Show simple item record

dc.contributor.advisorΣπανού, Γεωργία
dc.contributor.authorΜελάνη, Δήμητρα
dc.contributor.otherMelani, Demetra
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-06-27T09:23:32Z
dc.date.available2022-06-27T09:23:32Z
dc.date.copyright2022-06-25
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherΠΠΑ/2022/00171el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5172
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες γίνεται όλο και πιο διακριτό ότι οι εξελίξεις στην τεχνολογία αλλάζουν την καθημερινότητά μας σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ένας τομέας που έχει εμφανώς επηρεαστεί και αλλάξει, ένεκα των τεχνολογικών επιτευγμάτων, είναι ο τομέας της επικοινωνίας και της προβολής. Η πρόοδος της τεχνολογίας δεν θα μπορούσε να αφήσει «ανέγγιχτο» τον πολιτισμό. Η «ψηφιακή στροφή» του πολιτισμού έχει αναδιαμορφώσει τον τρόπο που προωθείται το πολιτιστικό προϊόν, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο το κοινό προσλαμβάνει το μήνυμα, επικοινωνεί, συμπεριφέρεται και αντιδρά. Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να καταδείξει τον τρόπο με τον οποίο τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και οι ταξιδιωτικές εφαρμογές συμβάλλουν, τόσο στη γνωριμία του κοινού με τα αρχαιολογικά μνημεία και στην προώθησή τους, όσο και στην βελτιστοποίηση της εμπειρίας του επισκέπτη σε αυτά. Για τον λόγο αυτό παρουσιάζονται 2 ασιατικά μνημεία το Angkor Wat στην Καμπότζη και το Taj Mahal στην Ινδία και 2 ευρωπαϊκά μνημεία τα Μεσαιωνικά Τείχη της Παλμανόβα στην Ιταλία και τα μεσαιωνικά Τείχη της Λευκωσίας στην Κύπρο. Εξετάζεται ο τρόπος προβολής τους από τους φορείς διαχείρισης μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, καθώς και κατά πόσο έχουν αναπτυχθεί συγκεκριμένες ταξιδιωτικές εφαρμογές που προσφέρονται στον επισκέπτη. Ακόμα αναλύεται η συμβολή της UNESCO στη διατήρηση, προστασία και προώθηση των αρχαιολογικών μνημείων και τα τεχνολογικά βήματα που έχει κάνει προς αυτή την κατεύθυνση. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση για την υποστήριξη του θεωρητικού μέρους της διατριβής με την εξέταση σχετικών επιστημονικών άρθρων, βιβλίων, δημοσιευμένων ερευνών και επίσημων ιστοσελίδων πολιτιστικών φορέων και οργανισμών. Διενεργήθηκε επίσης πρωτογενής έρευνα με την αποστολή ερωτηματολογίων-συνεντεύξεων στους φορείς διαχείρισης των υπό εξέταση μνημείων και διανομή ερωτηματολογίου στο ευρύ κοινό, ώστε να διαφανεί η σχέση και η στάση του απέναντι στα τεχνολογικά βήματα του πολιτιστικού τομέα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδωσαν απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα και διαφώτισαν περαιτέρω τη σχέση πολιτισμού-τεχνολογίας.el_GR
dc.format.extentvii, 78 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠολιτιστική διαχείρισηel_GR
dc.subjectCultural managementel_GR
dc.titleAngkor Wat (Καμπότζη), Taj Mahal (Ινδία), Τείχη Λευκωσίας (Κύπρος), Τείχη Παλμανόβας (Ιταλία). Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter κ.α.), Ταξιδιωτικές Εφαρμογές (applications) και Επισκεψιμότητα Μνημείων Αρχαιολογικής Αξίας.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn recent decades, it has become increasingly clear that developments in technology have chaned our daily lives across the spectrum of human activity. One area that has clearly been affected and changed due to technological advances, is the area of communication and promotion. Advances in technology have an impact on culture, too. The introduction of digital Era in the cultural sector has reshaped the way the cultural product is promoted. Additionally, it has also changed the way the audience perceives, communicates, behaves and responses to the message. The aim of this master's thesis is to shed some light in the way social media and travel applications contribute to the promotion of archeological monuments and the optimization of visitor experience in them. Therefore, the research focuses on two Asian monuments, the Angkor Wat in Cambodia and the Taj Mahal in India, and 2 European monuments, the Medieval Walls of Palmanova in Italy and the Medieval Walls of Nicosia in Cyprus. The aim of the study is to examine how these monuments are promoted by management bodies through the social media, as well as whether specific travel applications that have been developed to promote these monuments have had an impact in terms of attracting new visitors. It is also analyzed UNESCO’s contribution in the preservation, protection and promotion of archaeological monuments as well as the technological innovations designed towards the aforementioned aims. The research method contains a literature review which consists the theoretical part of the thesis which contains relevant scientific articles, books, published research and official websites of cultural institutions and organizations. Primary research was also carried out by sending questionnaires-interviews to the management bodies of the monuments while at the same time an extra questionnaires has been distributed to public, in order to reveal its perceptions and attitudes towards the use of technology in the cultural sector. The results of the research have provided data sufficient to answer the research questions set and furtherly illuminate the culture-technology relationship.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record