Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαυλάκης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Ελένη
dc.contributor.otherPapadopoulou, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-05-28
dc.date.accessioned2013-05-28T09:16:16Z
dc.date.available2013-05-28T09:16:16Z
dc.date.copyright2013-03
dc.date.issued2013-05-28
dc.identifier.otherΔΜΥ/2013/00138el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1182
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Ως οργανωσιακή κουλτούρα θεωρείται η συλλογική συμπεριφορά των ανθρώπων που αποτελούν μέρος μιας οργάνωσης, και αποτελείται από τις αξίες της οργάνωσης, τα οράματα, τους κανόνες, τη γλώσσα εργασίας, τα συστήματα, και τα σύμβολα αυτής, ενώ περιλαμβάνει και τις ευρύτερες πεποιθήσεις και συνήθειες. Η οργανωσιακή κουλτούρα επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι και οι ομάδες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, με τους πελάτες, και με τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η οργανωσιακή κουλτούρα επηρεάζει την απόδοση και ορθή λειτουργία του κάθε οργανισμού, ενώ όσοι λειτουργούν σε αυτόν μπορεί να αντιμετωπίσουν εσωτερικές συγκρούσεις, που θα καλείται η οργανωσιακή κουλτούρα να επιλύσει Σκοπός: Σκοπός ης εργασίας αυτής είναι να μελετηθεί η οργανωσιακή κουλτούρα στα τρία κέντρα υγείας, Ηγουμενίτσας, Μαργαριτίου και Παραμυθιάς. Μεθοδολογία: Για τη διπλωματική αυτή μοιράστηκαν και συμπληρώθηκαν 49 ερωτηματολόγια με 43 ερωτήσεις κλειστού τύπου στα τρία κέντρα υγείας. Οι 26 από αυτούς ήταν νοσηλευτές, οι 22 ιατροί, ενώ 1 δεν δήλωσε την ιδιότητά του. Για την ανάλυση του ερωτηματολογίου, οι ερωτήσεις κατηγοριοποιήθηκαν, ώστε να εξεταστούν οι παράγοντες «υποστηρικτικότητα», «καινοτομία», «ανταγωνιστικότητα», «προσανατολισμός στην απόδοση», «σταθερότητα», «έμφαση στην ανταμοιβή» και «κοινωνική ευθύνη». Για την εξέταση αυτών των παραγόντων χρησιμοποιήθηκε ο συντελεστής εσωτερικής συνέπειας alpha του Cronbach και η τιμή αξιοπιστίας αξιολογήθηκε με τα κριτήρια των George and Mallery (2003). Αποτελέσματα: Όπως προέκυψε από την ανάλυση των αποτελεσμάτων ο παράγοντας της υποστηρικτικότητας, ήταν ο παράγοντας ο οποίος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για τους εργαζομένους και παράλληλα αυτός που δεν ικανοποιείται σε σημαντικό ποσοστό στο εργασιακό περιβάλλον. Σημαντικό αποτέλεσμα ήταν επίσης η εξέταση του παράγοντα της καινοτομίας έφερε αμφισβητήσιμα αποτελέσματα σχετικά με τη σημαντικότητα και την ικανοποίησή του. Συμπεράσματα: Για να βελτιωθεί η κατάσταση στα τρία Κέντρα Υγείας καλό θα ήταν να αναθεωρήσουν τις αμοιβές τις οποίες δίνουν στους εργαζόμενους, τόσο τις σταθερές οικονομικές αμοιβές τους, δηλαδή το μισθό τους, όσο και τις μεταβλητές αμοιβές ή και τα γενικότερα κίνητρα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της απόδοσης των 7 υπαλλήλων, όσο και άλλες αμοιβές μη οικονομικές, οι οποίες σχετίζονται με το περιεχόμενο και το περιβάλλον εργασίας, όπως η αναγνώριση, η επιβράβευση, η ανάπτυξη, η εκπαίδευση, οι προοπτικές καριέρας και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας.el_GR
dc.format.extent81 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΟργανωσιακή κουλτούρα -- Υπηρεσίες υγείαςel_GR
dc.titleΗ εν γένει οργανωσιακή κουλτούρα που επικρατεί στα κέντρα υγείας. Η περίπτωση των κέντρων υγείας Ηγουμενίτσας, Μαργαριτίου και Παραμύθαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Organizational culture is the collective behavior of people within an organization and consists of the organization's values, visions, rules, language, systems and symbols, and includes its broader beliefs and habits. Organizational culture affects how people and groups interact with each other, with customers, and stakeholders. It also affects the performance and effectiveness of any organization, and those who work in it may face internal conflicts, which organizational culture is called to solve. Purpose: This essay studies organizational culture in three health centers, Igoumenitsa, Margaritiou and Paramithias and furthermore examines the role conflict and ambiguity of roles within them. Methodology: For the thesis 49 questionnaires were returned completed with 43 closed type questions in the three health centers. The 26 participants who answered were nurses, 22 doctors, and 1 did not report a job status. For the analysis of the questionnaire, questions were categorized in order to examine the factors of "support", "innovation", "competitiveness", "performance orientation", "stability", "focus on the reward" and "social responsibility." To examine these factors the Cronbach’s alpha internal consistency coefficient was used wghile reliability was assessed by the criteria of George and Mallery (2003). Results: The support factor was the one that played a very important role for employees while it was not satisfied to a great extent for a significant proportion of the working environment. Another significant result was also that the factor of innovation had questionable results on terms of its importance and its fulfillment. Conclusions: To improve the situation in the three health centers a review of the employee rewards is needed both in terms of stable economic rewards, ie wages, and other variable fees, or general incentives that can help increase the efficiency of employees, as well as other non-economic factors, that relate to the content of the job and the working environment, such as recognizing, rewarding, development, education, career prospects and better working conditions.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record