Show simple item record

dc.contributor.advisorΠιθαρά, Χρυστάλλα
dc.contributor.authorΚυριάκου, Ελένη
dc.contributor.otherKyriakou, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-17
dc.date.accessioned2013-07-17T09:58:30Z
dc.date.available2013-07-17T09:58:30Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-07-17
dc.identifier.otherΔΜΥ/2013/00147el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1275
dc.descriptionΠεριέχει βιβιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το Τμήμα Αιμοληψίας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας (Τμ.Αιμ. Γ.Ν.Λ/σίας) παρέχει υπηρεσίες αιμοληψίας σε εξωτερικούς ασθενείς-χρήστες. Μια εκτίμηση της ικανοποίησης από τις υπηρεσίες αυτές, κρίνεται χρήσιμη, ιδιαίτερα λόγω του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στο οποίο αναμένεται να βρεθεί το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας (Γ.Ν.Λ/σίας), μετά την αυτονόμησή του και την εφαρμογή του Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ). Η ικανοποίηση των χρηστών από τις υπηρεσίες υγείας, καθορίζεται από παράγοντες που αφορούν οργανωτικά και λειτουργικά θέματα, καθώς και από την διαπροσωπική επικοινωνία, κυρίως στη σχέση ασθενών και εργαζομένων στον ευαίσθητο χώρο της υγείας. Η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του ασθενή, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες πιστοποίησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: H αποτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών-χρηστών από το Τμ.Αιμ. Γ.Ν.Λ/σίας, η ανάδειξη των προβλημάτων που οδηγούν σε μη ικανοποίηση, και προτάσεις για βελτίωση. Υλικό-μέθοδος: Για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο 58 ερωτήσεων ανοικτού και κλειστού τύπου, που αξιολογούν διάφορες παραμέτρους, το οποίο συμπληρώθηκε από 37 ασθενείς-χρήστες του Τμ.Αιμ. Γ.Ν.Λ/σίας την περίοδο από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούνιο 2012. Αποτελέσματα: Οι ασθενείς-χρήστες των υπηρεσιών του Τμ.Αιμ.Γ.Ν.Λ/σιας είναι στην πλειοψηφία τους δικαιούχοι δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (89,7%), μισθωτοί του δημόσιου τομέα (32.4%) και συνταξιούχοι (27%), με εισόδημα μεγαλύτερο των 1500 ευρώ (51.4%). Οι ασθενείς-χρήστες θεωρούν ανεπαρκή τον χώρο αναμονής και μικρό τον αριθμό καθισμάτων σε αυτό, ενώ παράλληλα θεωρούν μεγάλο τον χρόνο αναμονής. Ανεπαρκή και χωρίς διαφάνεια κρίνονται από τους ασθενείς ο τρόπος τήρησης της σειράς προτεραιότητας, καθώς και ο τρόπος αναγνώρισης των επειγόντων περιστατικών. Το 35,1% του συνόλου των ασθενών-χρηστών αντιμετωπίζονται σαν επείγον, ενώ το 13,5% αντιμετωπίζονται σαν επείγον, στη βάση προφορικών οδηγιών που έχει το προσωπικό τήρησης της σειράς προτεραιότητας. Γενικά, οι ασθενείς εμφανίζονται ικανοποιημένοι από τη διαδικασία εγγραφής και αιμοληψίας, με εξαίρεση τη διαδικασία πληρωμής, και την αίσθηση απομόνωσης που νοιώθουν την ώρα της αιμοληψίας. Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι ασθενείς από την εμπειρία του αιμολήπτη/τριας, ενώ είναι λιγότερο ικανοποιημένοι τόσο από τη σαφήνεια των πληροφοριών που είχαν σχετικά με τον τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων των αναλύσεων τους, αλλά και από τον ίδιο τον τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων. Το 22,6% του συνόλου δηλώνουν ότι σε προηγούμενες αιμοληψίες που είχαν, τους έχει συμβεί έστω και μία φορά να μην πάρουν αποτελέσματα των αναλύσεων τους και τους ζητήθηκε να ξαναγίνει αιμοληψία, ενώ παράλληλα δηλώνουν μη ικανοποιημένοι από την εξήγηση που τους δόθηκε για το γεγονός αυτό. Τέλος, οι ασθενείς δηλώνουν ότι επιθυμούν μεγαλύτερο σεβασμό της προσωπικότητάς τους. Συμπέρασμα: Οι ασθενείς-χρήστες πιστεύουν ότι η εμπειρία του αιμολήπτη/τριας στο Τμ.Αιμ.Γ.Ν.Λ/σιας είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, παράλληλα θεωρούν ότι χρήζουν βελτίωσης, το σύστημα τήρησης σειράς προτεραιότητας, η αναγνώριση και ο χειρισμός των επειγόντων περιστατικών, η ποιότητα στην πληροφόρηση, η διαδικασία πληρωμής, και οι διαπροσωπικές σχέσεις.el_GR
dc.format.extent88 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.titleΙκανοποίηση των ασθενών-χρηστών απο το τμήμα αιμοληψίας των κλινικών εργαστηρίων του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Nicosia General Hospital, Phlebotomy Center, performs blood collection from outpatients and evaluating their satisfaction is useful, especially in view of the competitive environment in which the Hospital is expected to find itself, after the implementation of the General Health System in Cyprus. Satisfaction from health services is determined by factors related to the organization and general operational issues but mostly by the interpersonal relations between patients and health services employees. Maximization of patient satisfaction is an important factor for quality certification of health services. The purpose of this study was to assess patients-users’ satisfaction with Nicosia General Hospital Phlebotomy Center, to find out problems causing dissatisfaction and provide suggestions for corrective measures. Methodology: For the purpose of this study a questionnaire of 58 questions took place, evaluating different parameters related to quality of care. This was completed by 37 patients-users of Nicosia General Hospital Phlebotomy Services during the period between February and June 2012 Results: Patients-users of Nicosia General Hospital Phlebotomy Center are in their majority entitled to free healthcare (89.7%), are civil servants (32.4%), and pensioners (27%), with annual income more than 1500 euro (51.4%). Patients in general believe that the waiting area is small and the number of seats insufficient. Waiting time, is greater than that of similar centers abroad. 35.1% of patients are treated as emergency cases and 13.5% are jugged as emergency cases on the basis of verbal directions without any clear indication on their request forms for analysis initially filled by their treating doctor. Patients are generally satisfied by the registration and phlebotomy procedure, with the exception of payment procedures, and the feeling of privacy they have, at the time of phlebotomy. They have a higher degree of satisfaction with the technical skills of phlebotomists and they are not satisfied by the information they get on how they will be informed of their blood analysis results. 22.6% declare that, they did not have analysis results for at least one previous phlebotomy they had, and they were asked to have new blood taken. At the same time they do not feel satisfied of the given explanation for this. Patients believe that, the order of priority keeping is insufficient, and the judgment of emergency cases lacks transparency. Finally, they wand more respect for their personality. Conclusion: Patients-users believe that phlebotomist’s technical skills are outstanding, at the same time the following needed to be improved: the order of priority system, judgment of emergency cases, quality of information, payment procedure and interpersonal relationship.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record