dc.contributor.advisor | Δραγούνη, Μήνα | |
dc.contributor.author | Σπυριδάκη, Αγγελική | |
dc.contributor.other | Spyridaki, Aggeliki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-10-07T11:11:31Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T11:11:31Z | |
dc.date.copyright | 2020-10-07 | |
dc.date.issued | 2020-04 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2020/00145 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4698 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Οι «από τα κάτω» πρακτικές είναι ένα φαινόμενο της δημόσιας σφαίρας που τα τελευταία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον ακαδημαϊκών και υπερεθνικών φορέων χάραξης πολιτικής καθώς αναγνωρίζεται σταδιακά η αποτελεσματικότητά του ως μέσο χάραξης και υλοποίησης πολιτικής. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προσφέρει στην περαιτέρω κατανόηση του φαινομένου αυτού εστιάζοντας στις «από τα κάτω» πολιτιστικές δράσεις και τη δυναμική σχέση τους με το θεσμικό πλαίσιο πολιτιστικής πολιτικής. Μέσα από πρωτογενή και δευτερογενή ποιοτική έρευνα μελετάται η σύγχρονη πολιτική του πολιτισμού, οι «από τα κάτω» πολιτιστικές πρακτικές και το θεσμικό πλαίσιο πολιτιστικής πολιτικής της Ελλάδας στη σύγχρονη δημόσια σφαίρα. Το «Μουσικό Εργαστήρι Λαβύρινθος», ως «από τα κάτω» παράγοντας δράσης στο πολιτιστικό τοπίο της Ελλάδας, αναδεικνύει την πολυεπίπεδη χρησιμότητα, σπουδαιότητα και αναγκαιότητα των πρακτικών αυτών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι «από τα κάτω» πρακτικές αναπτύσσουν «αντιστασιακές» στρατηγικές λειτουργίας και πολιτικής που προσφέρουν εναλλακτικά σημεία θέασης της δημόσιας σφαίρας σε σχέση με τα θεσμικά προσφερόμενα. Διαπιστώνεται εν τέλει, ότι μπορούν υπό προϋποθέσεις να αποτελέσουν μηχανισμό κοινωνικής αναμόρφωσης και ανακατανομής της εξουσίας στη δημόσια σφαίρα με αποτέλεσμα να καλύπτουν το θεσμικό «κενό» που ανακύπτει από την «από τα πάνω» διαχείρισή της. | el_GR |
dc.format.extent | iv, 77 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Πολιτιστική πολιτική | el_GR |
dc.subject | Cultural policy | el_GR |
dc.title | Μελέτη της δυναμικής και της αλληλεπίδρασης των "από τα κάτω" δράσεων με την πολιτιστική πολιτική: η περίπτωση του Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | “Bottom up” practices are a phenomenon of the public sphere which, in recent years, attracts the interest of academics and supranational policy planning bodies since its effectiveness as a means of policy formation and implementation is gradually being recognised. The present postgraduate dissertation provides a further understanding of this phenomenon focusing on "bottom up" cultural activities and their dynamic relation with the institutional framework of cultural policy. Through primary and secondary qualitative research, it was possible to study the modern policy of culture, "bottom up" cultural practices and the institutional framework of cultural policy in modern Greece. "Labyrinth Musical Workshop", as a “bottom up” act in the cultural landscape of Greece, showcases the multilevel utility, importance and necessity of those practices. According to the results of the research, "bottom up" practices develop rebellious operating and policy strategies which offer alternative “viewpoints” of the public sphere in relation to the ones offered institutionally. It is ultimately determined that they can, under certain conditions, act as means of social reform and redistribution of power in the public sphere, thus covering the “institutional gap” which arises from its “top down” management. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |