dc.contributor.advisor | Σιημή, Άντρια | |
dc.contributor.author | Καραπαναγιωτίδης, Ιωάννης | |
dc.contributor.other | Karapanagiotidis, Ioannis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T08:34:22Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T08:34:22Z | |
dc.date.copyright | 2020-10-13 | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.other | COS/2020/00002 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4724 | |
dc.description | Includes bibliographical references. | el_GR |
dc.description.abstract | How long-term representations influence attentional orienting within visual short-term memory (VSTM)? Inspired by previous findings suggesting that familiar items generate multiple codes that activate both visual and semantic traces in long-term memory (LTM), we associated via training, unfamiliar abstract shapes with familiar items to examine the impact of these newly-formed LTM representations on VSTM performance. Furthermore, we manipulated the type of mental associations created between familiar and unfamiliar items to include mental associations of the abstract shapes with a) either visual familiar items (images of known animals) or b) auditory familiar items (the sounds of the name of these animals), in order to investigate the effects of the presentation modality on the strength of the mental associations.
Young adults, who were assigned in one of two experimental groups (one per presentation modality) and were first asked to complete the learning/association task, were compared with a "no learning" control group, in an attentional orienting task (AOT). In AOT, participants had to decide whether a probe item was a member of a previously presented memory array, consisted of four different images (familiar animals or unfamiliar abstract shapes). Critically, we used visuospatial attentional cues during the maintenance period to orient participants' attention to specific locations within the arrays held in VSTM.
Results indicated three key findings. First, all participants were more accurate with familiar items compare with unfamiliar items. Second, all participants were more accurate and faster when the attentional cues were spatially informative, and this was the case for both familiar and unfamiliar items. Last and more importantly, there was an effect of learning on participants’ accuracy, suggesting the existence of a training effect. Taken together these findings, contribute to a growing body of knowledge that highlights the interaction between familiarity of information and attentional orienting in VSTM. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 24 p. ; 30 cm. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | en | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Visual short-term memory -- Attentional orienting | el_GR |
dc.subject | Οπτικής βραχύχρονη μνήμη -- Μακρόχρονη μνήμη | el_GR |
dc.title | The effects of long-term representations on attentional orienting in visual short-term memory. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Πώς επηρεάζουν οι αναπαραστάσεις της μακρόχρονης μνήμης τον τρόπο που προσανατολίζουμε την προσοχή μας εντός της οπτικής βραχύχρονης μνήμης (ΟΒΜ); Εμπνεόμενοι από προηγούμενα ευρήματα, που προτείνουν ότι τα οικεία αντικείμενα δημιουργούν πολλαπλού τύπου κωδικοποίηση, η οποία ενεργοποιεί τόσο οπτικά όσο και σημασιολογικά ίχνη στη μακρόχρονη μνήμη, συσχετίσαμε μέσω εκπαίδευσης άγνωστα αφηρημένα σχήματα με οικεία αντικείμενα, για να εξετάσουμε τον αντίκτυπο αυτών των πρόσφατα σχηματισμένων αναπαραστάσεων στην απόδοση της ΟΒΜ. Επιπλέον, χειριστήκαμε πειραματικά τον τρόπο της εκπαίδευσης, ώστε να περιλαμβάνει τις νοητικές συσχετίσεις των αφηρημένων σχημάτων είτε α) με οπτικά οικεία αντικείμενα (εικόνες γνωστών ζώων), είτε β) με ακουστικά οικεία αντικείμενα (τον ήχο του ονόματος αυτών των ζώων), προκειμένου να εξετάσουμε τυχόν επιδράσεις του τρόπου παρουσίασης στη δύναμη των διανοητικών συσχετίσεων.
Νεαροί ενήλικες κατανεμήθηκαν σε τρείς διαφορετικές ομάδες: δύο πειραματικές (μία ανά τρόπο παρουσίασης) που πραγματοποίησαν την εκπαίδευση / συσχέτιση και μία ομάδα ελέγχου που δεν έκανε εκπαίδευση. Αργότερα, όλες οι ομάδες πραγματοποίησαν ένα έργο προσανατολισμού προσοχής (ΕΠΠ). Στο ΕΠΠ οι συμμετέχοντες έπρεπε να αποφασίσουν την παρουσία ή όχι ενός προς ανίχνευση αντικειμένου σε έναν πίνακα μνήμης που είχε παρουσιαστεί προηγουμένως και αποτελούνταν από τέσσερις διαφορετικές εικόνες (γνωστών ζώων ή άγνωστων αφηρημένων σχημάτων). Κατά τη διάρκεια της περιόδου διατήρησης, χρησιμοποιήσαμε οπτικοχωρικές ενδείξεις προσοχής, για να κατευθύνουμε την προσοχή των συμμετεχόντων σε συγκεκριμένες τοποθεσίες μέσα στη μνημονική αναπαράσταση του πίνακα που διατηρούσαν στην ΟΒΜ.
Οι αναλύσεις των δεδομένων κατέληξαν σε τρία βασικά ευρήματα. Πρώτον, όλοι οι συμμετέχοντες ήταν πιο ακριβείς στα οικεία αντικείμενα σε σύγκριση με τα άγνωστα αφηρημένα σχήματα. Δεύτερον, όλοι οι συμμετέχοντες ήταν πιο ακριβείς και ταχύτεροι, όταν οι οπτικοχωρικές ενδείξεις προσοχής ήταν χωρικά ενημερωτικές, πράγμα που συνέβαινε τόσο για τα οικεία όσο και για τα άγνωστα αντικείμενα. Τέλος, υπήρξε επίδραση της μάθησης στην ακρίβεια των συμμετεχόντων, γεγονός που υποδηλώνει την ύπαρξη εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Συνολικά, τα ευρήματα συμβάλλουν στην βιβλιογραφία που τονίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ της οικειότητας των πληροφοριών και του προσανατολισμού της προσοχής στην ΟΒΜ. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |