Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΚοσμόπουλος, Δημήτρης
dc.date.accessioned2018-10-18T07:02:30Z
dc.date.available2018-10-18T07:02:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationΠερίληψη: Στα τρία περίφημα κείμενά του για την λυρική τέχνη (Ο λυρισμός του εγώ, ο λυρισμός του εμείς, ο λυρισμός των όλων, 1916) ο μείζων της λυρικής μας τέχνης Κωστής Παλαμάς όριζε τον λυρισμό ως οντολογική κατηγορία πολύ πλατύτερη από την αισθητική επίτευξη. Στην ίδια προοπτική που συγκροτεί την ενότητα της λυρικής ποιητικής μας παρακαταθήκης, ο Άγγελος Σικελιανός, στο περίφημο κείμενό του «Η φύση και η ουσία του Λυρισμού» (1936), εννοεί τον λυρισμό ο οποίος ξεκινά από την συλλογική ποιητική έκφραση και φθάνει στις προσωπικές μορφικές αποκρυσταλλώσεις της νεωτερικής περιόδου, δηλαδή της εποχής του ατομικού καλλιτέχνη, ως «[…] έναν τρόπο σταθερό, τον πόλο μιας υπέρτατης αρχής, της αρχής της υπερβατικότητας (principe de transcendence), καθώς η αρχή αυτή είναι συσσωματωμένη με το πιο βαθύ κεφάλαιο της ανθρώπινης αισθαντικότητας[…]». Υπό την ίδια προοπτική ανιχνεύουν την λυρική τέχνη οι μείζονες ποιητές μας από την γενιά του ’30 έως σήμερα. Στην εισήγηση αυτή διερευνάται η εκβολή αυτού του συνεχούς αιτήματος προσωπικού και συλλογικού, στην ποιητική αρχιτεκτονική την οποία συγκροτεί το ποιητικό οικοδόμημα του έργου του Κυριάκου Χαραλαμπίδη. Ενός έργου με βαθιά συνέχεια και αενάως μεταμορφωτική δύναμη, στο οποίο αποδεικνύεται η διαρκής παρουσία και επαναφορά του λυρικού αιτήματος, όπως αυτό ορίζεται εκ του ποιητικού αποτελέσματος, στους αληθινούς ποιητές μας, από τον Σολωμό έως και σήμερα.el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3790
dc.descriptionΠερίληψη: Στα τρία περίφημα κείμενά του για την λυρική τέχνη (Ο λυρισμός του εγώ, ο λυρισμός του εμείς, ο λυρισμός των όλων, 1916) ο μείζων της λυρικής μας τέχνης Κωστής Παλαμάς όριζε τον λυρισμό ως οντολογική κατηγορία πολύ πλατύτερη από την αισθητική επίτευξη. Στην ίδια προοπτική που συγκροτεί την ενότητα της λυρικής ποιητικής μας παρακαταθήκης, ο Άγγελος Σικελιανός, στο περίφημο κείμενό του «Η φύση και η ουσία του Λυρισμού» (1936), εννοεί τον λυρισμό ο οποίος ξεκινά από την συλλογική ποιητική έκφραση και φθάνει στις προσωπικές μορφικές αποκρυσταλλώσεις της νεωτερικής περιόδου, δηλαδή της εποχής του ατομικού καλλιτέχνη, ως «[…] έναν τρόπο σταθερό, τον πόλο μιας υπέρτατης αρχής, της αρχής της υπερβατικότητας (principe de transcendence), καθώς η αρχή αυτή είναι συσσωματωμένη με το πιο βαθύ κεφάλαιο της ανθρώπινης αισθαντικότητας[…]». Υπό την ίδια προοπτική ανιχνεύουν την λυρική τέχνη οι μείζονες ποιητές μας από την γενιά του ’30 έως σήμερα. Στην εισήγηση αυτή διερευνάται η εκβολή αυτού του συνεχούς αιτήματος προσωπικού και συλλογικού, στην ποιητική αρχιτεκτονική την οποία συγκροτεί το ποιητικό οικοδόμημα του έργου του Κυριάκου Χαραλαμπίδη. Ενός έργου με βαθιά συνέχεια και αενάως μεταμορφωτική δύναμη, στο οποίο αποδεικνύεται η διαρκής παρουσία και επαναφορά του λυρικού αιτήματος, όπως αυτό ορίζεται εκ του ποιητικού αποτελέσματος, στους αληθινούς ποιητές μας, από τον Σολωμό έως και σήμερα.el_GR
dc.description.abstractΠερίληψη: Στα τρία περίφημα κείμενά του για την λυρική τέχνη (Ο λυρισμός του εγώ, ο λυρισμός του εμείς, ο λυρισμός των όλων, 1916) ο μείζων της λυρικής μας τέχνης Κωστής Παλαμάς όριζε τον λυρισμό ως οντολογική κατηγορία πολύ πλατύτερη από την αισθητική επίτευξη. Στην ίδια προοπτική που συγκροτεί την ενότητα της λυρικής ποιητικής μας παρακαταθήκης, ο Άγγελος Σικελιανός, στο περίφημο κείμενό του «Η φύση και η ουσία του Λυρισμού» (1936), εννοεί τον λυρισμό ο οποίος ξεκινά από την συλλογική ποιητική έκφραση και φθάνει στις προσωπικές μορφικές αποκρυσταλλώσεις της νεωτερικής περιόδου, δηλαδή της εποχής του ατομικού καλλιτέχνη, ως «[…] έναν τρόπο σταθερό, τον πόλο μιας υπέρτατης αρχής, της αρχής της υπερβατικότητας (principe de transcendence), καθώς η αρχή αυτή είναι συσσωματωμένη με το πιο βαθύ κεφάλαιο της ανθρώπινης αισθαντικότητας[…]». Υπό την ίδια προοπτική ανιχνεύουν την λυρική τέχνη οι μείζονες ποιητές μας από την γενιά του ’30 έως σήμερα. Στην εισήγηση αυτή διερευνάται η εκβολή αυτού του συνεχούς αιτήματος προσωπικού και συλλογικού, στην ποιητική αρχιτεκτονική την οποία συγκροτεί το ποιητικό οικοδόμημα του έργου του Κυριάκου Χαραλαμπίδη. Ενός έργου με βαθιά συνέχεια και αενάως μεταμορφωτική δύναμη, στο οποίο αποδεικνύεται η διαρκής παρουσία και επαναφορά του λυρικού αιτήματος, όπως αυτό ορίζεται εκ του ποιητικού αποτελέσματος, στους αληθινούς ποιητές μας, από τον Σολωμό έως και σήμερα.el_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΚυριάκος Χαραλαμπίδης, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, Διεθνές Συνέδριο «Κυριάκου Χαραλαμπίδη Επίσκεψις», Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», Κωστής Παλαμάς, λυρισμός, Άγγελος Σικελιανός, αρχή της υπερβατικότητας, Διονύσιος Σολωμός, Γενιά του ᾽30, Πρώτη πηγή (1961), Η άγνοια του νερού (1967), Το αγγείο με τα σχήματα (1973), Αχαιών Ακτή (1977), Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (1982), Θόλος (1989), Μεθιστορία (1995), Δοκίμιν (2000), Αιγιαλούσης επίσκεψις (2003), Κυδώνιον μήλον (2006) Ολισθηρός Ιστός (2009), Ίμερος (2012), Στη Γλώσσα της Υφαντικής (2013), Ηλίου και σελήνης άλως (2015)el_GR
dc.titleΟ Κυριάκος Χαραλαμπίδης και το λυρικό αίτημαel_GR
dc.typeOtherel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής