Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκρίτζαλης, Στέφανος
dc.contributor.authorΑυγενάκη, Ευαγγελία
dc.contributor.otherAvgenaki, Evaggelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-07
dc.date.accessioned2014-07-07T07:52:40Z
dc.date.available2014-07-07T07:52:40Z
dc.date.copyright2014-05
dc.date.issued2014-07-07
dc.identifier.otherΠΛΗ/2014/00137el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1542
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου από παιδιά και νέους, έχει ως αποτέλεσμα την άνθιση ενός νέου φαινόμενου με διεθνείς διαστάσεις. Ο όρος cyberbullying αναφέρεται στο σύνολο των ενεργειών που αποσκοπούν στην παρενόχληση, την ταπείνωση, την προσβολή παιδιών ή εφήβων από συνομηλίκους τους, με χρήση υπολογιστών ή έξυπνων κινητών τηλεφώνων δια του διαδικτύου. Στην Ελλάδα η αναγνώριση του διαδικτυακού εκφοβισμού ως πρόβλημα και οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση του βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Ωστόσο, η σοβαρότητα κάποιων περιπτώσεων που απασχόλησαν τη διεθνή κοινή γνώμη συνέβαλαν στην κοινωνική αναγνώριση αυτής της μορφής βίας. Επιπλέον το νομοθετικό πλαίσιο των περισσότερων Ευρωπαϊκών χωρών αντιμετωπίζει το φαινόμενο μέσω άλλων νομικών ρυθμίσεων που περιλαμβάνουν ή σχετίζονται με αυτόν καθώς δεν υπάρχουν ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις. Πέρα όμως από τη νομική πλευρά του ζητήματος τα αδικήματα που διαπράττονται επιφέρουν και ανυπολόγιστες ηθικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα θύματα. Για το λόγο αυτό όλοι οι αρμόδιοι φορείς (πολιτεία, σχολείο, οικογένεια) οφείλουν να έχουν επίγνωση των μεθόδων και των τεχνικών λύσεων ανάσχεσης του διαδικτυακού εκφοβισμού. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη βιβλιογραφική μελέτη στα σύγχρονα νομικά, κανονιστικά, ηθικά και τεχνικά θέματα που σχετίζονται με το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού. Παρουσιάζονται οι διεθνείς διαστάσεις του φαινομένου καθώς και οι νομικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που εφαρμόζονται από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, περιγράφονται τα διάφορα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν. Τέλος καταγράφονται οι μέθοδοι και αναλύονται τα χαρακτηριστικά κάποιων προτεινόμενων τεχνικών λύσεων πρόληψης και αντιμετώπισης του διαδικτυακού εκφοβισμού.el_GR
dc.format.extentviii, 115 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectCyberbullyingel_GR
dc.subjectΔιαδικτυακός εκφοβισμόςel_GR
dc.titleΔιαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbulling): Σύγχρονα τεχνικά, νομικά, κανονιστικά και ηθικά θέματαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe increasing use of the internet by children and youths has led to the creation of a new phenomenon with international dimensions. The term “cyberbullying” refers to acts that intend to the harassment, humiliation and insult of children and adolescents by peers with the use of computers or smart phones through the internet. In Greece, the recognition of cyberbullying as a problem and the efforts to confront it are still at an early stage. However, the seriousness of some cases that preoccupied the international public opinion contributed to the recognition of this kind of violence. Additionally, the legislative system of most European countries confronts this phenomenon using other legislative regulations that include or associate with it as there are no special legislative regulations. But beyond the legal aspect of this issue, the offenses that are committed cause incalculable psychological damages to the victims. For this reason, all responsible institutions (the state, school and family) have to be aware of the methods and technical solutions in order to prevent cyberbullying. The present thesis includes a complete bibliographical study in the contemporary legal, regulative, ethical and technical issues that are related to the phenomenon of cyberbullying. The international dimensions of the phenomenon are presented as well as the legal regulations that are applied by countries of the European Union. Furthermore, the various ethical issues that emerge are described. Finally, the methods are recorded, and the characteristics of some recommended technical solutions in order to prevent and confront cyberbullying are analyzed.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record