Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυριακάκης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΓιατράκου, Δήμητρα
dc.contributor.otherGiatrakou, Demetra
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-03-01T10:33:34Z
dc.date.available2018-03-01T10:33:34Z
dc.date.copyright2018-03-01
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.otherΠΠΑ/2018/00051el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3315
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή πραγματεύεται το θέαμα ως πολιτισμικό φαινόμενο. Στο πλαίσιο αυτό, θα διερευνήσουμε τις κοινωνικές, πολιτικές και ιδεολογικές συνιστώσες διαφορετικών ιστορικών περιόδων δια μέσου επιλεγμένων κινηματογραφικών ταινιών του είδους της επιστημονικής φαντασίας, δράσης και περιπέτειας στις οποίες κατά κύριο λόγο διακρίνεται έντονα το στοιχείο του θεάματος. Με αφετηρία τη μελέτη του Tom Gunning για τον «κινηματογράφο των εντυπώσεων» κατά τη διάρκεια του πρώιμου κινηματογράφου, συζητούνται οι έννοιες του κινηματογραφικού θεάματος και των εγγενών χαρακτηριστικών του, τα οποία σε συγκερασμό με το χαρακτήρα της αφηγηματικής δομής συγκροτούν αναλόγως την συναισθηματική και αισθαντική ενεργοποίηση του θεατή. Επιπρόσθετα, προσδιορίζεται η διαρκώς μεταβαλλόμενη φύση του κινηματογραφικού μέσου ως δείκτη επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων με συνεπακόλουθο την αναζήτηση ενός εναλλακτικού μοντέλου θέασης και προσέγγισης της σύγχρονης οπτικής κουλτούρας.el_GR
dc.format.extentvii, 94 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕναλλακτικά μοντέλα θέασηςel_GR
dc.subjectAlternative model of viewingel_GR
dc.titleΤο θέαμα στον σύγχρονο κινηματογράφοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis master thesis deals with spectacle as a cultural phenomenon. In this context, we aim to explore the social, political and ideological components of different historical periods through selected cinematographic films such as science fiction, action and adventure, in which, the element of spectacle is predominantly distinguished. Starting with Tom Gunning’s study in relation to the «cinema of attractions» during early cinema, the concepts of cinematic spectacle and its inherent characteristics are discussed, which, in combination with the narrative structure, comprised the emotional and sensual activation of the viewer. In addition, the constantly changing nature of the cinematographic medium is identified as an indicator of scientific and technological developments, with the consequence of looking for an alternative model of viewing and approaching the modern visual culture.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record