dc.contributor.advisor | Δερμεντζόπουλος, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Σκύφα, Αρτεμησία | |
dc.contributor.other | Skifa, Artemisia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-06 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-06T08:53:39Z | |
dc.date.available | 2017-09-06T08:53:39Z | |
dc.date.copyright | 2017-05 | |
dc.date.issued | 2017-09-06 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2017/00024 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3060 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι οι κινηματογραφικές αναπαραστάσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου με δεδομένη τη συμβολή του κινηματογράφου στη διαμόρφωση της πολιτισμικής μνήμης. Σχεδόν έναν αιώνα μετά, ο πόλεμος αυτός παραμένει στο επίκεντρο, εμπνέοντας την κινηματογραφική παραγωγή και απασχολώντας τη δημόσια σφαίρα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εξετάζουμε και αναλύουμε αφηγηματικά πέντε ιστορικές ταινίες μυθοπλασίας σχετικά με το ακανθώδες αυτό ιστορικό γεγονός και εστιάζουμε στον τρόπο με τον οποίο το αναπαριστούν, ποια θέματα φωτίζουν και πως διασώζουν τη μνήμη του. Έτσι, στο πρώτο μέρος της εργασίας εστιάζουμε στη δυναμική και στην αξία της μνήμης ως ενεργητικής διαδικασίας του παρόντος και στο δεύτερο μέρος, αναλύουμε τις πέντε ιστορικές ταινίες μυθοπλασίας ξαναζωντανεύοντας το παρελθόν. Τέλος, βασικό συμπέρασμα της εργασίας είναι ότι οι ιστορικές ταινίες μυθοπλασίας, διαμορφώνουν ιστορική συνείδηση, μέσα από τις οποίες ο θεατής επικοινωνεί με το παρελθόν, και γίνονται αγωγοί πολιτισμικής μνήμης. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 59 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Πολιτιστική μνήμη | el_GR |
dc.subject | Cultural memory | el_GR |
dc.title | Πολιτισμική μνήμη και κινηματογράφος. Οι ιστορικές ταινίες μυθοπλασίας για τον Β' παγκόσμιο πόλεμο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this work is the cinematic representations of the Second World War given the contribution of the cinema to the formation of cultural memory. Almost a century later, this war remains the focus, inspiring cinematographic production and occupying the public sphere. Within this framework, we examine and analyze five historical fiction films on this thorny historical event and focus on how they represent it, which subjects illuminate and preserve its memory. Thus, in the first part of the work we focus on the dynamics and value of memory as an active process of the present, and in the second part, we analyze the five historical fiction films reviving the past. Finally, the main conclusion of the thesis is that historical fiction films form a historical consciousness through which the viewer communicates with the past and become conduits of cultural memory. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |