dc.contributor.advisor | Τιμπλαλέξη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Παπαγεωργοπούλου, Ευαγγελία | |
dc.contributor.other | Papageogopoulou, Evaggelia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-07-27 | |
dc.date.accessioned | 2017-07-27T09:30:39Z | |
dc.date.available | 2017-07-27T09:30:39Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-07-27 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00088 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2937 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Κατά τον 20ο αιώνα και τις αρχές του 21ου αιώνα παρατηρείται έντονη διαφοροποίηση στα θεατρικά δρώμενα. Σπουδαίοι επαγγελματίες του θεάτρου καταπιάνονται με τα εκφραστικά μέσα των ηθοποιών, απομακρύνονται από τη λεκτική φόρμα και τις διάφορες θεατρικές τεχνικές που υπήρχαν έως τότε και εστιάζουν στην σωματικότητα και τις αλλαγές που μπορεί να προσφέρει η κιναισθητική εμπειρία στην υποκριτική και τη σκηνοθεσία (Sheets –Johnston 2015:xv-xx, Τσιόκανος 2017:4).
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, συζητούνται οι κινητικές πρακτικές και το σωματικό θεάτρο που χρησιμοποιήθηκαν στο θέατρο από τον 20ο αιώνα. Η έρευνα εστιάζει, μέσω της συγκριτικής ανάλυσης, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, στη Βιο-μηχανική του Meyerhold και την τεχνική του Grotowski. Καταγράφονται επίσης οι τρόποι εφαρμογής των δύο σχολών, οι επιδράσεις που είχαν στην υποκριτική τέχνη, αλλά και τα αποτελέσματα που είχε το πείραμα της μεταπτυχιακής διατριβής κατά την εφαρμογή των δύο αυτών πρακτικών, πάνω στο κείμενο του P. Picasso Τέσσερα Κοριτσάκια. | el_GR |
dc.format.extent | 66 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θέατρο -- Κινητικές πρακτικές | el_GR |
dc.subject | Theater -- Kinesiology | el_GR |
dc.subject | Σωματικό θέατρο | el_GR |
dc.subject | Physical theatrics | el_GR |
dc.title | Κινητικές πρακτικές στην υποκριτική τέχνη και σκηνοθεσία του 20ου αιώνα: Συγκριτική μελέτη με πρακτική εφαρμογή στη μέθοδο του Meyerhold και την τεχνική του Grotowksi στο έργο του P. Picasso Τέσσερα Κοριτσάκια | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | During the 20th century and the beginning of the 21st century there was a strong formation in theatre technique. Very important theatre professionals engage with the expressions of artists, rejecting the verbal form and the various theatrical techniques that existed until then and focus on the body and the changes that kinesiology can bring to acting and direction.
In the present dissertation, we analyse the methods of kinesiology and physical theatrics that have been used in the theatre since the 20th century and focus research through comparative analysis on a theoretical and practical level between Meyerhold's bio- mechanics and Grotowski's technique. The results of the application of the two schools, their influences on the performing arts are discussed. The outcomes of the application of these two practices onto P. Picasso's play Four Little Girls within the framework of the current MA dissertation are analysed. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |