Η αποτίμηση των κέντρων προώθησης της απασχόλησης (ΚΠΑ). Η εμπειρία στην Ελλάδα και διεθνώς
Abstract
Το ζήτημα της προώθησης της απασχόλησης και της καταπολέμησης της ανεργίας αποτελεί
έναν βασικό προβληματισμό και διαρκή στόχο όλων των κρατών. Η ύπαρξη θέσεων εργασίας
και η δίκαιη και αποτελεσματική τοποθέτηση των ανέργων είναι ένα έργο περίπλοκο καθώς δεν
υπάρχει αποκλειστικά σωστός και αποτελεσματικός τρόπος για να επιτευχθεί.
Στην Ευρώπη, τα διάφορα κράτη έχουν αναπτύξει ειδικούς δημόσιους οργανισμούς για το
σκοπό αυτό, άλλοτε αμιγώς κρατικούς και άλλοτε με σημαντικό βαθμό αυτονομίας, ώστε να
αναλάβουν την προώθηση της απασχόλησης με το καλύτερο τρόπο ανάλογα με τα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά της κάθε χώρας.
Στην Ελλάδα τον αντίστοιχο ρόλο έχει επωμιστεί ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού
Δυναμικού ( ΟΑΕΔ ). Αποτελεί τον οργανισμό που επιτελεί το σημαντικό έργο και έχει τον
κρίσιμο ρόλο στην καταπολέμηση της Ανεργίας και την προώθηση της Απασχόλησης ενώ
ταυτόχρονα ανταποκρίνεται στις προκλήσεις οι οποίες τελικά επικεντρώνονται στη δημιουργία
ενός Δημόσιου αποτελεσματικού συστήματος παροχής ποιοτικών υπηρεσιών στους πολίτες της
χώρας με ιδιαίτερη έμφαση σε αυτούς που τις έχουν ανάγκη.
Από το 2006, ο ΟΑΕΔ πρωτοπορώντας, συνένωσε τις Υπηρεσίες Απασχόλησης (Κέντρα
Προώθησης Απασχόλησης) και τις Υπηρεσίες Ασφάλισης στα ΚΠΑ2. Τα ΚΠΑ2 αποτελούν μια
οργανωτική καινοτομία και εκφράζουν με μία «δυναμική» προσέγγιση την τάση για υψηλού
επιπέδου παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών – προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών
του Πολίτη.
Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας διεξήχθη έρευνα σχετικά με την αποτίμηση του Έργου των
ΚΠΑ. Η αποτίμηση αυτή μπορεί να θεωρηθεί θετική με εμφανή σημεία που χρειάζονται
βελτιστοποίηση στην Οργάνωση και Απόδοση των ΚΠΑ.