dc.contributor.advisor | Αναστασιάδου, Σοφία | |
dc.contributor.author | Χατζή, Σοφία | |
dc.contributor.other | Chatzi, Sofia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T08:26:02Z | |
dc.date.available | 2021-03-05T08:26:02Z | |
dc.date.copyright | 2021-03-05 | |
dc.date.issued | 2019-12 | |
dc.identifier.other | ΔΤΠ/2019/00167 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4835 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η χρήση εργαλείων ΔΟΠ στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά.
Θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει διάδοση της εμπειρίας που σιγά σιγά οικοδομείται ώστε να η
εφαρμογή εργαλείων ΔΟΠ και συγκεκριμένα του ΚΠΑ να αποτελεί κανόνα στους φορείς
παροχής υπηρεσιών υγείας. Προς αυτή την κατεύθυνση το πόνημα αυτό φιλοδοξεί να
προσθέσει το δικό του λιθαράκι.
Η διατριβή αυτή επιχειρεί να φωτίσει την σημασία της χρήσης του ΚΠΑ ως εργαλείου
Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Στο θεωρητικό μέρος αναπτύσσονται έννοιες της ΔΟΠ.
Επιπρόσθετα προσδιορίζεται η έννοια της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας και
εμπλουτίζεται η συγγραφή με αναφορά στους δείκτες μέτρησης της ποιότητας της
φροντίδας υγείας ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται και η απόδοση της εικόνας των υπηρεσιών
υγείας στον κόσμο και στην Ελλάδα. Επίσης παρουσιάζονται οι σημαντικότεροι
εκπρόσωποι της ΔΟΠ, τα εργαλεία ΔΟΠ και τα μοντέλα αριστείας για να ακολουθήσει η
εστίαση στο ΚΠΑ και την εφαρμογή του σε ένα δημόσιο νοσοκομείο μεσαίου μεγέθους.
Γίνεται αδρή παρουσίαση του ΚΠΑ και της εφαρμογής του και στη συνέχεια ακολουθεί το
ερευνητικό μέρος το οποίο περιλαμβάνει δύο μέρη.
Στο πρώτο ερευνητικό μέρος γίνεται συγκριτική αξιολόγηση των ευρημάτων έρευνας
ικανοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού της Διεύθυνσης νοσηλευτική υπηρεσίας του Γ.Ν.
Σερρών, μεταξύ δύο διαφορετικών χρονικών σημείων το 2017 και το 2019. Με την
σύγκριση αυτή αναμένεται να διαφανεί η επίδραση της εφαρμογής πολιτικής ποιότητας
στην ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και να διαμορφωθεί άποψη σχετικά με την
ωριμότητα του οργανισμού να αποδεχτεί αλλαγές με στόχο την βελτίωση. Η σύγκριση
έδειξε ότι η ικανοποίηση του προσωπικού το 2019 μειώθηκε σε σχέση με το 2017. Πιθανόν
οι εφαρμογή της πολιτικής ποιότητας που εφαρμόστηκε να προκάλεσε δυσαρέσκεια επειδή
κατά πάσα πιθανότητα ο οργανισμός δεν έχει ωριμάσει αρκετά ώστε να δεχτεί αλλαγές.
Βέβαια η Διοίκηση του φορέα έχει ήδη επιχειρήσει τα πρώτα βήματα για να εισάγει την
φιλοσοφία ΔΟΠ, ενσωματώνοντας στη στοχοθεσία της το ΚΠΑ και βάζοντας την ανάπτυξη
του οργανισμού στο κύκλο του Deming.
5
Στο δεύτερο ερευνητικό μέρος γίνεται μια προσπάθεια να αποτυπωθεί η απήχηση του ΚΠΑ
στο Γ.Ν. Σερρών. Μέσα από τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων αναδεικνύονται λόγοι
που εμποδίζουν την υιοθέτηση της εφαρμογής του ΚΠΑ και επιπλέον υποδεικνύονται
πιθανοί τρόποι παρακίνησης του προσωπικού να συμμετέχει στην εφαρμογή. Τα
αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι περισσότεροι υπάλληλοι που κατέχουν θέση
ευθύνης στο Γ.Ν. Σερρών αναγνωρίζουν τη σημαντικότητας της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
και της εφαρμογή εργαλείων για την βελτίωση της λειτουργίας. Ωστόσο αναδεικνύεται
αδυναμία ανάπτυξης φιλοσοφίας αριστείας λόγω έλλειψης κινήτρων, άγνοιας, ασθενούς
δέσμευσης της ηγεσίας και λόγω απουσίας του υποχρεωτικού χαρακτήρα. | el_GR |
dc.format.extent | 173 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el_GR |
dc.subject | Total quality management | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Quality of health services | el_GR |
dc.title | Η χρήση του ΚΠΑ ως εργαλείου διοίκησης ολικής ποιότητας: η περίπτωση του Γ.Ν. Σερρών | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The implementation of Total Quality Management (TQM) tools in the public hospitals of Greece
has not been sufficiently developed. It would be useful to disseminate the accumulated experience
to facilitate further development and implementation of TQM tools and in particular the Common
Assessment Framework (CAF) until these become the norm for reassuring quality services in
health care providers in the country. To this end, this dissertation aims to contribute.
This dissertation attempts to illuminate the importance of using CAF as a Total Quality
Management tool. The theoretical part develops concepts of TQM. In addition, the concept of
quality in health services is defined. Furthermore, basic indicators of measuring the quality of
health care are being referenced and the current status of health services in Greece and
abroad is being reflected. Also the most important evangelists of TQM , it’s tools and models of
excellence are being presented. Next, the theory of CAF is being analysed and this theory is
being tested against an implementation of the CAF-tool in a medium-sized public hospital of
Northern Greece. The research consists of two parts.
In the first part of the analysis, the research of employee satisfaction of the Nursing
Directorate in the Serres General Hospital is projected. The results of this research undergo a
comparative evaluation between two milestones in 2017 and 2019. This comparison should
reveal the impact of quality policy implementation on employee satisfaction and formulate an
opinion on the maturity of the organization to accept changes for improvement. The
comparison showed that staff satisfaction in 2019 declined compared to 2017. It is likely that
the quality policy implemented has caused dissatisfaction because the organization is likely
not mature enough to accept change. Of course, the management of the organization has
already taken the first steps to introduce the TQM philosophy by incorporating the CAF into its
strategic framework, placing the organization's development in Deming’s circle.
In the second part of the analysis, an attempt is made to reflect the impact of CAF
implementation at Serres General Hospital. The survey results reveal reasons that hinder the
adoption of the CAF and further suggest possible ways of motivating staff to participate in the
implementation. The results of the survey showed that the majority of the management staff
recognizes the importance of Total Quality Management and the necessity of implementation
of TQM-tools in order to improve performance and quality.
However, it is not possible to develop a culture of excellence due to lack of motivation,
ignorance, weak leadership commitment and lack of mandatory character of such a
framework in the Greek public hospitals. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |