Show simple item record

dc.contributor.advisorΤάλιας, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΘρουβάλα, Ειρήνη
dc.contributor.otherThrouvala, Eirini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-11-17T08:16:07Z
dc.date.available2020-11-17T08:16:07Z
dc.date.copyright2020-11-17
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.otherΠΥΣ/2020/00226el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4729
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι επαγγελματίες υγείας συχνά έρχονται αντιμέτωποι με συγκρούσεις εξαιτίας της πολυπλοκότητας και των οργανωτικών δυσχερειών του νοσοκομείου, την υψηλή ένταση εργασίας και την έλλειψη αποτελεσματικής επικοινωνίας. Σ’ έναν οργανισμό υγείας όπως το νοσοκομείο, το αυξημένο επίπεδο συγκρούσεων επιδρά στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών υγείας και στην αύξηση των ιατρογενών λαθών από ελλιπή επικοινωνία των επαγγελματιών υγείας. Σκοπός: Να διερευνηθούν οι οργανωσιακοί παραγόντες που προκαλούν συγκρούσεις μέσα από τις απόψεις και στάσεις των επαγγελματιών υγείας σε ένα δημόσιο νοσοκομείο – μαιευτήριο, στο οποίο νοσηλεύονται μόνο γυναίκες και παιδιά. Επίσης, να διερευνηθούν οι στρατηγικές διαχείρισης που υιοθετούν οι επαγγελματίες υγείας για την επίλυση μιας σύγκρουσης. Μέθοδος: Μελετήθηκε ένα δείγμα 182 επαγγελματιών υγείας του δημόσιου ΓΝΜ «Έλενα Βενιζέλου». Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο ειδικό για τη μελέτη συγκρούσεων, μετά από άδεια χρήσης του για τους σκοπούς της μελέτης. Για τη σύγκριση αναλογιών χρησιμοποιήθηκε το Pearson’s χ2 test ή το Fisher's exact test, όπου ήταν απαραίτητο. Τα επίπεδα σημαντικότητας είναι αμφίπλευρα και η στατιστική σημαντικότητα τέθηκε στο 0,05. Η μελέτη των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSS 22.0 Αποτελέσματα: Το 82% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες. Το 29% ήταν μαίες/μαιευτές, το 22,5% ήταν γιατροί, το 18% νοσηλευτές, το 14% βοηθοί νοσηλευτές και το 16,5% άλλες ειδικότητες επαγγελματιών υγείας. Από τους συμμετέχοντες της μελέτης, μόνο το 30% είχε ενημερωθεί για θέματα διαχείρισης συγκρούσεων. Σχεδόν το 50% των συμμετεχόντων ανέφεραν συγκρούσεις με συναδέλφους τους Τα ποσοστά συγκρούσεων βρέθηκαν να διαφέρουν στατιστικά σημαντικά ανάλογα με το επάγγελμα των συμμετεχόντων, με τους νοσηλευτές να έχουν το υψηλότερο ποσοστό συγκρούσεων από όλες τις επαγγελματικές ομάδες που εξετάστηκαν. Από το 20% των συμμετεχόντων που είχαν συγκρούσεις με τη διοίκηση του νοσοκομείου, οι άντρες αντιμετώπιζαν σε στατιστικά σημαντικά υψηλότερο ποσοστό συγκρούσεις σε σύγκριση με τις γυναίκες. Όσον αφορά στο είδος της συμπεριφοράς που εκδηλώνουν οι συμμετέχοντες κατά τη σύγκρουση, το 60,4% προσπαθεί να την αποφύγει και το 58,2% διαπραγματεύεται για αμοιβαίο όφελος με την αντίθετη πλευρά. Από τους συμμετέχοντες που επιλέγουν ως συμπεριφορά την αποφυγή, βρέθηκε ότι οι γυναίκες προσπαθούν να αποφύγουν τη σύγκρουση σε στατιστικά σημαντικά υψηλότερο ποσοστό σε σύγκριση με τους άντρες. Όσον αφορά στις απόψεις των συμμετεχόντων σχετικά με τους παράγοντες που προκαλούν συγκρούσεις, το 55,9% των επαγγελματιών υγείας θεωρεί ότι η παραγωγικότητά του επηρεάζεται σε βαθμό πολύ / πάρα πολύ όταν δέχεται εντολές από περισσότερους από έναν υπευθύνους, ενώ το 51,7% θεωρεί ότι οι διαφορές στο επίπεδο εκπαίδευσης οδηγεί σε προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των διαφόρων επαγγελματικών ομάδων. Επίσης, το 48,3% αναφέρει ότι ο φόρτος εργασίας είναι μεγαλύτερος σε σύγκριση με το φόρτο εργασίας άλλων επαγγελματικών ομάδων. Ενώ, το 37% των επαγγελματιών υγείας δήλωσε ότι σε βαθμό πολύ / πάρα πολύ είναι ικανοποιημένο σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο από τους ρόλους και τα καθήκοντα που του έχουν αναθέσει καθώς και το 21% οι προσδοκίες από τον οργανισμό σχετίζονται με τις προσδοκίες του οργανισμού από αυτούς. Η πιο σημαντική πρόταση για την επίλυση της σύγκρουσης στο χώρο του νοσοκομείου, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, είναι η σαφής κατανομή αρμοδιοτήτων. Συμπεράσματα: Η παρούσα μελέτη ανέδειξε ότι οργανωσιακοί παράγοντες εμπλέκονται σε στατιστικά σημαντικά βαθμό στη δημιουργία συγκρούσεων στα νοσοκομεία. Είναι απαραίτητο η διοίκηση κάθε νοσοκομείου να αναπτύξει καλές πρακτικές, ώστε να δημιουργηθεί κουλτούρα αποτελεσματικής διαχείρισης των συγκρούσεων. Η σαφήνεια στην κατανομή αρμοδιοτήτων, το περίγραμμα εργασίας κάθε εργαζομένου, η ενδυνάμωση των επαγγελματιών υγείας ενισχύει την επικοινωνία και κατά συνέπεια ευνοεί την αποδοτικότητα του εργαζομένου και τη μείωση λαθών. Από την άλλη πλευρά, οι επαγγελματίες υγείας γιατροί, νοσηλευτές κα, θα πρέπει να αναπτύξουν τη συναισθηματική νοημοσύνη τους, να συνεχίζουν να ενημερώνονται μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα για θέματα διαχείρισης διαπροσωπικών συγκρούσεων, ώστε μέσω της γνώσης να μπορέσουν να μετατρέψουν το πιεστικό φαινόμενο της σύγκρουσης σε ευκαιρία για βελτίωση. Λέξεις- Κλειδιά: συγκρούσεις, διαχείριση συγκρούσεων, αιτίες συγκρούσεωνel_GR
