Σχεδιασμός και υλοποίηση εφαρμογής στην πλατφόρμα κοινωνικής Facebook για σκοπούς εκπαίδευσης (training)
Abstract
Η παρούσα διατριβή έχει στόχο το σχεδιασμό και υλοποίηση μιας εφαρμογής στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook για σκοπούς εκπαίδευσης μαθητών σε ύλη του σχολείου. Μετά την βιβλιογραφική επισκόπηση και τη μελέτη εκπαιδευτικών μοντέλων, αποφασίστηκε ότι το καταλληλότερο μοντέλο για την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής μας εφαρμογής είναι το διαλογικό μοντέλο της Laurillard γιατί υποστηρίζει καταστάσεις εκπαίδευσης.
Πριν το σχεδιασμό της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και μαθητές γυμνασίου. Η συλλογή δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίων (pre-questionnaire) που δόθηκαν στους συμμετέχοντες.
Στην συνέχεια λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας, υλοποιήθηκε η εφαρμογή στην πλατφόρμα του Facebook, η οποία περιλαμβάνει ασκήσεις πολλαπλής επιλογής, ασκήσεις με εικόνες, αντιστοίχιση και σταυρόλεξα. Το κεφάλαιο «Κύρια και βοηθητική μνήμη» το οποίο διδάσκεται στο μάθημα της πληροφορικής σε όλες τις τάξεις γυμνασίου, επιλέγηκε να είναι το κεφάλαιο εξάσκησης των μαθητών.
Μετά την ολοκλήρωση της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε αξιολόγησή της από καθηγητές πληροφορικής και μαθητές με την χρήση ερωτηματολογίων (post-questionnaire). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι καθηγητές έχουν θετική στάση απέναντι στην εφαρμογή που τους προτείνουμε. Η πλειοψηφία των καθηγητών βρήκε την εφαρμογή εύκολη στην χρήση και τις ασκήσεις κατάλληλες για την εκπαίδευση των μαθητών. Από την άλλη, η πλειοψηφία των μαθητών κατάφερε να ολοκληρώσει έστω μία ερώτηση από κάθε είδος άσκησης και έδειξαν να είναι θετικοί ως προς τη χρήση της εφαρμογής μελλοντικά για εξάσκηση σε κάποιο μάθημα.