dc.contributor.advisor | Τιμπλαλέξη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Αρταπυρίδου, Μάρθα | |
dc.contributor.other | Artapyridou, Martha | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-18 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-18T12:26:22Z | |
dc.date.available | 2017-09-18T12:26:22Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-09-18 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00081 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3160 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η μεταπτυχιακή διατριβή με τίτλο Αναστοχαστική μελέτη της συγγραφής του θεατρικού έργου Σκοτείνιασε και οι ηρωίδες του Tennessee Williams φορούσαν ακόμα σκούρα γυαλιά ηλίου και σκηνοθετική πρόταση εξετάζει και περιγράφει τη διαδικασία συγγραφής του εν λόγω θεατρικού κειμένου από την υποφαινόμενη, ενώ παρέχει μια απόπειρα προσδιορισμού σκηνοθετικής του προσέγγισης. Αναλύει τις πολλαπλές διαστάσεις του κειμένου, όπως προέκυψε από την μελέτη πέντε σημαντικών έργων του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέα Tennessee Williams (1911-1983). Οι ηρωίδες των πέντε θεατρικών έργων, Λάουρα (Γυάλινος κόσμος), Μπλανς (Λεωφορείο ο Πόθος), Πριγκηπέσα (Ορφέας στον Άδη), Αλεξάνδρα (Γλυκό πουλί της νιότης), Χάννα (Νύχτα της Ιγκουάνα), προκάλεσαν το ενδιαφέρον για το δραματουργικό αδιέξοδο τους.
Η ιδέα ήταν να τους δοθεί η δυνατότητα να συνομιλήσουν με τον συγγραφέα, για όσα εκείνος οραματίστηκε για αυτές ως δραματικά πρόσωπα και την έκβαση των ιστοριών τους. Η εκτενής αναφορά της μεταπτυχιακής διατριβής στα ιδιαίτερα γνωρίσματα των προσωπικοτήτων τους και των συνθηκών των ζωών τους κρίθηκε απαραίτητη, για να αποδοθεί με μεγαλύτερη ευκρίνεια η εικόνα της καθεμίας, καθώς και οι βιωματικοί συσχετισμοί τους με το πρόσωπο του Williams.
Στόχοι της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η αναστοχαστική ανάλυση της σύνθεσης του νέου θεατρικού κειμένου, της δομής και του περιεχομένου του, όπως από ποια στοιχεία δημιουργήθηκε, πώς δομήθηκε, ποια ήταν τα βασικά μοτίβα με τα οποία ασχολήθηκε, τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά των ηρωίδων στα οποία εντρύφησε, ώστε να δοθεί μια επαρκής και ισχυρή παρουσίαση των πέντε δραματικών γυναικείων χαρακτήρων, με κύριο εργαλείο την προσέγγιση του Roland Barthes για το Κείμενο, και η συγκρότηση μιας σκηνοθετικής πρότασης που καθοδηγείται από την παραστασιακή φόρμα του κειμένου. Σκηνή με σκηνή στήνεται μια υποθετική παράσταση, επεξεργασμένη με όλα εκείνα τα στοιχεία, τα οποία θα προσεγγίσουν το όραμα της υποφαινόμενης για το κείμενο. Η πρόταση περιλαμβάνει τα σκηνικά χαρακτηριστικά που πλαισιώνουν μια παράσταση, στοιχεία όπως ο φωτισμός, η μουσική, η ατμόσφαιρα, το σκηνικό, τα κοστούμια και η υποκριτική μέθοδος. | el_GR |
dc.format.extent | 70 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Williams, Tennessee -- 1911-1983 | el_GR |
dc.title | Αναστοχαστική μελέτη της συγγραφής του θεατρικού έργου "Σκοτείνιασε και οι ηρωίδες του Tennesse Williams φορούσαν ακόμα σκούρα γυαλιά ήλιου" και σκηνοθετική πρόταση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The MA dissertation “Reflective study of the play writing process of the play It got dark and Tennessee Williams' heroines were still wearing dark glasses and directing suggestion” describes and examines the play writing process of the specific play and provides an attempt for a directing proposal. More specifically, it analyses the multiple dimensions of
a new play that emerged from the deconstruction and synthesis of elements deriving from the American playwright Tennessee Williams' (1911-1983) five plays and their heroines, those being Laura (Glass Menagerie), Blanche (Streetcar named Desire), Princess (Orpheus Descending), Alexandra (Sweet Bird of Youth) and Hanna (Night of Iguana), who caused particular interest due to their dramaturgical lives’ dead-ends. The main idea behind the writing of this play was to offer the five heroines a chance to speak with their writer about all the destinies that he envisioned for each one of them as dramatic characters.
The main aims of the current MA dissertation is the reflective analysis of the play synthesis, its form and content, and of elements such as its basic patterns, the dominant characteristics of the heroines as they pass on to the new play. The provision of a thorough discussion of the heroines' personalities and life circumstances was considered crucial for the better understanding of each one of them, as well as their biographical correlations with Williams.
The main theoretical tools of the MA dissertation are dramaturgical analysis and Roland Barthes' approach on the Text. Another aim is the formation of a directing suggestion that is driven by the performative form of the new play. With a scene breakdown, a hypothetical, possible performance is put forward, accompanied by a thorough description of potential scenic elements such as lighting, music and sound, atmosphere, set, props, costumes and acting technique. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |