dc.contributor.advisor | Ζαχαρίας, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Νιώρας, Ανδρέας | |
dc.contributor.other | Nioras, Andreas | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-03-05 | |
dc.date.accessioned | 2013-03-05T13:17:31Z | |
dc.date.available | 2013-03-05T13:17:31Z | |
dc.date.copyright | 2013-01 | |
dc.date.issued | 2013-03-05 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2013/00064 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1164 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να εξεταστούν οι παράγοντες που
προάγουν την υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) ως μια νέα
τεχνολογική και οργανωσιακή υποδομή προκειμένου να ενταχθεί αποτελεσματικά στην
εκπαιδευτική διαδικασία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έμφαση δόθηκε σε ένα
συγκεκριμένο μέσο, στην προκειμένη περίπτωση το Facebook, και στην υιοθέτησή του
στην εκπαιδευτική διαδικασία των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Το βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι το εξής: Ποια είναι τα εμπόδια και ποιοι οι ενισχυτικοί
παράγοντες που σχετίζονται με την υιοθέτηση ενός κοινωνικού μέσου στην εκπαιδευτική
διαδικασία;
Αρχικά, γίνεται μια γενική παρουσίαση των πιο γνωστών κοινωνικών μέσων. Ακολούθως,
παρουσιάζεται η μελέτη των παραγόντων (θετικών και αρνητικών) που επηρεάζουν την
υιοθέτηση ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έπειτα,
επιλέγεται το Facebook, μετά από μια σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, ως το πιο κατάλληλο μέσο για να μελετηθεί ως προς την υιοθέτησή του στην
εκπαιδευτική διαδικασία. Εν συνεχεία, αναλύονται οι στρατηγικές εκείνες οι οποίες θα
μπορούσαν να καταστήσουν τη χρήση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης που επιλέχθηκε,
τη βέλτιστη δυνατή, στο πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι στρατηγικές που
επιλέχθηκαν με βάση τη βιβλιογραφική έρευνα που προηγήθηκε, τέθηκαν προς αξιολόγηση
από καθηγητές διάφορων Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με τη μορφή
ερωτήσεων. Οι σχετικές ερωτήσεις απαρτίζουν το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε
ως εργαλείο για τη συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας. Η στατιστική μέθοδος που
επιλέχθηκε για την ανάλυση και την αξιολόγηση των δεδομένων είναι η ποσοτική ανάλυση.
Εν συνεχεία αναλύονται τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, με σαφή και απτό τρόπο
και συντίθεται συγκεντρωτικοί πίνακες αποτελεσμάτων. Τελικά παρουσιάζονται ποιες
στρατηγικές αναδεικνύουν τους ενισχυτικούς παράγοντες και ποιες εξαλείφονται τα
εμπόδια ώστε το Facebook να υιοθετηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία των Τριτοβάθμιων
Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα προτείνονται θέματα για μελλοντική έρευνα. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 116. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Κοινωνικά δίκτυα | el_GR |
dc.subject | Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -- Εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Social media -- Education | el_GR |
dc.subject | Social networks | |
dc.subject | Social media | |
dc.subject | Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης | |
dc.title | Μελέτη παραγόντων για την υιοθέτηση των διαδραστικών κοινωνικών μέσων/Δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασία | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The aim of the present MSc Thesis is to examine the factors that promote the adoption of social media
as a new technological and organizational infrastructure to be integrated effectively in the educational
process. Emphasis will be given to a particular social media, namely, Facebook, and to its adaptation
to the educational process in the context of higher education.
The basic research question to be answered is: What are the obstacles on the one hand, and
the contributory factors on the other, that are relevant to the adoption of a social media in
the educational process?
Initially, there is an overview of the most well‐known social media. Afterwards, the study of
the factors (both positive and negative) that affect the adoption of a social networking tool
in the educational procedure is presented. Then, after a comparison with other social
media, Facebook is selected as the most suitable means for study, regarding its
implementation in the educational process. Next, the strategies, which could make the
selected social media optimal in the context of higher education, are analyzed. The
strategies selected on the basis of the bibliographical research that preceded it, were set for
evaluation by teachers of various higher education institutions, in the form of questions.
The relevant questions constitute the questionnaire used as the tool for gathering research
data. The statistical method chosen for the analysis and evaluation of data is quantitative
analysis. Then, the results of the questionnaire are analyzed in a clear and tangible way, and
aggregate tables with results are composed. Finally, what follows is a presentation of the
strategies highlighting the reinforcing agents and the strategies eliminating the obstacles,
so that Facebook can be adopted in the educational process of higher education institutes,
whereas simultaneously, topics for further research are suggested. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |