dc.contributor.advisor | Ραφτόπουλος, Βασίλειος | |
dc.contributor.author | Λάμπρου, Μιχάλης | |
dc.contributor.other | Lamprou, Michalis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-09-02 | |
dc.date.accessioned | 2013-09-03T05:48:02Z | |
dc.date.available | 2013-09-03T05:48:02Z | |
dc.date.copyright | 2013-07 | |
dc.date.issued | 2013-09-03 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2013/00168 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1387 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών αποτελεί έναν από τους δείκτες αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας υγείας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών, από την παρεχόμενη νοσοκομειακή φροντίδα υγείας από δημόσιο Γ. Ν. στην Κύπρο. Στόχοι της έρευνας είναι: η εκτίμηση (α) του επιπέδου ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών, (β) των προσδοκιών των ασθενών (γ) της εκληφθείσας από τους ασθενείς ποιότητα των υπηρεσιών υγείας, (δ) η διερεύνηση των παραγόντων οι οποίοι σχετίζονται με τον βαθμό ικανοποίησης των ασθενών και (ε) η διερεύνηση των πιθανών διαφορών κατά νοσηλευτικό τμήμα (θάλαμο), ως προς την ικανοποίηση των εσωτερικών ασθενών.
Δείγμα και μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 172 ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στο συγκεκριμένο νοσοκομείο μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του 2013. Κατά την ημέρα προ του εξιτηρίου τους οι ασθενείς παραλάμβαναν το ανώνυμο ερωτηματολόγιο με παράκληση να το επιστρέψουν την μέρα του εξιτηρίου τους. Δόθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε επίσης σε σχετικές έρευνες στην Πολωνία, στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Αποτελέσματα: Ικανοποιημένη από τη συνολική, ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα του Γ.Ν. δήλωσε η πλειονότητα των ασθενών. Δεν εντοπίστηκε στατιστικά σημαντική διαφορά όσο αφορά στη συνολική ικανοποίηση σε σχέση με το τμήμα (θάλαμο) νοσηλείας (p>0,05). Οι προσδοκίες μεγάλου αριθμού ασθενών (94,7%) δικαιωθήκαν από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας. Η πλειοψηφία των ασθενών (91,1%) εκλαμβάνει ως ποιοτική τη συνολική φροντίδα υγείας που προσφέρθηκε. Η ηλικία, το επίπεδο εκπαίδευσης, η μέθοδος συλλογής των πληροφοριών, η πορεία της ασθένειας, η διάρκεια νοσηλείας και η κατάσταση της υγείας έδειξαν να επηρεάζουν το βαθμό ικανοποίησης (p<0,05).
Συμπέρασμα: Τα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των ασθενών είναι συχνό φαινόμενο στον Κυπρο-Ελλαδικό αλλά και στο διεθνή χώρο. Οι ασθενείς δίνουν περισσότερη σημασία στο ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών υγείας και στις διαπροσωπικές σχέσεις με αυτούς που τους φροντίζουν. | el_GR |
dc.format.extent | 122 σ. πιν. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών -- Δημόσια νοσοκομεία -- Κύπρος | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction -- Public hospitals -- Cyprus | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση του βαθμού ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών Γενικού Νοσοκομείου της Κύπρου απο την παρεχόμενη νοσοκομειακή φροντίδα | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Background: The measurement of the patient´s satisfaction is one of the quality indicators of the health care services. It contributes significantly in improving the quality of health care.
Aim: The purpose of this study is to investigate the inpatients’ satisfaction of regarding the hospital health care which was provided in one of the public General Hospital of Cyprus. Research objectives are: (a) to assess the level of inpatients’ satisfaction, (b) to assess the patients’ expectations (c) to estimate how the patients realize the quality of health services, (d) to investigate the factors that are associated with the degree of inpatients’ satisfaction and (e) to investigate possible differences between the nursing sections (chambers) to the inpatients’ satisfaction and identify possible factors contributing to them.
Sample and method: The sample comprises of 172 patients in the specific hospital, during the period February and April of 2013. On the day prior to discharge the patients were given a self-completed questionnaire which they had to fill and return on the day of discharge. The questionnaire was validated and used in related research in Poland, Greece and in Cyprus.
Results: The majority of inpatients were satisfied by the overall medical and nursing care of the General Hospital. No statistically significant difference was indicated regarding the overall satisfaction with respect to the nursing sections (chambers) (p> 0,05). The expectations of health care of a large number of patients (94.7%) were met. Also the majority of patients (91.1%) consider the total health care provided as highly qualitated. Age, level of education, method of collection of the information, progress of the illness, rehospitalization and health status were proved to be affecting at a high level the degree of satisfaction declared by the inpatients (p <0,05)
Conclusion: The high rates of patients´ satisfaction is a common phenomenon in Cyprus-Greece and also internationally. For patients is more important how the healthcare personnel treats them and their interpersonal relation with the personnel. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |