Show simple item record

dc.contributor.advisorΝεοφύτου, Μάριος
dc.contributor.authorΝικητίδης, Νικόλαος
dc.contributor.otherNikitidis, Nikolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-09-05T07:59:24Z
dc.date.available2023-09-05T07:59:24Z
dc.date.copyright2023-09-05
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.otherΕΠΤ/2023/00048el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5693
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει όπως είναι αναμενόμενο και το χώρο της υγείας. Έτσι, αναπτύσσεται η ηλεκτρονική υγεία, της οποίας προϊόν αποτελεί ο ηλεκτρονικός φάκελος υγείας (ΗΦΥ). Ενδιαφέρον αποτελεί η στάση των επαγγελματιών υγείας απέναντι σε αυτόν καθώς καθορίζει το επίπεδο αποδοχής και αποτελεσματικότητάς του. Υλικό και μέθοδος: Υλοποιήθηκε πρωτογενής, ερευνητική, συγχρονική μελέτη. Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, που συντάχτηκε εκ νέου από τα στοιχεία της βιβλιογραφίας. Αποτελούνταν από ενότητες με ερωτήματα τύπου Likert. Αποτελέσματα: Επί συνόλου 18 συμμετεχόντων η εισαγωγή του ΗΦΥ στη μονάδα υγείας είχε αποτιμήσεις (μέσες τιμές πενταβάθμιας κλίμακας Likert) μεταξύ 3,1 – 3,5, η υποστήριξη 2,9 - 3,1, ενώ το κόστος 3,1 - 4. Η λειτουργικότητα 3,1 – 3,6, η επίδραση στους επαγγελματίες υγείας 2,4 – 2,9, ενώ στους ασθενείς 2,9 – 3,3. Η βελτίωση της κλινικής φροντίδας αποτιμήθηκε 3,4 – 3,9, η ικανοποίηση του χρήστη 2,5 – 3,6 και τα προϊόντα της ηλεκτρονικής υγείας 3,7 - 4,1. Συζήτηση: Η διαδικασία εισαγωγής του ΗΦΥ, όπως και η υποστήριξη, δε σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε υποδειγματικά, αλλά από την άλλη δεν ήταν πολύ προβληματικές. Το κόστος αρχικής τοποθέτησης και λειτουργίας κρίνεται αποδεκτό με εμφανή την πεποίθηση προοπτικής εξοικονόμησης χρημάτων στο μέλλον. Η λειτουργικότητα ανταποκρίνεται στις ανάγκες, με περιθώρια βελτίωσης. Δεν εντοπίζεται ιδιαίτερη επίδραση στους επαγγελματίας υγείας ούτε και στους ασθενείς. Η πεποίθηση της βελτίωσης της φροντίδας υγείας είναι εμφανής. Γενικά, ο χρήστης του ΗΦΥ είναι ευχαριστημένος και έχει θετική άποψη για τα προϊόντα της ηλεκτρονικής υγείας. Συμπεράσματα: Παρά τα ενδεχόμενα προβλήματα και εμπόδια που εντοπίζει η βιβλιογραφία, η εμπειρία του χρήστη των ερωτώμενων είναι θετική, φυσικά, με δυνατότητες βελτίωσης.el_GR
dc.format.extent80 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΗλεκτρονική υγείαel_GR
dc.subjecte-healthel_GR
dc.titleΗλεκτρονικός φάκελος ασθενή και εφαρμογές ηΥγείαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: As expected, the health sector is experiencing the effects of technological development. Therefore, the advancement of electronic health, including the electronic health record (EHR), is underway. It is important to consider the attitude of health professionals towards EHR as it will have a significant impact on its level of acceptance and effectiveness. Materials and methods: This study adopted a primary, cross-sectional approach. An electronic questionnaire, which was built from the literature data was employed. There were sections with questions of the Likert type. Results: Out of a total of 18 participants the introduction of EHR in the health unit had ratings (mean values on a five-point Likert scale) 3.1 – 3.5, user support 2.9 - 3.1 and cost 3.1 - 4. Functionality was rated 3.1 – 3,6, the effect on health professionals 2.4 – 2.9, and on patients 2.9 – 3.3. Improving clinical care was rated 3.4 – 3.9, user satisfaction 2.5 – 3.6 and eHealth products 3.7 – 4.1. Discussion: The implementation and design of the EHR introduction process and support were not exemplary, yet not too troublesome. Installation and operational costs are thought to be acceptable while there is a possibility of future cost savings. The functionality meets the needs, with room for improvement. Neither health professionals nor patients were affected by the use of EHR. The potential of EHR to advance healthcare is evident. Generally speaking, users of EHR have a positive perception of eHealth products. Conclusions: The user experience of the participants was generally positive, though there are some problems and obstacles described in the literature, that could be improved.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record