dc.contributor.advisor | Παυλάκης, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Ζάχου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Zachou, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2011-07-02 | |
dc.date.accessioned | 2011-08-02T13:34:38Z | |
dc.date.available | 2011-08-02T13:34:38Z | |
dc.date.copyright | 2011-05 | |
dc.date.issued | 2011-08-02 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2011/00050 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/148 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή – Σκοπός
Η οργανωτική κουλτούρα αποτελεί μία σημαντική μεταβλητή στη διοίκηση των μονάδων υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αποτύπωση των διαστάσεων της οργανωτικής κουλτούρας που χαρακτηρίζει τις Φαρμακευτικές Υπηρεσίες Κύπρου. Παράλληλα, στοχεύει να καταγράψει το βαθμό ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων μεταξύ των φαρμακοποιών που εργάζονται σε αυτές.
Δείγμα – Μέθοδος
Η μελέτη διεξήχθη στις Φαρμακευτικές Υπηρεσίες με τη συμμετοχή ενενήντα (90) φαρμακοποιών του δημόσιου τομέα. Από τα ενενήντα (90) ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν, απάντησαν εβδομήντα επτά (77) εργαζόμενοι φαρμακοποιοί (85,5% ποσοστό ανταπόκρισης).
Για τη μέτρηση της οργανωτικής κουλτούρας, επιλέχθηκε ένα προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, που αποτελεί μετάφραση του Organizational Culture Profile (OCP) και για τη μέτρηση του βαθμού ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων, χρησιμοποιήθηκαν δύο κλίμακες μεταφρασμένες στα Ελληνικά.
Τα αποτελέσματα έτυχαν επεξεργασίας και στατιστικής ανάλυσης με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS Version 16.
Αποτελέσματα
Σύμφωνα με τους φαρμακοποιούς του δημοσίου, τα χαρακτηριστικά της οργανωτικής κουλτούρας των Φαρμακευτικών Υπηρεσιών που αποδεικνύονται ως σημαντικότερα, είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια, η κοινωνική υπευθυνότητα και η έμφαση στην αμοιβή, ενώ τα λιγότερο σημαντικά, αναδεικνύονται η καινοτομία – αποφασιστικότητα και η επιθετικότητα – ανταγωνιστικότητα.
Από την άλλη πλευρά, η υπηρεσία δίνει έμφαση και προάγει χαρακτηριστικά που δεν βρίσκονται σε υψηλές θέσεις των προσδοκιών των εργαζομένων.
Επιπλέον, το φύλο και η ηλικία δεν επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους σχετικά με τις διαστάσεις της οργανωτικής κουλτούρας, ενώ αντιθέτως, προκύπτουν κάποιες σημαντικές διαφορές που αφορούν στην επαγγελματική θέση.
Συμπεράσματα
Ως γενικότερο συμπέρασμα της παρούσας μελέτης, η οργανωτική κουλτούρα των Φαρμακευτικών Υπηρεσιών δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ισχυρή και συνεπώς κρίνεται σκόπιμο να ληφθούν ανάλογες πρωτοβουλίες για βελτίωσή της. | el_GR |
dc.format.extent | 85 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Οργανωσιακή κουλτούρα | el_GR |
dc.subject | Organizational culture | el_GR |
dc.title | Καταγραφή της οργανωτικής κουλτούρας και μέτρηση του βαθμού ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων εντός των φαρμακευτικών υπηρεσιών Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Introduction – Objective
The organizational culture is considered a critical factor for effective health management in health organizations. The purpose of this study is to investigate the dimensions of organizational culture which characterize Pharmaceutical Services in Cyprus, as well as to measure the role conflict and role ambiguity among pharmacists of the public sector.
Material – Method
This study took place in Pharmaceutical Services. A questionnaire was distributed to ninety (90) pharmacists, of whom seventy seven (77) responded (85,5%).
For the measurement of organizational culture, a self – administered questionnaire was chosen, which is a translated edition of the Organizational Culture Profile (OCP). Additionally, two scales translated into Greek were used for the measurement of role conflict and role ambiguity.
The results were processed and analyzed through the use of statistical software program SPSS Version 16.
Results
Pharmacists of the public sector, considered attention to detail, social responsibility and emphasis on reward to be the most prominent cultural characteristics in Pharmaceutical Services and the least prominent characteristics were perceived to be aggressiveness and innovation – decisiveness.
In addition, gender and age did not appear to affect the pharmacists’ perceptions of culture, but significant differences in perceptions of organizational culture were revealed, based on job position.
Conclusions
Based on evidence from this study, the organizational culture of Pharmaceutical Services does not appear to be very strong and consequently, it is imperative that improvement initiatives must be taken accordingly. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |