Show simple item record

dc.contributor.advisorΘεοδωράκης, Παύλος
dc.contributor.authorΚατσουρή, Κωνσταντία
dc.contributor.otherKatsouri, Constantia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-06-05
dc.date.accessioned2013-06-05T09:02:25Z
dc.date.available2013-06-05T09:02:25Z
dc.date.copyright2013-02
dc.date.issued2013-06-05
dc.identifier.otherΔΜΥ/2013/00140el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1184
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ικανοποίηση των ασθενών είναι ένας δείκτης ποιότητας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες φροντίδας υγείας, άρα η καταγραφή της άποψης τους (μέσω δομημένων ερωτηματολογίων) θεωρείται η κύρια μέθοδος αξιολόγησης αλλά και ανατροφοδότησης του συστήματος για τη μέτρηση της ποιότητας των υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών, που έχει σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με το επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών φροντίδας υγείας, κρίνεται πλέον αναγκαία και αναπόφευκτη στις μέρες μας. Στη διεθνή βιβλιογραφία τονίζεται η έλλειψη αξιόπιστων εργαλείων που θα μπορέσουν να μετρήσουν αυτούς τους παράγοντες. Σκοπός της μεταπτυχιακής εργασίας είναι να μετρήσει το βαθμό ικανοποίησης των ασθενών/χρηστών, που υποβλήθηκαν σε ενδοσκόπηση (κολονοσκόπηση, γαστροσκόπηση) στο Ενδοσκοπικό Τμήμα του Γ.Ν.Λ., από τις προσφερόμενες υπηρεσίες φροντίδας υγείας με απώτερο σκοπό τον εντοπισμό αδυναμιών, για τη λήψη μέτρων προς βελτίωση των συγκεκριμένων παρεχόμενων υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Τα αποτελέσματα βασίζονται στην ανάλυση και ερμηνεία πληροφοριών που προέκυψαν από τη συλλογή ερωτηματολογίων για την ικανοποίηση των ασθενών. Υλικό-Μέθοδος: Για την εκτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών συμμετείχαν άτομα που είχαν υποβληθεί σε ενδοσκόπηση (κολονοσκόπηση, γαστροσκόπηση). Επιπλέον, έπειτα από σχετική άδεια (χρησιμοποίησης και μετάφρασης) του Αμερικανικού Συνδέσμου Γαστρεντερολόγων, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο «Εκτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών που υποβάλλονται σε ενδοσκόπηση (κολονοσκόπηση, γαστροσκόπηση)». Η μετάφραση και η πολιτισμική προσαρμογή του ερωτηματολογίου έγινε σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα των Mapi Research Institute, 2002 και Medical Outcome Trust Bulletin, 1997 και συμπληρώθηκε από 107 χρήστες κατά την περίοδο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2012. Η πολιτισμική προσαρμογή πραγματοποιήθηκε με τη διαδικασία γνωστικής ανασκόπησης. Η Ελληνική μετάφραση βρέθηκε αξιόπιστη, καθώς είχε καλή εσωτερική συνάφεια (Cronbach’s Alpha) 0,871. Κωνσταντία Κατσουρή Σελίδα 7 Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 31 στοιχεία, εκ των οποίων τα 27 είναι εκφρασμένα σε κλίμακα Likert, σε πεντάβαθμη κλίμακα έντασης. Η συμμετοχή στην έρευνα ήταν προαιρετική και οι ασθενείς ενημερώνονταν για το σκοπό της και συναινούσαν σε σχετικό έντυπο. Αποτελέσματα: Γενικά καταγράφεται ένα υψηλό ποσοστό ικανοποίησης από τους ασθενείς που υποβλήθηκαν σε κολονοσκόπηση, γαστροσκόπηση αλλά και ένα όχι αμελητέο ποσοστό που εκφράζει δυσαρέσκεια. Επίσης, από την ανάλυση προκύπτει η συσχέτιση μεταξύ φύλου, εκπαιδευτικού επιπέδου και εισοδήματος με το βαθμό ικανοποίησης. Συμπεράσματα: Η έρευνα κατέδειξε υψηλά επίπεδα ικανοποίησης, εάν την εντάξει, μάλιστα, κανείς σε μια συγκριτική συσχέτιση και με άλλες διεθνείς έρευνες. Προκύπτει, παράλληλα, θέμα για περαιτέρω μελέτη των πεποιθήσεων και αντιλήψεων των Κυπρίων, στο πλαίσιο της κουλτούρας τους, γύρω από την υγεία, για αύξηση του βαθμού ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες φροντίδας υγείας.el_GR
dc.format.extent81 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectΚολονοσκόπησηel_GR
dc.subjectΓαστροσκόπησηel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.subjectColonoscopyel_GR
dc.subjectGastroscopyel_GR
dc.subjectQuality of health services
dc.titleΕκτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών που υποβλήθηκαν σε ενδοσκόπηση (κολονοσκόπηση, γαστροσκόπηση) στο τμήμα των ενδοσκοπήσεων του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractPatient satisfaction is an indicator of quality for the provided health care services; therefore documentation of their opinion (through structured questionnaires) is considered to be the principal method of assessment but also a means to update the quality of health care services’ system. Measurement of patient satisfaction has as its objective to extract conclusions in regards to the quality level of provided health care services, and is nowadays found to be necessary and unavoidable. The lack of reliable tools that can measure these factors is emphasised in international bibliography factors. Aim of the postgraduate project is to measure the level of satisfaction of patients/users that have gone Endoscopy (colonoscopies, gastroscopies) in the Endoscopy unit of the Nicosia General Hospital, in order to identify weaknesses, so as to take action towards improvement of the specific provided health care services. The results are based on the analysis and interpretation of information that occurred from the collection of questionnaires for patient satisfaction. Material-Method: For the evaluation of patient satisfaction there was participation of individuals that have undergone Endoscopy (colonoscopies, gastroscopies_. In addition, after relevant permission (usage and translation) from the American Gastroscopy Association, the questionnaire “Evaluation of satisfaction levels of patients that undergo endoscopies (colonoscopies, gastroscopies)” was used. The translation and cultural adaption of the questionnaire was conducted according to the international guidelines of the Mapi Research Institute, 2002 and Medical Outcome Trust Bulletin 1997 and were completed by 107 users during the period of September-November 2012. Cultural adaption was realised through the method of cognitive review. The Greek translation was found reliable, as it had good internal relevance (Cronbach’s Alpha) 0,871. Κωνσταντία Κατσουρή Σελίδα 9 The questionnaire includes 31 elements, of which 27 are expressed on a Likert scale, on intensity scale of 1 to 5. Participation in the research was voluntary and patients were informed of its purpose and gave consent on a relevant form. Results: In general a high percentage of satisfaction is recorded from patients that have undergone colonoscopies, gastroscopies but a considerable percentage expresses dissatisfaction. In addition, from the analysis the association between gender, academic level, income and the level of satisfaction is apparent. Conclusions: The study recorded high levels of satisfaction, even if included in comparative association with other international studies… or even when compared with results of other international studies of patient satisfaction levels. Also shown is to the parallel issue of the need for further research on attitudes and beliefs of Cypriots, in a cultural context in terms of health, in order to increase satisfaction levels of provided health care services.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record