Show simple item record

dc.contributor.advisorΑθανασάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΝτώνης, Χαράλαμπος
dc.contributor.otherDonis, Charalambos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-11-26T08:43:46Z
dc.date.available2019-11-26T08:43:46Z
dc.date.copyright2019-11-26
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2019/00199el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4327
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ οικονομική κρίση που έπληξε την Ελλάδα, οδήγησε την χώρα στην εφαρμογή μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής. Τμήμα των μέτρων σκόπευε στην ελάττωση των δαπανών για την Υγεία, μέσω και ελάττωσης της φαρμακευτικής δαπάνης. Μέτρα όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και η χρήση δραστικής ουσίας στην συνταγογράφηση, καθώς και η ανάγκη της αύξησης του μεριδίου των γενοσήμων στην φαρμακευτική αγορά, έδωσαν στον Έλληνα ασθενή δικαίωμα επιλογής φαρμακευτικού σκευάσματος. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που διαμορφώνουν την επιλογή συγκεκριμένου φαρμακευτικού σκευάσματος ανάμεσα στο off-patent πρωτότυπο και τα τυχόν γενόσημα διαθέσιμα για την κάθε δραστική ουσία. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν προέρχονται από έρευνα που σχεδιάστηκε και διενεργήθηκε σε εθνικό επίπεδο από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τηλεφωνικές συνεντεύξεις με την χρήση του συστήματος CATI και την βοήθεια ενός γραπτού δομημένου ερωτηματολογίου. Διενεργήθηκαν περιγραφικές αναλύσεις των μεταβλητών ξεχωριστά αλλά και συνδυαστικά (διμεταβλητών) με την βοήθεια του προγράμματος SPSS. Από την ανάλυση των δεδομένων εξάγεται ότι πρώτη πηγή ενημέρωσης για τους Έλληνες είναι η ιατρική κοινότητα (65,27 % των απαντήσεων), με τους φαρμακοποιούς (12,37%) και το διαδίκτυο (11,81%) να λαμβάνουν τις επόμενες θέσεις. Νοσηλευτές και άλλοι επαγγελματίες υγείας, εκπομπές στο ραδιόφωνο και τηλεόραση, η οικογένεια και ο κοινωνικός περίγυρος, και ο έντυπος τύπος ακολουθούν. Υψηλότερη εμπιστοσύνη δείχνουν στην ιατρική κοινότητα (με βαθμολογία 8,1 στα 10) και τους φαρμακοποιούς (7,4 στα 10) κατά κύριο λόγο, με τις υπόλοιπες πηγές να τυγχάνουν χαμηλότερης αποδοχής. Ιατροί, φαρμακοποιοί και διαδίκτυο προτείνεται να χρησιμοποιηθούν ως μέσο επιρροής που θα διευκολύνει την διείσδυση των γενοσήμων, ενώ η περαιτέρω μελέτη των παραγόντων που εντοπίστηκαν στην έρευνα σε συσχετισμό με διάφορα χαρακτηριστικά του πληθυσμού θα βοηθήσει στην εμβάθυνση και εδραίωση της γνώσης για το αντικείμενο.el_GR
dc.format.extent68 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑσθενοκεντρική φορντίδα
dc.subjectPatient-centered healthcare
dc.subjectΕπιλογή ασθενούς -- Συνταγογράφηση
dc.subjectPatient's choice -- Prescription
dc.titleΟι παράγοντες που διαμορφώνουν την επιλογή του φαρμάκου από τους ασθενείς.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe financial crisis that struck Greece, led the country to implement measures in order to achieve fiscal reform. A part of the aforementioned measures targeted health expenditure, including pharmaceutical spending. E-prescribing, prescribing with the use of INN and the need for increased generics’ use, gave the Greek patient the right of choosing specific brand that the pharmacy would dispense while filling the prescription. In this Master Thesis, the general aim is the investigation of the factors that form the choice of specific brand between the off-patent and the available generics. The data used in the thesis are provided from a national research that was designed and undertaken by the National School of Public Health. The researchers used CATI-assisted telephone interviews with the help of a structured questionnaire. Descriptive statistics and crosstabs data analysis were performed with SPSS. The data processing showed that Greek patients receive information regarding their medicines from the medical community (65,27% of the answers), pharmacists (12,37%), and the Internet (11,81%) as the primal sources. Nurses and other health personnel, radio and television broadcasts, family and friends, and the press follow. Patients seem to trust information deriving from the medical community (8,1 out of 10) and pharmacists (7,4 out of 10) the most. Information received from the other factors were deemed less trustworthy. Doctors, pharmacists and the Internet should be considered as potential assistants of generics’ penetration on the Greek pharmaceutical market. Thorough study of the sources detected in the present thesis in correlation with different population characteristics might help in delving deeper into the subject and strengthening and reaffirming the current knowledge.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record