Show simple item record

dc.contributor.advisorΦαμέλη, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΜπλάνα, Αλεξάνδρα
dc.contributor.otherMplana, Alexandra
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-10
dc.date.accessioned2014-07-10T09:27:11Z
dc.date.available2014-07-10T09:27:11Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-07-10
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00209el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1547
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ υιοθέτηση της φιλοσοφίας ποιότητας είναι συνδυασμένη με την προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων για τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, στη βάση του κοινού οράματος. Η ποιότητα συντελεί στην αποτελεσματικότητα των υγειονομικών οργανισμών, προσδίδοντας ικανοποίηση τόσο στους ασθενείς όσο και στους επαγγελματίες υγείας, ενώ διακατέχεται από το πνεύμα της αλλαγής, στην κατεύθυνση του επιχειρησιακού εκσυγχρονισμού. Το νοσοκομειακό κόστος εξακολουθεί να συμμετέχει σε σημαντικό βαθμό επί των συνολικών δαπανών υγείας, ανεξάρτητα από το μοντέλο του συστήματος υγείας και από την υιοθέτηση των αρχών συνεχούς βελτίωσης, ενώ απέναντι στην επιστημονική προοπτική της αρρώστιας και της υγείας, στέκεται η κοινωνικά υποκινούμενη προοπτική για τη συμπαραγωγή των υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: Η διερεύνηση της σχέσης ποιότητας και κόστους σε ένα νοσοκομείο και ο ρόλος της εμπειρίας των ασθενών, ώστε να δειχθεί ο τρόπος με τον οποίο είναι δυνατή η ενσωμάτωση και των τριών παραμέτρων μελέτης, στη στρατηγική του. Μέθοδος-Υλικό: Βιβλιογραφική ανασκόπηση για την παρουσίαση σχετικών απόψεων, περιπτώσεων, δευτερογενών στοιχείων και ερευνητικών αποτελεσμάτων από: (α) έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές που επιλέχθηκαν με βασικά κριτήρια την αντιστοιχία προς τα αντικείμενα μελέτης και την επιστημονική εγκυρότητα και (β) βάσεις δεδομένων ελληνικών και διεθνών οργανισμών. Συμπεράσματα: Κύρια αδυναμία των αρχών ολικής ποιότητας στα νοσοκομεία αποτελεί η έλλειψη ευθυγράμμισης με τη γενική στρατηγική. Οι αρχές της στρατηγικής διοίκησης ολικής ποιότητας (STQM) μπορούν να οδηγήσουν σε συνεχή βελτίωση της ποιότητας μειώνοντας την αντανάκλαση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της φύσης και της αγοράς των υπηρεσιών υγείας στις διαδικασίες. Η ηγεσία και ο τρόπος λήψης αποφάσεων αναπτύσσονται κατάλληλα για την εξισορρόπηση των δύο μορφών εξουσίας σε ένα νοσοκομείο. Τα λίγα και μεσοπρόθεσμα αποτελέσματα από την εφαρμογή της, καθιστούν υπαρκτά τα προβλήματα υλοποίησης στρατηγικών στη βάση λανθασμένων αντιλήψεων για την ταχύτητα, το εύρος και το είδος των αλλαγών. Τα μεθοδολογικά προβλήματα κατά τη μέτρηση της ποιότητας μέσω της ικανοποίησης των ασθενών εξακολουθούν. Η ενσωμάτωση της εμπειρίας των ασθενών στη στρατηγική ενός νοσοκομείου επιβάλλει την επανεξέταση των κύκλων ποιότητας και τη συμμετοχή ασθενών ή/και των οικογενειών τους σε αυτούς.el_GR
dc.format.extentx, 113 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.titleΗ ποιότητα ως Επιχειρησιακή Στρατηγική στις Υπηρεσίες Υγείας: Ενσωμάτωση του κόστους, της ποιότητας και της εμπειρίας των ασθενώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe adoption of the notion of quality is intertwined with the efforts of all participant members to continually improve the services offered in the basis of a collective vision. Quality awareness contributes to the efficiency of healthcare organisations by providing assurance in both the patients as well as healthcare workers while being infused by a spirit of change and adaptability in the greater scheme of operational modernisation. The costs of hospitals persists in being a major contributor in healthcare expenditure, independently of the healthcare paradigm and the adoption of the principles of continuous improvement, while on the opposite side of the scientific views of disease and health stands the socially incited perspective of the health care integration. Purpose: The investigation of cost and quality relationship in a hospital and the role of patient experience in revealing the ways in which all of the three study parameters can be incorporated in a single strategy. Methodology: Literature review and presentation of the relevant points of view, case studies, secondary evidence and study results from: a) printed and electronic sources that were selected based on scientific validity and material relevance b) Greek and international data bases. Results: The main weakness of the principles of continuous improvement in hospitals is the lack of homogeneity with the general strategy. The principles of strategic total quality management can lead to the continuous improvement of quality of healthcare services and reduce the rebound of the healthcare services characteristics. The leadership and decision making must evolve properly in order to balance out the two forms of authority in a hospital. The problems of implementing strategies in the basis of false impressions regarding the speed, breadth and nature of changes needed, are inherent. The measurement of patient satisfaction has persistent methodological problems. The integration of patient experience in the strategyel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record