dc.contributor.advisor | Δημουλά, Βασιλική | |
dc.contributor.author | Περράκη, Χρυσούλα | |
dc.contributor.other | Perraki, Chrysoula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-08-26 | |
dc.date.accessioned | 2014-08-27T06:02:49Z | |
dc.date.available | 2014-08-27T06:02:49Z | |
dc.date.copyright | 2014-07 | |
dc.date.issued | 2014-08-27 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2014/00002 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1675 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Από την αρχαιότητα έως σήμερα, ο ρόλος των αισθήσεων και η ιεραρχική τους κατάταξη έχουν τη δική τους ιστορία στο φιλοσοφικό στοχασμό.
Η Αναγέννηση είναι μια εποχή κατά την οποία οι αισθήσεις κατέχουν σημαντικό ρόλο και οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη έχουν επηρεάσει καθοριστικά τους περισσότερους από τους μετέπειτα θεωρητικούς. Για το λόγο αυτό στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται αναφορά σε κάποιες από τις βασικότερες αντιλήψεις αυτών των φιλοσόφων, καθώς και σε ορισμένους από τους μετέπειτα, προκειμένου να διαφανεί η σύνδεση Αρχαιότητας με Αναγέννηση και τελικά με τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου.
Πολύ συχνά γίνονται αναφορές στη βιβλιογραφία για τις οφειλές του Κορνάρου στην αναγεννησιακή αισθητική, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια μελέτη που να αναφέρεται συστηματικά στο θέμα αυτό, παρά το γεγονός ότι το θέμα των αισθήσεων (ή/και του αποκλεισμού τους) στην πρώιμη σύγχρονη λογοτεχνία έχει κεντρική θέση τα τελευταία χρόνια στη διεθνή βιβλιογραφία, χωρίς, όμως, ανάλογη έμφαση στην αντίστοιχη ελληνική.
Στόχος, επομένως, της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να ανιχνεύσει το ρόλο των αισθήσεων στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου, προκειμένου να διαφανεί ο τρόπος με τον οποίο ο ποιητής αξιοποιεί τις αντιλήψεις της εποχής του περί αισθήσεων και αισθητικής γενικότερα στο έργο του και κατά πόσο συνεχίζει την παράδοση των αναγεννησιακών καλλιτεχνών ή επιφέρει και σε αυτό το θέμα αλλαγές. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 69 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Αναγέννηση -- Αισθητική | el_GR |
dc.subject | Renaissance -- Aesthetics | el_GR |
dc.subject | Αρχαιότητα -- Αισθητική | el_GR |
dc.subject | Antiquity -- Aesthetics | el_GR |
dc.title | Αισθητική και αισθήσεις στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | From antiquity to nowadays, the role of the senses and their hierarchical classification have their own history in philosophical thinking.
The Renaissance is an era in which the senses play an important role and the views of Plato and Aristotle have decisive influence on most of the later theoreticians. For this reason, in this thesis mentioned some of the key concepts of these philosophers, and some of the posteriors, in order to indicate the connection between Antiquity and the Renaissance, and finally with Erotokritos of Vicenzos Cornaros.
Very often there are references in the literature for the debts of Cornaros in Renaissance style, but so far there is no study to systematically address this issue, despite the fact that the issue of the senses (and / or their exclusion) in early modern literature has a central place in recent years in the literature, but without commensurate attention to the corresponding Greek.
The aim, therefore, of this thesis is to explore the role of the senses in Erotokritos of Vincenzo Cornaros, in order to indicate the way in which the poet uses the concepts of his time on the senses and general aesthetics of the project and whether it continues the tradition of Renaissance artists or lead in this matter changes. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |