Show simple item record

dc.contributor.advisorΦαμέλη, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΣταθακοπούλου, Χρυσούλα
dc.contributor.otherStathakopoulou, Chrysoula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-24
dc.date.accessioned2014-07-24T11:21:07Z
dc.date.available2014-07-24T11:21:07Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-07-24
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00220el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1606
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ συγκρότηση του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας αποτελεί την σημαντικότερη μεταρρυθμιστική προσπάθεια των τελευταίων ετών. Αποστολή του νέου Οργανισμού είναι η ισότιμη πρόσβαση όλων των εν ενεργεία ασφαλισμένων, συνταξιούχων και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, σε ένα ενιαίο σύστημα παροχής υπηρεσιών υγείας, που έχει ως απώτερο σκοπό την πρόληψη, διατήρηση, προαγωγή, βελτίωση, αποκατάσταση και προστασία της υγείας. Ο ΕΟΠΥΥ δεν συνιστά ένα ασφαλιστικό οργανισμό υπό την έννοια ότι δεν είναι υπεύθυνος για την είσπραξη των πόρων και την επιβεβαίωση του ασφαλιστικού δικαιώματος αλλά μεσολαβεί μεταξύ της ασφάλισης και της προσφοράς υπηρεσιών υγείας ασκώντας μονοψωνιακή διαπραγματευτική δύναμη. Η συγκρότηση του, όμως συνέπεσε με φαινόμενα δημοσιονομικού εκτροχιασμού και απορρύθμισης της πραγματικής οικονομίας. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι διπλός, αφενός η ανάδειξη των αδυναμιών– ελλείψεων του νεοσύστατου οργανισμού και αφετέρου η παρουσίαση τρόπων ενδυνάμωσης της λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ως αγοραστή υπηρεσιών υγείας. Η μεθοδολογική προσέγγιση του θέματος, λόγω του θεωρητικού υπόβαθρου, πραγματοποιήθηκε με βιβλιογραφική ανασκόπηση με κύριο μέσο αναζήτησης το διαδίκτυο, μέσω ανοικτών μηχανών αναζήτησης για συγγράμματα, ηλεκτρονικά βιβλία, περιοδικά και επιστημονικά άρθρα. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας επιχειρείται η συγκριτική ανάλυση του ελληνικού συστήματος υγείας και του σχετικά νεοσύστατου Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας με το βέλγικο σύστημα υγείας και το αντίστοιχο Ινστιτούτο Ασφάλισης Υγείας και Ανικανότητας (ΙΝΑΜΙ), το οποίο λειτουργεί από το 1963. Η μελέτη του Βέλγικου ΙΝΑΜΙ, μέσω της αντιπαραβολής των στοιχείων ασφάλισης, του τρόπου αποζημίωσης, του ελέγχου των παροχών και των παρόχων υγείας προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα για την κατανόηση της οργάνωσης και της λειτουργίας των δύο οργανισμών. Η ενδυνάμωση του ρόλου του ΕΟΠΥΥ ως αγοραστή αποτελεί στρατηγικής σπουδαιότητας επιλογή για την εύρυθμη λειτουργία του ελληνικού συστήματος υγείας. Η χρήση από τον ΕΟΠΥΥ εργαλείων για άσκηση ελέγχου σε όλες τις διαδικασίες του συστήματος υγείας θα διασφαλίσει τη διαφάνεια στις δαπάνες υγείας και θα συμβάλλει στην ορθολογικότερη χρησιμοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Παρόλο που ο ΕΟΠΥΥ συνιστά τη σημαντικότερη μεταρρυθμιστική προσπάθεια των τελευταίων ετών στο ελληνικό σύστημα υγείας, απαιτείται μεγάλη προσοχή στην τήρηση των κανόνων της διαχρονικής σταθερότητας, της υποστήριξης και της κοινωνικής συναίνεσης όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Η αξιολόγηση της εμπειρίας άλλων κρατών, με την αναλυτική μελέτη των ανάλογων συνθηκών, μπορεί να συμβάλλει στην αποφυγή κάποιων λαθών.el_GR
dc.format.extent95 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείαςel_GR
dc.subjectNational Organization for Health Care Services Provisionel_GR
dc.titleΗ ενδυνάμωση του ρόλου του ΕΟΠΥΥ ως αγοραστής. Συγκριτική ανάλυση με φορείς του εξωτερικούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe establishment of the National Organisation for Health Care Services Provision (EOPYY, by its Greek acronym) has been the most important reform effort in recent years. The new Organisation’s mission is the equal access for all active members, retirees and dependents of their families in a health service system, which has as its ultimate purpose the prevention, retention, promotion, enhancement, restoration and protection of health. EOPYY is not an insurance organisation per se, in the sense that it is not responsible for collecting resources and asserting the right to insurance, but it is the intermediary between insurance and the provision of healthcare services exercising a monopsonistic negotiating power. However, its establishment has coincided with phenomena of fiscal derailment and deregulation of the real economy. This paper has a double objective: on the one hand, to highlight the weaknesses / deficiencies of the newly created organisation and, on the other hand, to suggest ways for strengthening the operation of the National Organisation for Health Care Services Provision as purchaser of healthcare services. Due to the theoretical background, the subject was approached, from a methodological point of view, through review of the bibliography, primarily by exploring the Web, by way of open search engines, for essays, e-books, magazines, and scientific articles. The research part of the paper attempts a comparative analysis of the Greek health system and the relatively new National Organisation for Health Care Services Provision with the Belgian health system and the corresponding National Institute for Health and Disability Insurance (INAMI, Institut National d'Assurance Maladie Invalidité), operating since 1963. Studying the Belgian INAMI, by comparing the insurance information, the compensation method, the control of benefits and healthcare providers, provides a useful insight to understand the organisation and operation of both organisations. Strengthening EOPYY’s purchaser role is an option of strategic importance for the proper operation of the Greek health system. The use of tools by EOPYY for exercising control over all procedures in the health system will ensure transparency regarding healthcare expenses and help to make more rational use of the available resources for healthcare. Although EOPYY represents the most important reform effort in recent years regarding the Greek health system, particular attention should be paid to respecting the rules of long-term stability, ensuring support and social consensus of all stakeholders. Assessing the experience of other countries, by analytically comparing similar circumstances, may help to avoid certain mistakes.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record