Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠιθαρά, Χρυστάλλα
dc.contributor.authorΧριστοφή, Χριστόφορος
dc.contributor.otherChristofi, Christophoros
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-02-04
dc.date.accessioned2014-02-04T09:40:06Z
dc.date.available2014-02-04T09:40:06Z
dc.date.copyright2014-01
dc.date.issued2014-02-04
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00193el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1454
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της εργασίας αυτής είναι η διερεύνηση της επικοινωνιακής σχέσης μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών υγείας. Συγκεκριμένα ο σκοπός της εργασίας αυτής είναι να αναδείξει και να καταγράψει τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των ασθενών και των επαγγελματιών υγείας, οι οποίες σχετίζονται με την επικοινωνιακή σχέση ανάμεσα τους. Μεθοδολογία Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ Απριλίου – Μαΐου του 2013 σε δύο κρατικά νοσοκομεία στις επαρχίες Λάρνακας και Αμμοχώστου της Κύπρου. Το δείγμα περιλάμβανε 100 ασθενείς που επισκέφτηκαν τα εξωτερικά ιατρεία των γενικών Νοσοκομείων Λάρνακας και Αμμοχώστου καθώς επίσης και 100 επαγγελματίες υγείας που αποτελούνταν από ιατρούς, νοσηλευτές, τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων κα τεχνολόγους ακτινολόγους των ίδιων νοσοκομείων. Η συλλογή δεδομένων έγινε με την βοήθεια δύο ερωτηματολογίων (ένα για τους ασθενείς και ένα για τους επαγγελματίες υγείας) τα οποία σχεδιάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από Άγγλους ερευνητές για την καταγραφή και σύγκριση των απόψεων ασθενών και επαγγελματιών υγείας γύρω από την επικοινωνιακή σχέση που έχουν μεταξύ τους οι επαγγελματίες υγείας και οι ασθενείς. Τα συγκεκριμένα ερωτηματολόγια μεταφράστηκαν και η εγκυρότητα και αξιοπιστία τους είχε εξακριβωθεί με την μέθοδο της δήλωσης μετάφρασης από Έλληνες επιστήμονες. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιώντας το στατιστικό πακέτο κοινωνικών επιστημών SPSS 20. Αποτελέσματα Η περιγραφική ανάλυση έδειξε ότι η επικοινωνία μεταξύ επαγγελματιών υγείας και ασθενών τείνει να είναι αρκετά καλή, δηλαδή και οι δύο ομάδες δηλώνουν ικανοποιημένες από την μεταξύ τους επικοινωνία και συμφωνούν γενικά οι απόψεις των δύο ομάδων ως προς στις αντιλήψεις τους για την επικοινωνιακή σχέση μεταξύ τους. Η σχέση μεταξύ των επαγγελματιών υγείας με τους ασθενείς είναι αρκετά καλή, αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι διαπιστώθηκε δυσκολία σε θέματα για τα οποία χρειάζεται η χρήση δεξιοτήτων επικοινωνίας όπως είναι η ανακοίνωση δυσάρεστων νέων. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης έδειξαν ότι το δείγμα των επαγγελματιών υγείας είχε αρκετές ανθρωποκεντρικές αντιλήψεις όσον αφορά στην ενημέρωση του ασθενή και στην εμπλοκή του στη λήψη θεραπευτικών αποφάσεων. Οι ασθενείς δήλωσαν αυξημένη επιθυμία για αυτονομία στη διαχείριση της υγείας του. Από την άλλη πλευρά, βέβαια διαπιστώθηκε ότι ενώ οι προσδοκίες των ασθενών για πληροφόρηση ήταν ιδιαίτερα υψηλές, δεν ακολουθούνταν και από αντίστοιχη υψηλή επιθυμία για εμπλοκή στη λήψη θεραπευτικών αποφάσεων. Δεν υπάρχει προθυμία για συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και αυτό είναι έκδηλο με τη συντριπτική πλειοψηφία να το αποδέχεται. Συμπεράσματα Βρέθηκαν αρκετές ομοιότητες και λίγες διαφορές μεταξύ των απόψεων ασθενών και επαγγελματιών υγείας. Η επικοινωνιακή σχέση μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών υγείας στα δημόσια νοσοκομεία Λάρνακας και Αμμοχώστου βρέθηκε να είναι ικανοποιητική. Διαπιστώθηκε ότι οι επαγγελματίες υγείας έχουν ελλιπή εκπαίδευσή σε θέματα επικοινωνίας με τους ασθενείς, αυτό πηγάζει από την δυσκολία που έχουν στην ανακοίνωση δυσάρεστων νέων. Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει να υιοθετήσουν μεθόδους εκμάθησης αφού τα αποτελέσματα έδειξαν ότι είναι πρόθυμοι να εκπαιδευτούν σε θέματα επικοινωνίας.el_GR
dc.format.extent104 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΕπαγγελματίες υγείας -- Ασθενείς -- Επικοινωνιακές σχέσειςel_GR
dc.subjectHealth professionals -- Patients -- Communicative relationshipel_GR
dc.titleΕπικοινωνιακή σχέση μεταξύ ασθενή και επαγγελματία υγείαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this study is to investigate the communicative relationship between patients and health professionals. Specifically, the aim of this study is to highlight and record the perceptions and expectations of patients and health professionals, which are related to the communication link between them. Materials and methods: The survey was conducted in April and May 2013 in two public hospitals in Larnaca and Famagusta of Cyprus. The sample included 100 patients or persons who visited the outpatient hospital of Larnaca and Famagusta as well as 100 healthcare professionals consisting of physicians, nurses, medical laboratory and technologists in the same hospitals. The data collection was based on two questionnaires (one for patients and one for healthcares professionals) which are designed and used by British researchers to compare and record the views of patients and healthcares professionals for communication ties between their healthcare professionals and patients. These questionnaires were translated from Greek scientists with the method of bilingual translation. The data analysis was done with the statistical analysis using the statistical package social sciences SPSS 20. Results: The descriptive analysis showed that communication between health professionals and patients tend to be quite good, that both groups are satisfied with the communication between them and are generally in the views of the two groups regarding their perceptions about the communication link between them. The relationship between health professionals and patients is quite good, but it is important to note that it was found difficult to issues which will require the use of communication skills such as breaking bad new. The results of this study showed that the sample of health professionals had several anthropocentric conceptions to inform the patient and his involvement in making therapeutic decisions. Patients reported an increased desire for autonomy in the management of health. On the other hand, of course, found that while patients' expectations for information was high, and not followed by a corresponding high desire for involvement in making therapeutic decisions. There is willingness to participate in decision making and this is evident by the vast majority to accept. Conclusions: We found several similarities and a few differences between the views of patients and health professionals. The communicative relationship between patients and health professionals in public hospitals Larnaca and Famagusta was found to be satisfactory. Found that health professionals have insufficient training in communication with patients, this stems from the difficulty in communication have bad news. Health professionals should adopt learning methods since the results showed that it is willing to be trained in communication.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής