dc.contributor.advisor | Σοφιανοπούλου, Στέλλα | |
dc.contributor.author | Κοτσώνας, Παναγιώτης | |
dc.contributor.other | Kotsonas, Panagiotis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-03-27T11:19:47Z | |
dc.date.available | 2018-03-27T11:19:47Z | |
dc.date.copyright | 2018-03-27 | |
dc.date.issued | 2018-01 | |
dc.identifier.other | ΔΤΠ/2018/00075 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3346 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε προκειμένου να εξερευνήσει το περιβάλλον μέσα στο οποίο σκέφτεται και ενεργεί ο ηγέτης τόσο στις Ένοπλες Δυνάμεις όσο και στις Επιχειρήσεις, αναπτύσσοντας τις ηγετικές του ικανότητες. Εξαιτίας της διαφορετικότητας των δυο παραπάνω κλάδων της κοινωνίας μας, η σύγκρισή τους μοιάζει δύσκολη, διότι η αποστολή τους είναι διαφορετική. Ωστόσο, η κινητήρια δύναμη αμφοτέρων είναι το ανθρώπινο δυναμικό και η προσήλωση στην επίτευξη του τελικού σκοπού, την επιτυχία. Η επίτευξη ενός στόχου είναι αποτέλεσμα σύμπραξης πολλών ατόμων και ενός ηγέτη, που με κατάλληλες μεθόδους οδηγεί και προπορεύεται των υπολοίπων. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο να παρατεθούν αρχικά τα εξελικτικά μοντέλα της ηγεσίας από την αρχαιότητα έως την σύγχρονη εποχή. Επιπρόσθετα, αναδεικνύεται η ανάγκη να παρουσιασθούν εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της προσωπικότητας και του χαρακτήρα του ηγέτη στις Ένοπλες Δυνάμεις και τις Επιχειρήσεις. Η διάκριση μεταξύ ηγέτη και διευθυντή (manager) θα επισημανθεί από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την παρακίνηση και διοίκηση των υφισταμένων, από τη διαφορετικότητα στον τρόπο λήψης των αποφάσεων και από την ευελιξία και την αναπροσαρμοστικότητα σε περιόδους κρίσεων. Συμπερασματικά, γίνεται σαφές ότι χρειάζεται περαιτέρω σπουδή για την διάκριση των γνωρισμάτων που περικλείονται στον όρο του ηγέτη και στον όρο του μάνατζερ, με τον πρώτο να βρίσκει πρόσφορο έδαφος στις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως αυτό συνάγεται από τη συγκεκριμένη μελέτη. Τέλος, προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντική μελέτη και πρακτική εφαρμογή. | el_GR |
dc.format.extent | 53 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ηγεσία -- Ένοπλες δυνάμεις | el_GR |
dc.subject | Leadership -- Military | el_GR |
dc.title | Ηγεσία και διοίκηση στις ένοπλες δυνάμεις και επιχειρήσεις | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present study aims at investigating the environment in which the leader thinks and acts either within the Army or within an organization, developing his leading skills. Due to the discrepancy of the above sectors of society, the comparison between the two may seem perplexing as to their different objectives. However, the common denominator of the two lies in human resources and in the perseverance in the accomplishment of the ultimate target, which is success. The attainment of a goal results from the coalition of many people but one leader who uses appropriate methods to guide and surpass the others. It is, therefore, imperative to firstly outlay the emerging leadership models from antiquity to the present day. Moreover, it becomes more than necessary to present those special traits that constitute the personality and the character of a leader in a military and a managerial context. The distinction between a leader and a manager will be further illustrated from the approaches used to motivate and organize subordinates, the divergence in decision making and from the flexibility and ability to reform in times of turmoil. To conclude, it becomes clear that supplementary research will be needed in order to pinpoint the dissimilarities entailed in both terms, of the leader and the manager, with the former prevailing in the Military, as it emerges from the present study. In the end, we propose directions for future research and specific recommendations. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |