Οι δείκτες αξιολόγησης ως εργαλείο λήψης αποφάσεων παρέμβασης σε μονάδες πρωτοβάθμιας περίθαλψης του Ε.Σ.Υ. Η περίπτωση του Κέντρου Υγείας Κουφαλίων του Γ.Ν. "Γ. Παπανικολάου"
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-04-30Συγγραφέας
Τσάπας, Αριστείδης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η ποσοτική και ποιοτική αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας του Κέντρου Υγείας Κουφαλίων του Γ.Ν. «Γ. Παπανικολάου» με τη χρήση δεικτών εισροών, εκροών αποδοτικότητας, παραγωγικότητας, και οικονομικότητας ως εργαλεία λήψης αποφάσεων παρέμβασης για τη χρονική περίοδο 2006-2011.
Από τα αποτελέσματα της μελέτης διαπιστώθηκε ότι με σταθερούς διαχρονικά τους δείκτες εισροών (αριθμός ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού), η παραγωγικότητά του αυξάνεται και ειδικά κατά την περίοδο 2009-2011. Οι δείκτες εκροών παρουσιάζουν αύξηση, αλλά με σημαντική μείωση των δεικτών που σχετίζονται με τις εξειδικευμένες ιατρικές υπηρεσίες και τη χρήση της βιοιατρικης τεχνολογίας. Οι δείκτες αποδοτικότητας παρουσιάζουν μείωση ως προς το ετήσιο συνολικό κόστος λειτουργίας του Κέντρου Υγείας που οφείλεται στη μείωση των δαπανών για φάρμακα και υγειονομικό υλικό, ενώ οι δείκτες οικονομικότητας μειώνονται με εξαίρεση τον δείκτη που αναφέρεται στις λειτουργικές δαπάνες. Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών κρίνεται ικανοποιητική με ανάγκη για βελτίωση του χρόνου αναμονής μέχρι την ημέρα επίσκεψης και του χρόνου αναμονής για εξέταση στα εξωτερικά ιατρεία
Η κατεύθυνση των παρεμβάσεων στοχεύει στην ενίσχυση των νοσηλευτικών δράσεων των οποίων αναδείχθηκε ότι στερείται ο πληθυσμός ευθύνης του Κ.Υ. κατά τη διαδικασία κατάρτισης των δεικτών αξιολόγησης. Πολιτικές υγείας που προτείνεται να εφαρμοστούν αφορούν την αύξηση της σχετικής με την Π.Φ.Υ. βιοτεχνολογίας με σκοπό τη μείωση των ιδιωτικών δαπανών για εργαστηριακές εξετάσεις και την ευρύτερη χρήση πληροφοριακών συστημάτων με σκοπό την εγκυρότερη καταγραφή νοσηλευτικών και οικονομικών δεδομένων σε συνδυασμό με την οικονομική, διοικητική και οργανωτική αυτοτέλεια των Κ.Υ.