Show simple item record

dc.contributor.advisorΓιαννακού, Άντρη
dc.contributor.authorΧατζηπετρή, Άννα
dc.contributor.otherChatzipetri, Anna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-28
dc.date.accessioned2014-07-28T11:46:09Z
dc.date.available2014-07-28T11:46:09Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-07-28
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00214el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1620
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα κρατικά νοσηλευτήρια της Κύπρου στελεχώνονται από δημόσιους λειτουργούς και εξυπηρετούν το κοινωνικό σύνολο παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες στον ευαίσθητο τομέα της υγείας. Συχνά όμως δέχονται αρνητικές κριτικές για την στελέχωση, οργάνωση και το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχουν. Η έρευνα αυτή έχει σκοπό να εξετάσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, σε σχέση με τη στελέχωση του προσωπικού, την οργάνωση και λειτουργία των κρατικών νοσηλευτηρίων της Κύπρου, ιδιαίτερα κάτω από τις επιδράσεις της παρούσας οικονομικής κρίσης. Επίσης στόχος είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο οι εργαζόμενοι στον τομέα αυτό είναι υπεράριθμοι, όπως συμβαίνει σε άλλα τμήματα της δημόσιας υπηρεσίας και κατά πόσο η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τον αριθμό των ατόμων που επιλέγουν τα δημόσια νοσηλευτήρια για θέματα υγείας ή άλλους τομείς. Η μεθοδολογία αρχικά περιλαμβάνει επισκόπηση του διεθνούς τύπου μέσω διαδικτυακής έρευνας, από την οποία εξάγονται συγκριτικά στοιχεία για την παροχή υπηρεσιών υγείας στις ΗΠΑ και σε χώρες της Ευρώπης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δομή και λειτουργία των νοσοκομείων. Ακολούθως, τα αποτελέσματα συγκρίνονται με αυτά του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, οποίο συγκρίνεται με δύο από τα καλύτερα αξιολογημένα νοσοκομεία στον κόσμο. Επιπλέον παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας που έγινε με σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων των ασθενών του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού σε σχέση με την προσφορά υπηρεσιών υγείας και σε σχέση με τον αντίκτυπο που έχει η οικονομική κρίση στην ποιότητα τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν δείξει ότι το προσωπικό των κρατικών νοσηλευτηρίων, σε αντίθεση με τους εργαζομένους σε άλλα τμήματα της δημόσιας υπηρεσίας, είναι αριθμητικά ανεπαρκές και εργάζεται σε συνθήκες που επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Συγκεκριμένα το 63% των συμμετεχόντων απάντησε ότι το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό είναι αριθμητικά ανεπαρκές. Επίσης το 86% συμφωνεί ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται. Ακόμη, προβλήματα εντοπίζονται τόσο στην οργάνωση όσο και στις διαδικασίες του νοσοκομείου. Η επικρατούσα αντίληψη (86% των συμμετεχόντων) είναι ότι η οικονομική κρίση προκάλεσε αύξηση του αριθμού των ασθενών που επισκέπτονται τα κρατικά νοσηλευτήρια και μείωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών. Από τη σύγκριση με τα δύο ξένα νοσοκομεία διαπιστώνεται ότι αυτά υπερέχουν σε θέματα πρωτοποριακής ιατρικής έρευνας, σε έκταση τμημάτων και ειδικοτήτων που διαθέτουν και σε οργάνωση. Ιδιαίτερα διαπιστώνεται ότι ο σεβασμός προς τις εξειδικευμένες ανάγκες και τον χρόνο του ασθενή, είναι κυρίαρχο στοιχείο στη φιλοσοφία τους. Για να μπορέσει το Νοσοκομείο Λεμεσού ή οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο κρατικό νοσοκομείο να επιβιώσει στο εξαιρετικά δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί σήμερα, τόσο λόγω της παγκοσμιοποίησης όσο και λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης θα πρέπει να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες της σύγχρονης επιστήμης της διοίκησης και των ανθρωπίνων πόρων. Σημαντικά οφέλη μπορούν να προκύψουν από μια αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του νοσοκομείου με βάση μελέτες ανάλυσης του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του νοσοκομείου, όπως SWOT, SERVQUAL ή HEALTHQUAL και εξασφάλιση άλλων διεθνών πιστοποιήσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής συστήνεται η επανεξέταση της πολιτικής αναστολής πλήρωσης των κενών θέσεων στα νοσοκομεία. Ακόμη σημαντικές βελτιώσεις μπορούν να γίνουν, με βάση διαδικασίες και καινοτομίες που εφαρμόζονται σε επιτυχημένες μονάδες υγείας του εξωτερικού, όπως η συνεργασία που έχουν με πανεπιστήμια για έρευνα.el_GR
dc.format.extent134 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.titleΔιερεύνηση των επιδράσεων της οικονομικής κρίσης στην οργάνωση των κρατικών νοσηλευτηρίων, στη στελέχωση τους σε ανθρώπινο δυναμικό και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractCivil servants work and serve the community by providing important services for the health field in the public hospitals in Cyprus. However, the public hospitals receive negative reviews regarding their quality of service, the shortage of staff, and the poor organisational structure and level of services that they provide. This dissertation aims to investigate the quality of service provided in relation to the staffing, organization and operation of state hospitals in Cyprus, especially based on current financial crisis effects. Furthermore, it intends to determine whether the health field is overstaffed, as it happens to other departments of the public service, and also whether the financial crisis has affected the number of people who choose public hospitals for their health issues. The objective is to determine whether the number of workers is insufficient compared to other public service units and whether the financial crisis has inflated the number of patients that choose to seek health care from public hospitals. The methodology initially provides an overview of the international press through an online survey, from which comparative data are extracted regarding health services in the U.S. and European countries. Particular emphasis is given to the structure and operation of hospitals. Subsequently, the results are compared with those of Limassol General Hospital, which is compared with two of the top rated hospitals in the world. In addition, the results of the questionnaires, which conducted to explore the perceptions of patients of Limassol General Hospital regarding the quality of health services they receive in relation to the impact of the financial crisis, will be presented. The research outcome found that in the public hospitals the staff, unlike employees in other parts of the public service, is inadequate and work under such conditions which adversely affect the quality of service. Specifically, 63% of the participants stated that the medical and nursing staff is insufficient. Additionally, 86% agreed that the quality of service has been affected by the financial crisis. Moreover, it suggests that, there are problems in both the organization and procedures of the hospital. The current perception, which is 86% of the participants, is that the financial crisis has increased the number of patients visiting public hospitals, and reduced the quality of service provided to them. In addition, the comparison of the two foreign hospitals found that they excel on pioneering medical research, departments sizes and medical specializations. Also, they have an outstanding organization. Particularly, it has been noted that the dominant element in their philosophy is to respect the specific needs and the time that each patient requires. As a result of the globalization and the financial crisis the General Hospital of Limassol, or any other similar public hospital in order to be able to survive in the current difficult and competitive environment, has to exploit the full potential of modern science of administration and the human resources. Also, significant benefits can be resulted through the reorganization of the hospital services, based on studies such as SWOT, SERQUAL, HEALTHQUAL and other international certifications, that analyse the internal and external environment of the hospital. Based on the research outcome, it is suggested that the policy, regarding the freeze of the hospital recruitment, should be reconsider. Even significant improvements can be made, based on processes and innovations which are implemented successfully to health units abroad, for example the cooperation they have with universities for research purposes.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record