improvement, and demonstrate that it contributes significantly to improving the oral of the residents of Attica. Expanding the working hours of the university, and oral health prevention and care programmes for the
patients, can contribute to the correction of the deviations from the expectations of the patients and the administration of the university.
Despite the fact that the limitations of this research do not let us generalize the results to the whole population of the dental patients in Greece, the development of a health care system that provides prevention and improvement of the oral health is an obligation for the state. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |