dc.contributor.advisor | Ζορπάς, Αντώνης | |
dc.contributor.author | Ευθυμίου, Μάριος | |
dc.contributor.other | Efthimiou, Marios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-07-04 | |
dc.date.accessioned | 2013-07-04T08:49:13Z | |
dc.date.available | 2013-07-04T08:49:13Z | |
dc.date.copyright | 2013-05 | |
dc.date.issued | 2013-07-04 | |
dc.identifier.other | ΔΠΠ/2013/00003 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1234 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή εξετάζει την περιβαλλοντική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών, όπως αυτή
εκφράζεται μέσα από τις απόψεις τους και την εφαρμογή μεθοδολογικών και διδακτικών
προσεγγίσεων, για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) – Εκπαίδευση Για Την Αειφόρο
Ανάπτυξη (Ε.Α.Α.) στις τάξεις τους.
Αρχικά γίνεται μια ιστορική αναδρομή της εφαρμογής της Π.Ε./Ε.Α.Α. και ακολουθεί η
διασαφήνιση του όρου μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση, τόσο από ελληνική όσο και διεθνή
βιβλιογραφία , με έμφαση στην ανασκόπηση επικαιροποιημένων άρθρων. Παρουσιάζεται το νέο
πρόγραμμα σπουδών για την Π.Ε./Ε.Α.Α. που εφαρμόζεται στην Κύπρο και το θεσμικό πλαίσιο
που τη διέπει. Ακολούθως παραθέτονται προγράμματα σπουδών που εφαρμόζονται σε άλλες
χώρες, τόσο από τον Ευρωπαϊκό όσο και από τον υπόλοιπο κόσμο. Ορίζεται η περιβαλλοντική
ετοιμότητα των εκπαιδευτικών στο αειφόρο σχολείο και αναλύονται οι βασικές αρχές και στόχοι
της Π.Ε./Ε.Α.Α.. Έπειτα περιγράφονται τα βήματα σχεδιασμού της Αειφόρου Περιβαλλοντικής
Εκπαιδευτικής Πολιτικής ( Α.Π.Ε.Π. ) της σχολικής μονάδας.
Στο τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται αναλυτικά ο σχεδιασμός της ερευνητικής
διαδικασίας (σχέδιο έρευνας). Διατυπώνεται ο σκοπός της έρευνας, το ερευνητικό ερώτημα και
το περιεχόμενο των κεντρικών εννοιών . Αναπτύσσεται επίσης το μεθολογικό πλαίσιο για τη
συλλογή δεδομένων με ιδιαίτερη αναφορά στους συμμετέχοντες, τη διαδικασία έρευνας και τα
εργαλεία. Τέλος συζητείται το σχέδιο έρευνας κάτω από το πρίσμα της αξιοπιστίας και της
εγκυρότητας και γίνεται αναφορά στα ηθικά διλήμματα και τους περιορισμούς που προκύπτουν
από τη διεξαγωγή της έρευνας.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα και συγρίνονται με παρόμοιες έρευνες τόσο από τον ευρύτερο
ελληνικό χώρο όσο και ανά το παγκόσμιο. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας
χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, η στατιστική ανάλυση έγινε με το πρόγραμμα
SPSS και χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική.
Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν σε ικανοποιητικό
βαθμό περιβαλλοντική ετοιμότητα, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες ενός
αειφόρου σχολείου. Υπάρχουν όμως κάποια ζητήματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, στα οποία
παρουσιάζεται έλλειψη γνώσεων, για αυτό και προτείνονται εισηγήσεις για μια πιο
αποτελεσματική Π.Ε./Ε.Α.Α.. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 82 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη | el_GR |
dc.subject | Environmental education | el_GR |
dc.subject | Education for sustainable development | el_GR |
dc.title | Η περιβαλλοντική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών όπως αυτή εκφράζεται μέσα απο τις απόψεις τους και την εφαρμογή μεθοδολογικών και διδακτικών προσεγγίσεων για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) - Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Ε.Α.Α.) στις τάξεις τους | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis examines the environmental readiness of teachers, as it is expressed through their
opinions and through the application of methodological and didactic approaches for
Environmental Education ( E.E. ) - Education for Sustainable Development ( E.S.D. ) in their
classrooms.
Initially, a historic recursion of the application of E.E./E.S.D. takes place, which is then followed
by clarifying the actual term by reviewing bibliography, which includes Greek as well as
international literature, focusing on a review of updated articles. An introduction of the new
E.E./E.S.D. curriculum which is applied in Cyprus is made, and the institutional framework
governing it. Then, curriculum applied in other European countries and the rest of the world is
listed. The environmental readiness of teachers in sustainable schools is defined, and the basic
principles and objectives of E.E./E.S.D. are analyzed. Next, the procedure for the design of
Sustainable Environmental Education Policy ( A.P.E.P. ) of the school unit is described.
In the third and fourth chapter, the design of the research procedure is presented in detail
(research project). The purpose of the research, the query of the research and the content of the
core concepts is stated. Also, the methodological frame for the collection of data is developed,
with a special reference to the participants, the research procedure and the tools. And finally, the
research project is discussed, in light of reliability and validity and a reference is made to possible
moral dilemmas and constraints which might arise from the research.
Later follow the results and a comparison is made with similar researches from both the Greek
community as well as worldwide. To achieve the goal of the research, an improvised
questionnaire was used. The statistics analysis was performed with the SPSS program and
descriptive statistics was used.
The research results have shown that, teachers, have a satisfactory level of environmental
readiness, which will allow them to overcome and meet the needs of a sustainable school. There
v Μάριος Ευθυμίου
are however certain issues about environmental education, in which lack of knowledge appears,
which is why suggestions are offered for a more effective E.E./E.S.D.. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |