dc.contributor.advisor | Δημουλά, Βασιλική | |
dc.contributor.author | Στελλάτου, Αλίκη | |
dc.contributor.other | Stellatou, Aliki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-09-17T10:51:11Z | |
dc.date.available | 2020-09-17T10:51:11Z | |
dc.date.copyright | 2020-09-17 | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2020/00119 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4623 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εστιάζει στη μελέτη του μυθιστορήματος της Clarice Lispector Τα κατά Α.Γ. πάθη, σε μια συγκριτική ανάγνωση με τον σύγχρονο φιλοσοφικό λόγο. Ο πυκνός εννοιολογικός λόγος και το πλούσιο σε ιδέες πλαίσιο που διαμορφώνει η συγγραφέας στο εν λόγω έργο, καλεί σε μια βαθύτερη αναγνωστική προσέγγιση σε άμεση συνάρτηση με μια ευρύτερη στοχαστικότητα, στοιχεία τα οποία φέρνουν αντιμέτωπα –ενίοτε και αντιπαραθέτουν– τα δύο πεδία, λογοτεχνία και φιλοσοφία, με τρόπο τέτοιο, ώστε να επιζητείται η ανίχνευση αλληλοεπικαλύψεων, τομών, ή διεισδύσεων του ενός στο άλλο, αναδεικνύοντας τον διαφορετικό τρόπο κωδικοποίησης της εμπειρίας που το κάθε ένα υιοθετεί. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της συγκριτικής αυτής προσέγγισης, αναζητήθηκε σχετική βιβλιογραφία, άρθρα και βιβλία μελετητών και φιλοσόφων, οι οποίοι είτε επιδόθηκαν σε ανάλυση τού υπό εξέταση έργου είτε ανέπτυξαν θεωρητικές αναλύσεις στους ίδιους άξονες, στους οποίους κινήθηκε και η Lispector, ώστε η ερμηνευτική και συγκριτική τους ανάγνωση να αναγνωρίσει συγγένειες, να αποδώσει συγκλίσεις και αποκλίσεις, αλλά και να αποκωδικοποιήσει εκ νέου το λογοτεχνικό κείμενο. Κατά τη διαδικασία αυτή και μέσω ακριβώς της συγγένειας των δύο πεδίων, αναδείχθηκε αφενός η δυνατότητα συνομιλίας μεταξύ τους, αφετέρου όμως και η αδυνατότητα πλήρους συμφωνίας ή επικάλυψής τους, καθώς η λογοτεχνία παρουσιάζει το βίωμα με τρόπο τέτοιο, ώστε φαίνεται πως ο εννοιολογικός χαρακτήρας του στοχαστικού λόγου δεν το καλύπτει απόλυτα. Η εννοιολογική κωδικοποίηση της εμπειρίας από τη φιλοσοφία προσφέρει το κλειδί για την αποκωδικοποίηση της λογοτεχνίας, χωρίς όμως να την απελευθερώνει πλήρως: πάντα υπάρχει κάτι που αδυνατεί να εκφραστεί, κάτι που διαφεύγει για πάντα. | el_GR |
dc.format.extent | 76 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μυθιστόρημα Clarice Lispector -- Τα κατά Α.Γ. πάθη | el_GR |
dc.subject | Clarice Lispector's novel -- The Passion according to G.H. | el_GR |
dc.title | Η συνάντηση με το ζωντανό: Θεωρητικές προσεγγίσεις στο μυθιστόρημα τα Κατά Α.Γ. Πάθη της Clarice Lispector. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This dissertation focuses on the study of Clarice Lispector's novel The Passion According to G.H., and places it in a comparative frame with twentieth century philosophical discourse. The author's dense literary language and rich insights constantly invoke philosophical reflection. But once we respond to the challenge, it turns out that most aspects of Lispector’s text not only juxtapose, but also confront the two discourses, literature and philosophy. The following pages trace the overlappings, intersections, imperceptible interpenetrations of each of the two discourses into each other, while at the same time highlighting the distinctive way each discourse encodes experience. In this respect, the dissertation joins the growing scholarly work on the affinities, convergences and divergences between Lispector and various trends in contemporary continental philosophy. The ultimate goal of its comparative effort is however a reinterpretation of the novel itself, its “re-writing” in light of the new perspectives adduced by theoretical reflection. Even though the latter sparks the proposed new engagement with the text, it turns out that literature is always haunted by a surplus in relation to philosophy, by something that cannot be reduced to conceptual thinking, and which it tries to capture in an infinite effort to broaden the limits of language. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |