Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ικανοποίηση των ασθενών-χρηστών απο το τμήμα αιμοληψίας των κλινικών εργαστηρίων του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΔΜΥ-2013-00147.pdf (1.068Mb)
    Ημερομηνία
    2013-07-17
    Συγγραφέας
    Κυριάκου, Ελένη
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Εισαγωγή: Το Τμήμα Αιμοληψίας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας (Τμ.Αιμ. Γ.Ν.Λ/σίας) παρέχει υπηρεσίες αιμοληψίας σε εξωτερικούς ασθενείς-χρήστες. Μια εκτίμηση της ικανοποίησης από τις υπηρεσίες αυτές, κρίνεται χρήσιμη, ιδιαίτερα λόγω του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στο οποίο αναμένεται να βρεθεί το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας (Γ.Ν.Λ/σίας), μετά την αυτονόμησή του και την εφαρμογή του Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ). Η ικανοποίηση των χρηστών από τις υπηρεσίες υγείας, καθορίζεται από παράγοντες που αφορούν οργανωτικά και λειτουργικά θέματα, καθώς και από την διαπροσωπική επικοινωνία, κυρίως στη σχέση ασθενών και εργαζομένων στον ευαίσθητο χώρο της υγείας. Η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του ασθενή, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες πιστοποίησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: H αποτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών-χρηστών από το Τμ.Αιμ. Γ.Ν.Λ/σίας, η ανάδειξη των προβλημάτων που οδηγούν σε μη ικανοποίηση, και προτάσεις για βελτίωση. Υλικό-μέθοδος: Για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο 58 ερωτήσεων ανοικτού και κλειστού τύπου, που αξιολογούν διάφορες παραμέτρους, το οποίο συμπληρώθηκε από 37 ασθενείς-χρήστες του Τμ.Αιμ. Γ.Ν.Λ/σίας την περίοδο από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούνιο 2012. Αποτελέσματα: Οι ασθενείς-χρήστες των υπηρεσιών του Τμ.Αιμ.Γ.Ν.Λ/σιας είναι στην πλειοψηφία τους δικαιούχοι δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (89,7%), μισθωτοί του δημόσιου τομέα (32.4%) και συνταξιούχοι (27%), με εισόδημα μεγαλύτερο των 1500 ευρώ (51.4%). Οι ασθενείς-χρήστες θεωρούν ανεπαρκή τον χώρο αναμονής και μικρό τον αριθμό καθισμάτων σε αυτό, ενώ παράλληλα θεωρούν μεγάλο τον χρόνο αναμονής. Ανεπαρκή και χωρίς διαφάνεια κρίνονται από τους ασθενείς ο τρόπος τήρησης της σειράς προτεραιότητας, καθώς και ο τρόπος αναγνώρισης των επειγόντων περιστατικών. Το 35,1% του συνόλου των ασθενών-χρηστών αντιμετωπίζονται σαν επείγον, ενώ το 13,5% αντιμετωπίζονται σαν επείγον, στη βάση προφορικών οδηγιών που έχει το προσωπικό τήρησης της σειράς προτεραιότητας. Γενικά, οι ασθενείς εμφανίζονται ικανοποιημένοι από τη διαδικασία εγγραφής και αιμοληψίας, με εξαίρεση τη διαδικασία πληρωμής, και την αίσθηση απομόνωσης που νοιώθουν την ώρα της αιμοληψίας. Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι ασθενείς από την εμπειρία του αιμολήπτη/τριας, ενώ είναι λιγότερο ικανοποιημένοι τόσο από τη σαφήνεια των πληροφοριών που είχαν σχετικά με τον τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων των αναλύσεων τους, αλλά και από τον ίδιο τον τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων. Το 22,6% του συνόλου δηλώνουν ότι σε προηγούμενες αιμοληψίες που είχαν, τους έχει συμβεί έστω και μία φορά να μην πάρουν αποτελέσματα των αναλύσεων τους και τους ζητήθηκε να ξαναγίνει αιμοληψία, ενώ παράλληλα δηλώνουν μη ικανοποιημένοι από την εξήγηση που τους δόθηκε για το γεγονός αυτό. Τέλος, οι ασθενείς δηλώνουν ότι επιθυμούν μεγαλύτερο σεβασμό της προσωπικότητάς τους. Συμπέρασμα: Οι ασθενείς-χρήστες πιστεύουν ότι η εμπειρία του αιμολήπτη/τριας στο Τμ.Αιμ.Γ.Ν.Λ/σιας είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, παράλληλα θεωρούν ότι χρήζουν βελτίωσης, το σύστημα τήρησης σειράς προτεραιότητας, η αναγνώριση και ο χειρισμός των επειγόντων περιστατικών, η ποιότητα στην πληροφόρηση, η διαδικασία πληρωμής, και οι διαπροσωπικές σχέσεις.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1275
    Συλλογές
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013