dc.format.extent123 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγρκούσεων -- Επαγγελματίες υγείαςel_GR
dc.subjectConflict management - Health professionalsel_GR
dc.subjectΑίτια συγκρούσεων -- Επαγγελματίες υγείαςel_GR
dc.subjectCauses of conflict - Health professionalsel_GR
dc.titleΔιαχείριση συγκρούσεων σε επαγγελματίες υγείας. Μελέτη περίπτωσης του ΓΝΜ Έλενα Βενιζέλου.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground: Health professionals often deal with conflicts because of the the complexity and organizational difficulties of the hospital, stressful environment and luck of adequate communication. In an organization like the hospital, the high level of conflicts affects the quality of health services and the increase of medical errors due to lack of communication of health professionals. Aim: Determinate the organizational factors that cause conflicts through the views and attitudes of health professionals in a public hospital - maternity hospital, where only women and children are treated. Also, explore the management strategies adopted by health professionals to resolve a conflict. Methods: A sample of 182 health professionals of the public General and Maternity Hospital "Elena Venizelou" was studied. A conflict-specific questionnaire was used to conduct the research, after being licensed for the purposes of the study. Pearson’s χ2 test or Fisher’s exact test was used to compare ratios, where necessary. The significance levels are bilateral and the statistical significance was set at 0.05. The study of the data was done with the statistical package SPSS 22. Results: 82% of the participants were women. 29% were midwives / midwives, 22.5% were doctors, 18% were nurses, 14% were assistant nurses and 16.5% were other health professionals. Only 30% of the study participants were informed about conflict management issues. Almost 50% of participants reported conflicts with their colleagues. Conflict rates were found to differ statistically significantly depending on the occupation of the participants, with nurses having the highest conflict rate of all occupational groups examined. Of the 20% of participants who had conflicts with the hospital administration, men experienced a statistically significantly higher rate of conflicts compared to women. Regarding the type of behavior shown by the participants during the conflict, 60.4% try to avoid it and 58.2% negotiate for mutual benefit with the opposite side. Of the participants who choose avoidance as behavior, it was found that women try to avoid conflict at a statistically significantly higher rate compared to men. Regarding participants' views on conflict-causing factors, 55.9% of health professionals believe that that his productivity is affected to a great / great extent when he receives orders from more than one person in charge, while 51.7% believe that the differences in the level of education lead to communication problems between the different professional groups. Also, 48.3% report that the workload is higher compared to the workload of other professional groups. While 37% of health professionals stated that they are very / very satisfied on a personal and professional level with the roles and tasks assigned to them as well as 21% the expectations from the organization are related to the expectations of the organization from them. The most important proposal for resolving the conflict in the hospital area, according to the participants, is the clear division of responsibilities. Conclusions: The present study showed that organizational factors are involved to a statistically significant extent in creating conflicts in hospitals. It is essential that the management of each hospital develops good practices in order to create a culture of effective conflict management. Clarity in the distribution of responsibilities, the work profile of each employee but also the empowerment of health professionals enhances communication and therefore favors the efficiency of the employee and the reduction of errors. On the other hand, health professionals, doctors, nurses, etc., should develop their emotional intelligence, continue to be informed through interpersonal conflict management training programs, so that through knowledge they can turn the stressful phenomenon of conflict into opportunity for improvement Key-worlds: conflicts, conflict management, causes of conflictsel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record