Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαχαρίας, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΝιώρας, Ανδρέας
dc.contributor.otherNioras, Andreas
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-03-05
dc.date.accessioned2013-03-05T13:17:31Z
dc.date.available2013-03-05T13:17:31Z
dc.date.copyright2013-01
dc.date.issued2013-03-05
dc.identifier.otherΠΛΗ/2013/00064el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1164
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να εξεταστούν οι παράγοντες που προάγουν την υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) ως μια νέα τεχνολογική και οργανωσιακή υποδομή προκειμένου να ενταχθεί αποτελεσματικά στην εκπαιδευτική διαδικασία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έμφαση δόθηκε σε ένα συγκεκριμένο μέσο, στην προκειμένη περίπτωση το Facebook, και στην υιοθέτησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Το βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι το εξής: Ποια είναι τα εμπόδια και ποιοι οι ενισχυτικοί παράγοντες που σχετίζονται με την υιοθέτηση ενός κοινωνικού μέσου στην εκπαιδευτική διαδικασία; Αρχικά, γίνεται μια γενική παρουσίαση των πιο γνωστών κοινωνικών μέσων. Ακολούθως, παρουσιάζεται η μελέτη των παραγόντων (θετικών και αρνητικών) που επηρεάζουν την υιοθέτηση ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έπειτα, επιλέγεται το Facebook, μετά από μια σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως το πιο κατάλληλο μέσο για να μελετηθεί ως προς την υιοθέτησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εν συνεχεία, αναλύονται οι στρατηγικές εκείνες οι οποίες θα μπορούσαν να καταστήσουν τη χρήση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης που επιλέχθηκε, τη βέλτιστη δυνατή, στο πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι στρατηγικές που επιλέχθηκαν με βάση τη βιβλιογραφική έρευνα που προηγήθηκε, τέθηκαν προς αξιολόγηση από καθηγητές διάφορων Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με τη μορφή ερωτήσεων. Οι σχετικές ερωτήσεις απαρτίζουν το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για τη συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας. Η στατιστική μέθοδος που επιλέχθηκε για την ανάλυση και την αξιολόγηση των δεδομένων είναι η ποσοτική ανάλυση. Εν συνεχεία αναλύονται τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, με σαφή και απτό τρόπο και συντίθεται συγκεντρωτικοί πίνακες αποτελεσμάτων. Τελικά παρουσιάζονται ποιες στρατηγικές αναδεικνύουν τους ενισχυτικούς παράγοντες και ποιες εξαλείφονται τα εμπόδια ώστε το Facebook να υιοθετηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα προτείνονται θέματα για μελλοντική έρευνα.el_GR
dc.format.extentxii, 116. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΚοινωνικά δίκτυαel_GR
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectSocial media -- Educationel_GR
dc.subjectSocial networks
dc.subjectSocial media
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
dc.titleΜελέτη παραγόντων για την υιοθέτηση των διαδραστικών κοινωνικών μέσων/Δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασίαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of the present MSc Thesis is to examine the factors that promote the adoption of social media as a new technological and organizational infrastructure to be integrated effectively in the educational process. Emphasis will be given to a particular social media, namely, Facebook, and to its adaptation to the educational process in the context of higher education. The basic research question to be answered is: What are the obstacles on the one hand, and the contributory factors on the other, that are relevant to the adoption of a social media in the educational process? Initially, there is an overview of the most well‐known social media. Afterwards, the study of the factors (both positive and negative) that affect the adoption of a social networking tool in the educational procedure is presented. Then, after a comparison with other social media, Facebook is selected as the most suitable means for study, regarding its implementation in the educational process. Next, the strategies, which could make the selected social media optimal in the context of higher education, are analyzed. The strategies selected on the basis of the bibliographical research that preceded it, were set for evaluation by teachers of various higher education institutions, in the form of questions. The relevant questions constitute the questionnaire used as the tool for gathering research data. The statistical method chosen for the analysis and evaluation of data is quantitative analysis. Then, the results of the questionnaire are analyzed in a clear and tangible way, and aggregate tables with results are composed. Finally, what follows is a presentation of the strategies highlighting the reinforcing agents and the strategies eliminating the obstacles, so that Facebook can be adopted in the educational process of higher education institutes, whereas simultaneously, topics for further research are suggested.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record