Show simple item record

dc.contributor.advisorΑραμπατζής, Γαρύφαλλος
dc.contributor.authorΝτόνα, Ειρήνη
dc.contributor.otherNtona, Irene
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-02-10
dc.date.accessioned2014-02-10T10:17:03Z
dc.date.available2014-02-10T10:17:03Z
dc.date.copyright2013-11
dc.date.issued2014-02-10
dc.identifier.otherΕνεργειακή συμπεριφορά μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενώνel_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1459
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αφορά στην ενεργειακή συμπεριφορά των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών. Η ενέργεια και η χρήση της αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα περιβαλλοντικά ζητήματα της εποχής μας, έχοντας ουσιαστική σημασία για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Ο κίνδυνος της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος είναι υπαρκτός με την παγκόσμια αναπτυξιακή διαδικασία και την ανθρώπινη παρέμβαση να αποτελούν βασικές συνιστώσες της πολυσύνθετης φύσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Δεδομένου ότι για την ορθή και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, απαιτείται επιπλέον και υιοθέτηση ανάλογων στάσεων, τρόπων ζωής και συμπεριφοράς, σκοπό της διατριβής αποτελεί η διερεύνηση του συμπλόκου γνώσεων, στάσεων και καθημερινών συνηθειών των μαθητών, σχετικά με την ενέργεια και τη χρήση της συνδεδεμένη με το περιβάλλον, με απώτερο στόχο τον προσδιορισμό του ρόλου και του περιεχομένου των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της αειφορικής ενεργειακά συμπεριφοράς. Κατόπιν της διατύπωσης των κεντρικών εννοιών και της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, για την επίτευξη του σκοπού, τέθηκαν οι επί μέρους ερευνητικοί στόχοι εμπεριεχομένων των ερευνητικών ερωτημάτων. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε αξιόπιστο και έγκυρο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού κυρίως τύπου και περιεχόμενο ανταποκρινόμενο στους ερευνητικούς στόχους, το οποίο απευθύνθηκε στους μαθητές της Α΄ γυμνασίου. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε υψηλή επίδοση κοντά στα επιστημονικά πρότυπα στις γενικές γνώσεις, όχι όμως και στις γνώσεις του τοπικού περιβάλλοντος για την ενέργεια, έντονος προβληματισμός για το περιβάλλον, τη χρήση και εξοικονόμηση ενέργειας, θετική ενδοσυσχέτιση γνώσεων, στάσεων και ενεργειακών συνηθειών και συσχέτιση αυτών με κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά, συσχέτιση των ΠΠΕ με τις περιβαλλοντικές συνήθειες, όχι όμως με τις γενικές γνώσεις και τις στάσεις για την ενέργεια. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την αναγκαιότητα ριζικής αλλαγής στα ανθρώπινα πρότυπα συμπεριφοράς με περιβαλλοντικά βιώσιμο προσανατολισμό, με την περιβαλλοντική εκπαίδευση να κατέχει κυρίαρχο ρόλο στην κατεύθυνση αυτή.el_GR
dc.format.extentvi, 146 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευση -- Ενεργειακή συμπεριφορά μαθητώνel_GR
dc.subjectEnvironmental education -- Students energy behaviorel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευση
dc.subjectEnvironmental education
dc.titleΕνεργειακή συμπεριφορά μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present Thesis is concerned with students’ energy behavior in secondary schools of the city of Grevena. Energy and its usage constitute one of the most important environmental issues nowadays that substantially affect economic and social development, environmental protection and improvements quality of life. The risk of climate change and environmental degradation is real with the global development process and human intervention being the key components in dictating the complex nature of environmental problems. Given that for a proper and integrated approach of environmental problems, the adoption of appropriate, attitudes, lifestyle practices and behavior is deemed necessary, the purpose of this Thesis is to investigate the complex of student’s knowledge, attitudes and daily practices about energy and its usage related to the environment, with the immediate purpose to define the role and content of environmental education programs in the direction of a sustainable energy behavior. Following the assertion of the central tenets and the relevant literature review, the specific research questions and accompanying research goals to achieve the purpose are posed including. A questionnaire mainly consisting of closed questions and content has been used as a research tool most appropriate to these research’s goals. This was given to students of the first grade of secondary school. Analysis of the data revealed that while a high achievement is attained in terms of general scientific knowledge, there is a lack of awareness related to local environmental energy issues. Specifically, the study showed a) a strong interest in the ways that energy usage and its conservation affect the environment b) a positive correlation among knowledge, attitudes and every day energy practices with the student’s sociodemographic background and c) a positive correlation between EEP with environmental practices, but not with level of general knowledge and adopted attitudes towards energy issues. Generally, the results expose the need for a radical change in patterns of human behavior towards an environmentally sustainable orientation and the dominant role that environmental education possess in realizing this direction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record