Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκρος, Χρήστος
dc.contributor.authorΓκαϊδατζή, Αθανασία
dc.contributor.otherGkaidatzi, Athanasia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-15
dc.date.accessioned2017-09-15T09:32:13Z
dc.date.available2017-09-15T09:32:13Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-15
dc.identifier.otherΔΜΥ/2017/00397el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3147
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, είναι πολύ σημαντική για τη διασφάλιση ενός υψηλού επιπέδου υγείας των πολιτών μίας χώρας. Λόγω της σημαντικότητας της, οι κυβερνήσεις των χωρών καθώς επίσης και οι αρμόδιες αρχές των συστημάτων υγείας των χωρών, έχουν προχωρήσει στη δημιουργία δεικτών, για την αξιολόγησή της. Ένας από τους δείκτες αυτούς είναι η ικανοποίηση των ασθενών, η οποία αφορά στην κάλυψη των αναγκών που έχουν οι ασθενείς αναφορικά με την υγεία τους και συμβάλει σημαντικά στη διαχείριση της ασθένειας τους. Από τις σύγχρονες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί προκύπτει, ότι σημαντικό μέρος των Ελλήνων πολιτών που έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες υγείας της χώρας, έχει λάβει υψηλό επίπεδο ικανοποίησης. Η παρούσα έρευνα, προσπάθησε και αυτή να διερευνήσει το επίπεδο ικανοποίησης που λαμβάνει μία συγκεκριμένη ομάδα ασθενών. Ειδικότερα, στόχος της ήταν η διερεύνηση του επιπέδου ικανοποίησης που λαμβάνουν οι ασθενείς που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της νεφρικής νόσου, από το νεφρολογικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Διδυμοτείχου. Στην έρευνα συμμετείχαν 33 ασθενείς, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Από τα αποτελέσματα προέκυψε, μέτριος προς υψηλός βαθμός ικανοποίησης αναφορικά με το περιβάλλον του νοσοκομείου, υψηλός βαθμός ικανοποίησης ως προς την ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα και μέτριος βαθμός ικανοποίησης ως προς το διοικητικό προσωπικό. Επίσης, δεν προέκυψε κάποια σημαντική συσχέτιση μεταξύ φύλου και βαθμού ικανοποίησης, όπως επίσης και μεταξύ ηλικίας και βαθμού ικανοποίησης. Καταληκτικά, οι ασθενείς που συμμετείχαν στην έρευνα, εντόπισαν βασικές ελλείψεις ως προς τη στελέχωση, τα αναλώσιμα και τον τεχνολογικό εξοπλισμό, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνηθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στο νεφρολογικό τομέα του Γενικού Νοσοκομείου Διδυμοτείχου σε συνάρτηση με την ικανοποίηση των ασθενών που προσέρχονται σε αυτό. Μεθοδολογία: Για το σκοπό της παρούσας έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική προσέγγιση, η οποία αποτελεί και μία από τις συνηθέστερες μορφές έρευνας που επιλέγονται στα κοινωνικά και ανθρωπιστικά πεδία. Το εργαλείο της έρευνας που χρησιμοποιήθηκε στην παρούσα εργασία είναι το ερωτηματολόγιο. Ο αριθμός των ατόμων που συμμετείχε στην έρευνα ανέρχεται στους 33 ασθενείς που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της νεφρικής νόσου και επιλέχθηκαν με το κριτήριο αφενός να έχουν την υπό μελέτη πάθηση και αφετέρου να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί και παρέχονται από το Γενικό Νοσοκομείο Διδυμοτείχου. Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν στους ασθενείς στο τέλος της διαδικασίας της αιμοκάθαρσης, ώστε οι απαντήσεις τους να αντιπροσωπεύουν τις υπηρεσίες που λαμβάνουν. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι η πλειοψηφία των ασθενών που συμμετείχαν στην έρευνα είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες που δέχτηκαν στο πλαίσιο της φροντίδας τους. Συγκεντρωτικά, από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα παρουσιάζουν μετρίου προς υψηλού βαθμού ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες που αφορούν το περιβάλλον του νοσοκομείου. Επίσης, από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι ασθενείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση εκφράζουν πάρα πολύ μεγάλη ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες που αφορούν την ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα. Ωστόσο, οι ασθενείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση εκφράζουν μέτρια ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες που αφορούν το διοικητικό προσωπικό. Τέλος, από τη διερεύνηση των απόψεων των ασθενών αναφορικά με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, γίνεται εμφανές ότι οι ασθενείς, έχουν αντιληφθεί ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις που αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό, στα αναλώσιμα καθώς επίσης και στον τεχνολογικό εξοπλισμό. Συμπεράσματα: Συνολικά, η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών αποτελεί σημαντικό εργαλείο μέτρησης της ποιότητας υπηρεσιών υγείας και προσδιορισμού των στοιχείων εκείνων που χρίζουν βελτίωσης.el_GR
dc.format.extent95 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.subjectΝεφρική ανεπάρκειαel_GR
dc.subjectKidney diseaseel_GR
dc.titleΗ ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και η ικανοποίηση των ασθενών με τελικού σταδίου νεφρική νόσο: Η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Διδυμοτείχουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe provided health service quality is very important, in order to ensure a high level of health for the citizens of a country. Due to its significance, the governments, as well as the competent authorities of the health systems of the countries, have proceeded with the development of indicators, in order to assess it. One of these indicators is patient satisfaction, which refers to meeting patient health needs, and contributing effectively to treating their diseases. Evidence from modern research that has been conducted, has shown, that a considerable portion of the Greek citizens who have made use of the health services of the country, has received a significant level of satisfaction. This survey attempted to explore, as well, the level of satisfaction received by a specific group of patients. In more detail, its objective was to investigate the level of satisfaction received by patients who are in the final stage of kidney disease, from the Nephrology Department of the General Hospital of Didymoteicho. The 33 patients who participated in the survey were asked to fill in a questionnaire. The outcomes resulted in a medium-to-high degree of satisfaction concerning the environment of the hospital, a high degree of satisfaction in terms of medical and nursing care, and a medium degree of satisfaction with regard to the administrative personnel. Furthermore, there was no significant correlation between the gender or age, and the degree of satisfaction. Finally, the patients who took part in the survey identified basic staff shortages, as well as shortages in consumables and technological equipment, as a result of the economic crisis and austerity measures. Aim: The aim of this work is to investigate the quality of the services provided in the kidney sector of the Didymoteicho General Hospital in relation to the satisfaction of the patients who come to it. Method: For the purpose of this research, the quantitative approach has been used, which is also one of the most common forms of research selected in the social and human fields. The research tool used in this paper is the questionnaire. The number of people surveyed was 33 patients in the final stage of renal disease and were selected on the one hand to have the condition under study and on the other hand to use the services designed and provided by the General Hospital of Didymoteicho. The questionnaires were distributed to patients at the end of the dialysis process so that their responses represent the services they receive. Results: The results showed that the majority of the patients who participated in the research are very satisfied with the services they received in their care. In summary, the results of the survey revealed that the participants in the survey showed moderate to a high degree of satisfaction with the services provided in the hospital environment. Also, results show that hemodialysis patients are very satisfied with the services provided in the field of medical and nursing care. However, patients undergoing hemodialysis are moderately satisfied with the services provided by the administrative staff. Finally, from exploring patients' views on the impact of the economic crisis, it is clear that patients have realized that there are significant shortcomings in human resources, in consumables as well as in technological equipment. Conclusions: Overall, measuring patient satisfaction is an important tool for measuring the quality of health services and identifying those who require improvement.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record