Show simple item record

dc.contributor.advisorΣτούρνα, Αθηνά
dc.contributor.authorΠαπαμαρκίδου, Κωνσταντίνα
dc.contributor.otherPapamarkidou, Constantina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-10-22T10:05:57Z
dc.date.available2019-10-22T10:05:57Z
dc.date.copyright2019-10-22
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΘΣΠ/2019/00132el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4285
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραιφκές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται την συγγραφή ενός θεατρικού μονόπρακτου κειμένου με τίτλο, «Η Σιωπηλή Υπεροχή της Λευτεριάς», το οποίο είναι εμπνευσμένο από το γενικό νόημα του ήδη υπάρχοντος κλασσικού θεατρικού κειμένου «Η κυρά της θάλασσας», του Χένρικ Ίψεν. Επιχειρείται η καταγραφή της διαδικασίας που προηγήθηκε για την δημιουργία του θεατρικού κειμένου όπως επίσης και όλη η διαδικασία που πραγματοποιήθηκε με βάση την σκηνοθετική και συγγραφική προσέγγιση, για την εξέλιξη και τελική μορφή του κειμένου και το πώς αυτό μεταφέρεται από τον σκηνοθέτη και ταυτόχρονα συγγραφέα στην κατανόηση του κειμένου από τους ηθοποιούς και στην μεταφορά από τον γραπτό λόγο στην δημιουργία μιας παράστασης, η οποία απευθύνεται στο κοινό. Επιπλέον γίνεται αναφορά στα τεχνικά ζητήματα της παράστασης που αφορούν τα κοστούμια, τον φωτισμό, την κίνηση, την μουσική επιμέλεια και τις υποκριτικές μεθόδους και θεατρικών ασκήσεων, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς για την όσο καλύτερη απόδοση τους στις πρόβες και στην σκηνή. Παρατίθενται δείγματα ασκήI σεων που ακολουθήθηκαν για να γίνει εφικτή η συγγραφή 4 του έργου αλλά και η μεταφορά του σε θεατρική παράσταση. Δείγματα ασκήσεων που χρησιμοποιήθηκαν για την προετοιμασία των ηθοποιών παρατίθενται, επίσης. Αναλύονται οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την προετοιμασία των θεατρικών παραστάσεων. Η χρήση ερωτηματολογίων δίνει την ευκαιρία για αξιολόγηση και επανατροφοδότηση, όσο αφορά τη διαδικασία και τις τεχνικές που ακολουθήθηκαν από τη σύλληψη στην παράσταση, με καταληκτικά συμπεράσματα.el_GR
dc.format.extent86 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚλασσικό θέατρο
dc.subjectClassical theater
dc.titleΗ σιωπηλή υπεροχή της λευτεριάς από την σύλληψη στην παράσταση. Θεατρικό μονόπρακτο.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present M.A dissertation deals with the writing of the one-act theatrical text titled "The Silent Supremacy of Liberty," inspired by the general message and meaning of the already existing classical theatrical text "The Lady of the Sea" by Henrik Ibsen. It is attempted to record the process that preceded the creation of the theatrical text as well as the whole process based on the directing and writing approach, the evolution and final form of the text and how it is communicated by the author and director in understanding the text by the actors and the transfer from the written word to the creation of a performance, which is addressed to the public. In addition, the technical aspects of the performance concerning costumes, lighting, movement, music and acting methods and theatrical exercises, which were used by the director and the actors for the best performance in rehearsals and on stage. There are samples of exercises that were followed in order to make it possible to write the theatrical text and also how it was transformed into a theatrical performance. Samples of exercises used for the preparation of the actors are also included. The procedures followed for the preparation of the plays are analyzed. The use of questionnaires answered by members of the audience gives the opportunity for evaluation and feedback as to the process and techniques followed by the conception in the show, with meaningful conclusions.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record