dc.contributor.advisor | Γραμματάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Κιρκή, Ευθυμία | |
dc.contributor.other | Kirki, Efthimia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T08:12:01Z | |
dc.date.available | 2023-01-25T08:12:01Z | |
dc.date.copyright | 2023-01-25 | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2022/00175 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5439 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού, μέσω πιο σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας του θεάτρου, να εκφραστούν συναισθηματικά, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, να αμφισβητήσουν. Άξονάς μας σε αυτή τους την προσπάθεια είναι το διδακτικό έργο του Μπρεχτ Αυτός που λέει Ναι/Αυτός που λέει Όχι.
Το θεωρητικό μέρος της εργασίας που αποτελείται από τρία κεφάλαια εστιάζει, αρχικά, στα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ο μαθητής από την ένταξη της Θεατρικής Παιδείας στο δημοτικό σχολείο, ενώ αναλύεται και η σημασία της σχολικής παράστασης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μια προσωπική και κοινωνική εξέλιξη τόσο τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς όσο και το κοινό. Εν συνεχεία, γίνεται λόγος για τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκε να διδαχθεί το έργο του Μπρεχτ στους μαθητές και οι λόγοι που απορρίφθηκαν πολλά άλλα αριστουργήματα του παγκοσμίου θεάτρου.
Κατόπιν, γίνεται αναφορά στη Διερευνητική Δραματοποίηση, στο Θέατρο της Επινόησης και στην μπρεχτική αποστασιοποίηση, μέθοδοι που αποτελούν την βάση για να προσεγγίσουν οι μαθητές το έργο του Μπρεχτ. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται η θεωρία αυτών των μεθόδων, από ποιους προήλθαν, ποιες είναι οι τεχνικές που χρησιμοποιούν.
Σε επόμενο στάδιο πραγματοποιείται μια εκτενής ανάλυση σε σχέση με το τι σημαίνει Επικό Θέατρο του Μπρεχτ και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του, στοιχεία που ερευνήθηκαν και από τους μαθητές. Έπειτα, διερευνάται η σημασία των διδακτικών έργων του Μπρεχτ, ο σκοπός συγγραφής τους, ενώ αναλύεται διεξοδικά και το διδακτικό του έργο Αυτός που λέει Ναι/Αυτός που λέει Όχι, το οποίο αποτελεί το εγχειρίδιο πάνω στο οποίο οι μαθητές θα αξιοποιήσουν τις τεχνικές που προαναφέρθηκαν.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο, που είναι και το πρακτικό μέρος της εργασίας, γίνεται μια λεπτομερής καταγραφή των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν ανάμεσα στη διδάσκουσα και τους μαθητές, προκειμένου να κατανοήσουν βαθύτερα το έργο του Μπρεχτ, αλλά και τον εαυτό τους. | el_GR |
dc.format.extent | 63 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατροπαιδαγωγική -- Εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Θεατρική αγωγή | el_GR |
dc.subject | Theatre education | el_GR |
dc.title | Μια σκηνοθετική προσέγγιση του έργου Αυτός που λέει ΝΑΙ / Αυτός που λέει ΟΧΙ του Μπέρτλοτ Μπρεχτ από παιδιά της Δ' Δημοτικού εφαρμόζοντας τις τεχνικές του Μπρεχτ, της διερευνητικής δραματοποίησης του θεάτρου της επινόησης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this project is to help 4th grade students, through more modern methods of teaching theatre, to express themselves emotionally, to cultivate their critical thinking, to question. Our focus in this effort is Brecht's didactic play He Who Says Yes/He Who Says No.
The theoretical part of the thesis, which consists of three chapters, focuses on the benefits that students can gain from the integration of theatre education in primary school, while the importance of the school performance, which can lead to a personal and social development of both students and teachers as well as the audience, is also analysed. It then discusses the criteria by which Brecht's work was chosen to be taught to students and the reasons why many other masterpieces of world theatre were rejected.
Then, reference is made to Inquiry Drama, Devised Theatre and Brechtian V-effect, methods that form the basis for students to approach the students of Brecht's work. More specifically, the philosophy of these methods is examined, where they came from, what techniques they use.
In the next stage, an extensive analysis is carried out in relation to what Brecht's Epic Theatre means and what its characteristics are, elements that were also investigated by the students. Then, the importance of Brecht's didactic plays, the purpose of their writing, is explored, while his didactic play He Who Says Yes/He Who Says No, which is the manual on which students will use the techniques mentioned above, is also analysed in detail.
In the fourth and last chapter, which is the practical part of the work, a detailed record is made of the meetings that took place between the teacher and the students, in order to gain a deeper understanding of Brecht's work and of themselves. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |