dc.contributor.advisor | Δερμεντζόπουλος, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Μελισσά, Ελένη | |
dc.contributor.other | Melissa, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-05 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-05T07:22:15Z | |
dc.date.available | 2017-09-05T07:22:15Z | |
dc.date.copyright | 2017-05 | |
dc.date.issued | 2017-09-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2017/00037 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3057 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η πολιτιστική έκφραση δεν περιορίζεται στην αρχιτεκτονική, τα μνημεία ή τις συλλογές εκθεμάτων. Περιλαμβάνει επίσης άυλες ζωντανές εκφράσεις που προϋποθέτουν γνώση και δεξιότητες, όπως η μουσική, ο χορός, το τραγούδι και άλλα. Αυτές οι εκφάνσεις της ανθρώπινης ευφυΐας και δημιουργικότητας αποτελούν την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά (ΑΠΚ). Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την διαχείριση για την διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε παγκόσμιο αλλά και σε τοπικό επίπεδο. Οι δημιουργίες της ΑΠΚ μεταδίδονται προφορικά ή μέσω παρατήρησης των κινήσεων του σώματος και εξελίσσονται στο χρόνο μέσω μιας διαδικασίας συλλογικής δημιουργίας. Συνεπώς, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ορισμένα στοιχεία της ΑΠΚ να εκλείψουν ή να εξαφανιστούν, αν δεν καταγραφούν συστηματικά. Στην εργασία, μελετάμε πώς οι νέες τεχνολογίες που προτείνονται στο πλαίσιο ενός καινοτόμου προγράμματος μπορούν να συμβάλουν στη διατήρηση ενός παραδοσιακού χορού που στη περίπτωσή μας είναι ο χορός «Ζάμαντας» o oποίος πραγματοποιείται κάθε Πάσχα στο χωριό Πεντάπολη Σερρών αλλά και στα όμορα χωριά με παραλλαγές. Επιπρόσθετα, εξηγούμε γιατί ο «Ζάμαντας» είναι άυλο πολιτιστικό στοιχείο και με ποιόν τρόπο εντάσσεται οργανικά στο σύνολο της κοινότητας. Στο τέλος της εργασίας, αναλύουμε τις προοπτικές τις οποίες το δρώμενο του «Ζάμαντα» προσφέρει για την ανάπτυξη της εν λόγω περιοχής μέσω του πολιτιστικού τουρισμού. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 77 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Άϋλη πολιτιστική κληρονομιά | el_GR |
dc.subject | Intangible cultural heritage | el_GR |
dc.subject | Άϋλη πολιτιστική κληρονομιά -- Νέες τεχνολογίες | |
dc.subject | Intangible cultural heritage -- New technologies | |
dc.title | Η άϋλη πολιτιστική κληρονομιά και η σημασία των νέων τεχνολογιών στη διαφύλαξή της. Το πανηγύρι της Ζωοδόχου Πηγής και ο Χορός του Ζάμαντα στην Πεντάπολη Σερρών ως μελέτη περίπτωσης. Οι προοπτικές μιας τοπικής τουριστικής πολιτικής | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Cultural expression is not confined with architecture, monuments or collections of exhibits. It contains intangible living expressions that premise knowledge and skills, such as music, dance, singing and so on. All these expressions of human intelligence and creativity constitute the Intangible Cultural Heritage (ICH). This study deals with management of safeguarding intangible cultural heritage both in a global and local level. Creations of ICH are transmitted orally or by observing the movements of the body and are evolved through a process of collective creativity. Consequently, if they are not documented systematically, there is a risk some of the elements of ICH to be lost or extinct. Ιn this study, we examine how new technologies that are suggested within an innovative programme can help in the conserving of a traditional dance that in our case study relates to the Old Dance “Zamandas”. This dance is performed primitively in the village Pentapolis Serron, but also in the neighbouring villages with some changes. Furthermore, we explain why “Zamandas” is an intangible cultural expression and in which way is included organically in the community. At the end of the study, we analyse the prospects that this custom offers in the development of the region through cultural tourism. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |