dc.contributor.advisor | Μηλιαρέσης, Γιώργος | |
dc.contributor.author | Καρατζάνης, Χριστόφορος | |
dc.contributor.other | Karatzanis, Christoforos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-08-31T07:18:04Z | |
dc.date.available | 2018-08-31T07:18:04Z | |
dc.date.copyright | 2018-08-30 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.other | ΔΠΠ/2018/00170 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3636 | |
dc.description | Περιέχει βιλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή έχει σκοπό την δυνητική παρακολούθηση της εξέλιξης των τεχνικών έργων αποκατάστασης σε κατολισθέν πρανές με χρήση δεδομένων υπέρ-υψηλής ευκρίνειας από Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος.
Οι στόχοι της εργασίας είναι αρχικά η τεχνική αξιολόγηση εκτεταμένης σε έκταση κατολίσθησης από δεδομένα υπέρ-υψηλής ανάλυσης με σύνθεση ψηφιακών υψομετρικών δεδομένων (ΨΥΜΕ), στη συνέχεια η εκτίμηση των επιπτώσεων και ο προγραμματισμός των τεχνικών έργων αποκατάστασης, και τέλος, η δυνατότητα επαναπροσδιορισμού των τεχνικών έργων ανάλογα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν κατά την εξέλιξη των εργασιών.
Το βασικό ερευνητικό ερώτημα αφορά στην αξιολόγηση και ένταξη της σύγχρονης τεχνολογίας των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών στην αξιολόγηση κατολισθητικών φαινομένων με ασφάλεια, συνοπτικό τρόπο, και με σύνθεση δεδομένων με υπέρ-υψηλή χωρική ανάλυση, σε χρονικές στιγμές της επιλογής μας, που δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί στο πεδίο λόγω κόστους και επικινδυνότητας αλλά και τη διερεύνηση της δυνατότητας ένταξης της σύγχρονης τεχνολογίας των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών στην υλοποίηση και παρακολούθηση τεχνικών έργων σε τοπικό, αλλά και περιφερειακό επίπεδο.
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι ψηφιακοί ορθοφωτοχάρτες και ψηφιακά μοντέλα υπερύψηλης ανάλυσης. που ενδεχομένως θα οριοθετήσουν ζώνες διαφορικής επικινδυνότητας ως προς το υπό μελέτη φαινόμενο, θα υποστηρίξουν την λήψη αποφάσεων σε σχέση με τα έργα αποκατάστασης, θα βοηθήσουν στον προγραμματισμό των εργασιών και τέλος, θα επιτρέψουν την ασφαλή πρόσβαση μέσω τηλεπισκοπικών εικόνων στο πεδίο.
Η αναγκαιότητα και σπουδαιότητα της έρευνας συσχετίζεται τόσο με την μείωση του κόστους και την καλύτερη εποπτεία αλλά και την κλιματική αλλαγή αφού τα ακραία καιρικά φαινόμενα που αποτελούν ένα πολύ σημαντικό παράγοντα (βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης) στην χωρική εκδήλωση κατολισθήσεων. Εκτιμάται ότι τα κατολισθητικά φαινόμενα θα είναι πιο συχνά, πιο έντονα και με μεγαλύτερη χωρική έκταση, με αποτέλεσμα μεγάλες καταστροφές στις υποδομές (οδικό δίκτυο, φράγματα,, καλλιεργήσιμες εκτάσεις, στους οικισμούς κ.α). Από την άλλη πλευρά η πρόσβαση σε πεδίο κατολίσθησης είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, μειώνοντας τις δυνατότητες ακριβούς χωρικής εκτίμησης των επιπτώσεων με παραδοσιακές μεθόδους. Επομένως προκειμένου να αποτυπωθεί το συμβάν με μεγάλη χωρική ακρίβεια, να προσδιορισθούν επακριβώς τα έργα αποκατάστασης, και να παρακολουθηθεί η εξέλιξη τους, είναι απαραίτητο να διερευνηθούν οι δυνατότητες που προσφέρουν τα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών -και το αντίστοιχο λογισμικό- σε αυτό το πεδίο.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή δομείται σε πέντε κεφάλαια: Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται και αναλύονται βασικές έννοιες όσο αφορά τις κατολισθήσεις, την κλιματική αλλαγή και τον ρόλο που έχει διαδραματίσει στην εκδήλωση αυτών. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για την εφαρμογή των κατάλληλων τεχνολογιών για την ανίχνευση, παρακολούθηση και έγκαιρη προειδοποίηση για την εξέλιξη των κατολισθητικών φαινομένων ανά τον κόσμο και τη σημασία αυτών για τον μετριασμό του κινδύνου. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά την περιοχή αποτύπωσης της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, τον εξοπλισμό και τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν για τη λήψη και επεξεργασία των δεδομένων. Στο κεφάλαιο αυτό δίνονται και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν με το Μη Επανδρωμένο Ιπτάμενο Όχημα (Μ.Ε.Ι.Ο.) 3DR SOLO, εξοπλισμένο με την κάμερα GoPro Hero 4 Black. Το τέταρτο κεφάλαιο αφορά στο σχολιασμό των αποτελεσμάτων από την αποτύπωση της κατολίσθησης. Αναφέρονται αναλυτικότερα τα υπέρ της χρήσης Μη Επανδρωμένου Ιπτάμενου Οχήματος (Μ.Ε.Ι.Ο.) στην έρευνα της κατολίσθησης του φράγματος του Αποσελέμη. Στο πέμπτο κεφάλαιο βρίσκονται τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τα αποτελέσματα της αποτύπωσης. | el_GR |
dc.format.extent | xv, 145 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Χωρική ανάλυση | el_GR |
dc.subject | Spatial resolution | el_GR |
dc.subject | Χωρική ανάλυση -- Μη επανδρωμένο αεροσκάφος | el_GR |
dc.subject | Spatial analysis -- Drone | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση και δυνητική παρακολούθηση της εξέλιξης των τεχνικών έργων αποκατάστασης σε κατολισθέν πρανές με χρήση δεδομένων υπέρ-υψηλής ευκρίνειας απο μη επανδρωμένο αεροσκάφος (Drone). (Εφαρμογή στον υπερχειλιστή του φράγματος Αποσελέμη, Α. Κρήτη) | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This paper examines monitoring and evaluation of restoration development techniques in landslides, using data from UAVs. It is about the presentation of this new and cost-effective three-dimensional photo formatting method.
The objectives of this paper are the technical assessment of the extent of landslide from ultra high resolution data by composing DEMs and photo mosaics, the impact assessment and planning of remedial engineering projects and the the possibility of redefining the technical works according to the new data that arise during the progress of the works.
The main research question concerns the evaluation and integration of modern drones technology in the assessment of landslide phenomena safely, in a concise way, and with data synthesis with ultra-high spatial resolution at times of our choice that cannot be implemented in the field due to cost and risk, and exploring the possibility of incorporating modern drones technology into the implementation and monitoring of technical projects at local and regional level.
The expected results are digital orthophotomaps and digital elevation models of ultra-high resolution. To support decision-making in relation to restoration projects and assist in the planning of work, allowing secure access to the field through remote sensing terrain visualization.
The necessity and importance of this research effort is related both to cost reductions and better surveillance but also to climate change since extreme weather events, which are a very important factor (heavy rainfall), in the spatial manifestation of landslides. It is estimated that landslide phenomena will be more frequent, more intense and with greater spatial extent, resulting in major disasters in infrastructure (road network, dams, arable land, settlements, etc.). On the other hand, access to landslide is extremely risky, reducing the scope for accurate spatial impact assessment using traditional methods. Therefore, in order to capture the event with great spatial accuracy, accurately identify the recovery works, and monitor the landslide process evolution in time and in space, it is necessary to explore the possibilities offered by the drones - and the corresponding software - in this field. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |