Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Αντώνιος
dc.contributor.authorΣαβιολάκη, Ευτυχία Μαρία
dc.contributor.otherSaviolaki, Eftyxia Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-08-04T09:52:58Z
dc.date.available2023-08-04T09:52:58Z
dc.date.copyright2023-08-04
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΤΡΑ-ΧΡΗ/2023/00395el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5608
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η χρηματοοικονομική και στρατηγική ανάλυση του κλάδου της υψηλής τεχνολογίας κατά τα έτη 2017-2021. Ειδικότερα μελετάται η περίπτωση δύο κορυ- φαίων Ελληνικών επιχειρήσεων όπως είναι ο όμιλος ΠΛΑΙΣΙΟ και ο όμιλος QUEST. Σχετικά με τα βασικά ερωτήματα που τέθηκαν διερευνήθηκαν μέσω χρηματοοικονομικής και στρατηγικής ανάλυσης, προέκυ- ψαν τα παρακάτω αποτελέσματα. Οι δύο εξεταζόμενοι όμιλοι έχουν μια πολύ ισχυρή χρηματοοικονομική θέση με μηδενικά προβλήματα ρευστότητας, ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια και όχι υψηλή χρήση δανείων, καθώς και υψηλή χρηματοοι- κονομική ευρωστία. Μια διαφορά τους είναι πως ο όμιλος ΠΛΑΙΣΙΟ διατηρεί περισσότερα αποθέματα, ενώ ο όμιλος QUEST περισσότερες απαιτήσεις. Μια πιο σημαντική διαφορά είναι πως ο όμιλος QUEST έχει λίγο υψηλότερα περιθώρια κέρδους και ανάλογα υψηλότερη αποδοτικότητα, αλλά και λίγο υψηλότερη χρηματιστηριακή αποτίμηση. Ως προς τα δυνατά και αδύναμα σημεία των δύο ομίλων, χαρακτηρίζονται και οι δύο όμιλοι από πολλά δυνατά σημεία όπως τεχνογνωσία, εμπειρία, και προσωπικό, εκτός από την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση. Το αδύνατο σημείο τους μπορεί να θεωρηθεί η πιθανή σύγχυση που μπορεί να προκαλούν στους πελάτες τους ως προς την ταυτότητα της μάρκας τους λόγω της υψηλής δια- φοροποίησης τους. Οι διαθέσιμοι πόροι των δύο ομίλων είναι προφανώς η τεχνογνωσία και η εμπειρία τους, αλλά και το ανθρώπινο κεφάλαιο εκτός από το υλικό. Το εξωτερικό περιβάλλον προσφέρει πολλές ευκαιρίες, κυρίως λόγω υψηλότερης εξοικείωσης με την τεχνολογία και την υψηλή ζήτηση σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, αλλά και ευκολότερης πρόσβασης σε χρηματοδότηση, και λιγότερες απειλές, κυρίως λόγω κακών μακροοικονομικών συγκυριών και ειδικότερα του πληθωρισμού και του χαμηλού διαθέσιμου εισοδήματος. Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα της χρηματοοικονομικής και στρατηγικής ανάλυσης και αφού συ- ζητούνται κριτικά, προτείνονται στρατηγικές και μελλοντικές ενέργειες των δύο ομίλων.el_GR
dc.format.extentviii, 71 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΧρηματοοικονομική ανάλυσηel_GR
dc.subjectFinancial analysisel_GR
dc.subjectΧρηματοοικονομική και στρατηγική ανάλυσηel_GR
dc.subjectFinancial and strategic analysisel_GR
dc.titleΧρηματοοικονομική και στρατηγική ανάλυση του κλάδου της πληροφορικής και υψηλής τεχνολο-γίας κατά τα έτη 2017-2021. Η περίπτωση των ομίλων ΠΛΑΙΣΙΟ και QUESTel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe topic of this dissertation is the financial and strategic analysis of high technology industry during the years 2017-2021. More specifically, the case study includes the two top groups of companies in this industry like PLAISIO and QUEST. Concerning the basic research questions, which were posed and examined through financial and strategic analysis, results were as follows. Both groups are characterized by a strong financial position with zero liquidity issues, high capital adequacy and not high use of debt, as well as by a strong financial robustness. One difference between these two groups is the PLAISIO keeps higher inventory, while QUEST keeps higher accounts receivables. One other more important difference is that QUEST enjoys somewhat higher profit margin and related higher returns, as well as higher market valuation. Concerning strengths and weaknesses of two groups, both groups are characterized by many strong points like know-how, experience and personnel, except from their strong financial position. One weak point can be considered the possibly confusion that these groups may cause to their customers concerning their brand identity that possibly comes from their high differentiation. Available resources of both groups are obviously some soft assets like know-how, experience and human capital except from hard assets like the tangible assets they possess. External environment seems to offer a lot of opportunities, mainly due to high technology familiarization and high demand in high-tech products, as well as due to easiness in finance, and fewer threats mainly due to bad macro-economic conditions mostly due to high inflation and low disposal income. Based on these results of financial and strategic analysis and after a critical discussion on them, several future strategies and related actions are recommended for both groups.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής