dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να αξιολογήσει τη συνολική απόδοση και λειτουργία της ΔΟΥ Χαλκίδας στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας το μοντέλο του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης (ΚΠΑ). Για το σκοπό αυτό ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε 50 υπαλλήλους της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σε γενικές γραμμές τόσο η υφιστάμενη διοικητική και επιχειρησιακή λειτουργία της ΔΟΥ όσο και το επίπεδο της ποιότητας των υπηρεσιών της κινείται σε μέτρια με χαμηλά επίπεδα, εγείροντας προβληματισμούς για τη συνολική αποτελεσματικότητα του οργανισμού. Πιο αναλυτικά, η συνολική βαθμολογία στο ΚΠΑ της ΔΟΥ Χαλκίδας στην κλίμακα 0-100 ήταν 27. Όσον αφορά τα κριτήρια προϋποθέσεων (1-5) και μεταφέροντας τα αποτελέσματα στα στάδια του κύκλου ποιότητας (προγραμματισμός, εκτέλεση, έλεγχος, ανάδραση, ολοκληρωμένη εφαρμογή κύκλου ποιότητας), η συγκεκριμένη υπηρεσία βρίσκεται στην αρχική φάση του προγραμματισμού, και μάλιστα αυτό ισχύει και για τα πέντε κριτήρια. Παράλληλα, και στο επίπεδο επίτευξης των αποτελεσμάτων η έρευνα έδειξε ότι η συγκεκριμένη ΔΟΥ κινείται ανάμεσα στην ύπαρξη μετρήσιμων αποτελεσμάτων που δείχνουν αρνητικές τάσεις ή αποκλίσεις από τους σχετικούς στόχους και σε αποτελέσματα που δείχνουν σταθερές τάσεις ή επιτυχία ορισμένων από τους σχετικούς στόχους.
Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη γενικότερη αδυναμία του ελληνικού δημόσιου τομέα να προσφέρει υπηρεσίες στους πολίτες που να ικανοποιούν τις ανάγκες τους και να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους. Σε γενικές γραμμές, το Ελληνικό δημόσιο πρέπει να χρησιμοποιεί συστηματικότερα εργαλεία ΔΟΠ όπως είναι το ΚΠΑ. Η χρήση τους θα βοηθήσει στη συνολική αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών, σε μια προσπάθεια σύγκλισης με τις αναπτυγμένες οικονομίες της Βόρειας Ευρώπης. Η χρήση όμως του ΚΠΑ δεν μπορεί να είναι αποσπασματική. Πρέπει να εφαρμόζεται σε συνεχή βάση, να προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα και ανατροφοδότηση με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων οργανισμών.
Τέλος, η παρούσα διατριβή προσφέρει περαιτέρω υποστήριξη στα αποτελέσματα ερευνών όπως αυτά των Thijs&Staes (2005), Matei&Lazēr (2011), Tomaževič, Seljak&Aristovnik (2016), Τσιόκα και συν. (2016) και Ευκαρπίδη (2016) που αναδεικνύουν τη χρησιμότητα του ΚΠΑ για την αξιολόγηση των δημόσιων οργανισμών, καθιστώντας το ως ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία της ΔΟΠ, που προσαρμόζεται εύκολα στις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε υπηρεσίας. | el_GR |