dc.contributor.advisor | Λιβάνης, Ευστράτιος | |
dc.contributor.author | Μπαλάσκα, Δήμητρα | |
dc.contributor.other | Mpalaska, Demetra | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-08-01 | |
dc.date.accessioned | 2014-08-25T07:59:40Z | |
dc.date.available | 2014-08-25T07:59:40Z | |
dc.date.copyright | 2014-04 | |
dc.date.issued | 2014-08-25 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2014/00232 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1663 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η ανεπάρκεια στο δημόσιο τομέα είναι καθοριστικός παράγοντας προκειμένου να διαμορφωθεί η ζήτηση των ιδιωτικών υπηρεσιών. Οι πολίτες που δεν είναι ευχαριστημένοι από το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) στρέφονται στον ιδιωτικό τομέα λόγω της ελλιπούς υγειονομικής περίθαλψης.
Είναι γεγονός ότι οι υπηρεσίες υγείας αποτελούν μια ξεχωριστή περίπτωση υπηρεσιών, οι οποίες έχουν ως επίκεντρο την επάρκεια των εγκαταστάσεων, των υλικών και του προσωπικού, την παροχή φροντίδας και τους τρόπους βελτίωσης της αποδοτικότητάς της, αλλά και τα αποτελέσματα για το χρήστη, στα οποία συμπεριλαμβάνεται η ικανοποίησή του, οι μεταβολές στην κατάσταση της υγείας του, η ενημέρωσή του και οι δείκτες θνησιμότητας. Κατά συνέπεια, η ποιοτική ιατρική φροντίδα δεν έχει σχέση με τη συχνότητα με την οποία «αγοράζεται» η υπηρεσία υγείας, αλλά με στοιχεία τα οποία έχουν ως σκοπό τη μοναδικότητα στην παροχή της.
Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας περιγράφεται εν συντομία ο κλάδος της υγείας, αναφέρονται τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητές του και πραγματοποιείται αναφορά στη ζήτηση και στην προσφορά των υπηρεσιών υγείας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην έννοια της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, στους παράγοντες που προσδιορίζουν την ποιότητα υγείας, αλλά και στους τρόπους με τους οποίους είναι δυνατό να βελτιωθεί. Επίσης, περιγράφεται η έννοια της ικανοποίησης των ασθενών από τις ιατρικές υπηρεσίες και δίνεται έμφαση στη μέτρηση της ικανοποίησής τους, αλλά και στα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από αυτήν.
Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται το ελληνικό σύστημα υγείας, πραγματοποιείται αναφορά στο δημόσιο, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα του κλάδου και περιγράφεται η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας στις ευρωπαϊκές χώρες.
Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια και η σημασία της χρηματοοικονομικής διαχείρισης καθώς και ο ρόλος της ανάλυσης αριθμοδεικτών. Επίσης προσεγγίζονται θεωρητικά κάποιες από τις σημαντικότερες κατηγορίες αριθμοδεικτών, όπως είναι για παράδειγμα οι αριθμοδείκτες ρευστότητας, αποδοτικότητας, διάρθρωσης κεφαλαίου και δραστηριότητας.
Στον πέμπτο κεφάλαιο της διπλωματικής αυτής εργασίας, γίνεται, αρχικά, μια σύντομη περιγραφή τριών από τους σημαντικότερους ομίλους ιατρικών υπηρεσιών στον κλάδο της υγείας, του ομίλου Euromedica, του Ιασώ και του Ιατρικού Αθηνών. Στη συνέχεια, ακολουθεί πρακτική εφαρμογή των αριθμοδεικτών, αναλύοντας κάποιους από αυτούς που παίζουν σημαντικότερο ρόλο στην πορεία, στη βιωσιμότητα, στην αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων των ομίλων, στη ρευστότητά τους, στην κάλυψη απαιτήσεων και υποχρεώσεών τους, αλλά και στη δανειοληπτική τους ικανότητα .
| el_GR |
dc.format.extent | 75 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Quality of health services | el_GR |
dc.subject | Χρηματοοικονομική διαχείριση υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Financial management of health services | el_GR |
dc.title | Χρηματοοικονομική διαχείριση και ποιότητα μονάδων και υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The failure in the public sector is a key factor in order to establish the demand for private health services. Citizens who are not happy with National Health System (Greek NHS) are turning to the private sector because of inadequate health care.
It is a fact that health services are a special case of services, which are focused not only on the adequacy of facilities, equipment and staff, care and ways to improve its efficiency, but also on the results for the user, including the satisfaction, change in health status, updating and mortality rates. Consequently, the quality of medical care is not related to the frequency with which is purchased the health service, but with elements that is designed to provide.
In the first chapter of this thesis is described briefly the healthcare industry, are illustrated the characteristics and peculiarities of it and is made a reference to the demand and supply of health services.
In the second chapter are referred the concept of quality of health services, the factors that determine the quality of health, and also the ways in which it may be improved. It is also described the concept of patient satisfaction from medical services, with emphasis on the measurement of satisfaction and the resulting benefits.
The third chapter describes the Greek health system, makes a reference to the public and the private sector of health industry and describes the quality of health services in European countries.
The fourth chapter analyzes the meaning and importance of financial management and the role of analysis ratios. Moreover, theoretically are approached some of the major categories of ratios, for example, the liquidity ratios, capital structure and activity ratios.
In the last chapter of this thesis, is firstly made, a brief description of three major private groups of medical services in Greek healthcare industry; Euromedica, Iaso and Athens Medical Group. Then , follows the practice of ratios, by analyzing some of those who play the most important role in the process, sustainability, efficiency in equity, in liquidity, in coverage requirements and obligations, and also in their borrowing capacity. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |